Heej tweakers,
Ik heb 2 servers.
1 staat bij mijn moeder.
de andere bij mijn vader
Bijde draaien op een 2003 Enterprise editie.
Nu heb ik op server1, degene bij mijn moeder een VPN verbinding gemaakt.
Op server1 draait verder ook DNS & Active Directory.
Ik verbind op server2 met server1 via een vpn verbinding in Netwerken in windows.
Perfect, krijg ook een ip.
Maar het rare is, de server is bij mijn moeder in het netwerk "192.168.1.11", maar via vpn zegt hij server-adres is "192.168.11.1"
Maargoed, via 192.168.11.1 kan ik bij mijn vader verbinden met de server bij mijn moeder en in de bestanden.
Maar ik wil graag de AD repliceren bij mijn vader, maar zodra ik dat probeer te doen, kan hij het domein niet vinden in de DNS.
Een A-host staat in de DNS, 2 keer, 1 keer naar 192.168.1.11 en 1 keer naar 192.168.11.1
Zou toch moeten werken?
Ik kan dus wel in de file-shares, maar niet bij het domein komen.
Google levert niet veel handige tips op, en ik zit even met me handen in het haar.
Hopelijk kunnen jullie mij vertellen wat ik fout doe!
Ik heb 2 servers.
1 staat bij mijn moeder.
de andere bij mijn vader
Bijde draaien op een 2003 Enterprise editie.
Nu heb ik op server1, degene bij mijn moeder een VPN verbinding gemaakt.
Op server1 draait verder ook DNS & Active Directory.
Ik verbind op server2 met server1 via een vpn verbinding in Netwerken in windows.
Perfect, krijg ook een ip.
Maar het rare is, de server is bij mijn moeder in het netwerk "192.168.1.11", maar via vpn zegt hij server-adres is "192.168.11.1"
Maargoed, via 192.168.11.1 kan ik bij mijn vader verbinden met de server bij mijn moeder en in de bestanden.
Maar ik wil graag de AD repliceren bij mijn vader, maar zodra ik dat probeer te doen, kan hij het domein niet vinden in de DNS.
Een A-host staat in de DNS, 2 keer, 1 keer naar 192.168.1.11 en 1 keer naar 192.168.11.1
Zou toch moeten werken?
Ik kan dus wel in de file-shares, maar niet bij het domein komen.
Google levert niet veel handige tips op, en ik zit even met me handen in het haar.
Hopelijk kunnen jullie mij vertellen wat ik fout doe!
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer