[SBS/Exchange 2003] Gebruikersnaam aanpassen

Pagina: 1
Acties:

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-02 23:03

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
Hallo,

probleem hier is dat een gebruiker een Y in zijn heeft zitten waar een ij had moeten staan. Hoe kan ik dit het beste aanpassen. De email adressen in exchange zijn aangepast, dus versturen en ontvangen op het goede adres gaat nu goed, echter is de weergavenaam nog steeds met een Y. In de AD al de gebruikergegevens aangepast, maar er blijft een Y staan in de lijst met gebruikers in de AD.

Wat doe ik verkeerd? Wat doet ik niet :?

-edit-

ben stap verder. in de Active Directory is het nu allemaal goed, daar staat nu een ij. Echter in Outlook is het afzender naam nog steeds een Y. Waar pas ik dit in aan?

-edit-

simple display name aangepast in de AD bij Exchange Advanced. Als ik nu een mail stuur naar hem, staat er bij hem in het bericht bij verzonden aan wel met een IJ, maar als hij dan weer replied, krijg ik het wel weer van Y :|

ik volg het nie meer :D

[ Voor 33% gewijzigd door Damian op 16-09-2008 12:38 ]

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Kan wel een tijdje duren voordat dat overal doorgevoerd is, zeker wanneer je Outlook cached mode gebruikt.

zeker weten dat alle displaynames op alle tabbladen goed staan?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
sanfranjake schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 12:46:
Kan wel een tijdje duren voordat dat overal doorgevoerd is, zeker wanneer je Outlook cached mode gebruikt.

zeker weten dat alle displaynames op alle tabbladen goed staan?
Je hebt het General Tab in de AD, daar staat het goed. In de lijst met gebruikers staat het ook goed. Ik heb bij Exchange Advanded het simple display name veranderd in IJ. In de ESM staat hij alleen nog wel in de lijst met mailboxen met een Y. Verder weet ik niet waar ik het nog zou kunnen aanpassen...

In de Client misschien iets wat het override?

• pennenlikker
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-01 15:13
probeer eens op de client tools send/recieve download adress book.
Kan zijn dat die nog een oude gal gebruikt, verder hoe staat de display\weergegeven naam in de general tab bij je gebruiker in de ad?

[ Voor 3% gewijzigd door pennenlikker op 16-09-2008 12:59 ]

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
pennenlikker schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 12:58:
probeer eens op de client tools send/recieve download adress book.
Kan zijn dat die nog een oude gal gebruikt, verder hoe staat de display\weergegeven naam in de general tab bij je gebruiker in de ad?
zie bovenstaand verhaal. Ik heb overal de naam goed staan, ook in de AD General Tab. Verder zie ik alleen in Exchange Admin de naam nog verkeerd staan, de naam van de mailbox is daar nog met een Y.

Verwijderd

Kijk eens met LDP welke property er nog verkeerd staat.

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 14:14:
Kijk eens met LDP welke property er nog verkeerd staat.
que?

LDP ooit wel eens van gehoord, maar wat ik er mee zou moeten checken volg ik niet helemaal.

• pennenlikker
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-01 15:13
vreemd lijkt me toch een client probleem als je alles gecheckt hebt.
Heb je het al op een andere computer geprobeerd?

En anders heb je altijd adsiedit.msc (zit bij de suptools) nog he ;) wat zoiezo een hele intressante tool is om een keer naar te kijken.

En voor de rest zou ik hier niet al te veel tijd in gaan stoppen, mailbox backuppen weggooien en opnieuw aanmaken.
Is 5 minuten werk.

suc-6

[ Voor 20% gewijzigd door pennenlikker op 16-09-2008 19:35 ]

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Krijg je in Outlook Web Access wel de juiste gegevens te zien?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Damian schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 19:26:
[...]

que?

LDP ooit wel eens van gehoord, maar wat ik er mee zou moeten checken volg ik niet helemaal.
Using Ldp.exe to Find Data in the Active Directory. Of je kan adsiedit gebruiken om de properties van de user in AD te bekijken.
Pagina: 1