Toon posts:

E-mail printen vanaf thuis op de zaak

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Op kantoor hebben we een HP Color Laserjet 5550DTN staan. Die staat via de server, maar ook los op het netwerk aangesloten. Mijn vraag is eigenlijk heel simpel: is er een mogelijkheid om een document naar een e-mail adres te zenden en dit automatisch uit te laten printen?

• Zaagmans
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-02 10:26
Zorg dat je via VPN een verbinding met werk krijgt en je kan direct printen...

- Ruud

Verwijderd

Topicstarter
Zaagmans schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 11:54:
Zorg dat je via VPN een verbinding met werk krijgt en je kan direct printen...
De directie wil geen VPN gebruiken

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 11:51:
Hallo,

Op kantoor hebben we een HP Color Laserjet 5550DTN staan. Die staat via de server, maar ook los op het netwerk aangesloten. Mijn vraag is eigenlijk heel simpel: is er een mogelijkheid om een document naar een e-mail adres te zenden en dit automatisch uit te laten printen?
Wat voorn mail systeem gebruiken jullie ?
Is meschien wel handig om te weten.

Het kan zoizo wel, als je maar creatief genoeg bent met code.. en zo. Maar lijkt me niet echt gewenst. Alle spam (Als je dat hebt) zou op dat adres zo uit de printer komen.

Verwijderd

Als jij een eigen computer ter beschikking hebt op de zaak die je 24/7 aan kan laten staan lijkt mij de makkelijkste oplossing het programma: LogmeIn.

Via thuis (of waar je ook bent) met de browser inloggen op je pc.

Verwijderd

Topicstarter
We hebben de mailserver extern staan, deze maakt gebruik van Plesk en de machines zelf gebruiken Outlook 2003 en Outlook 2007.

Qua spam maak ik me niet zo'n zorgen, dat zijn er 3 per dag op de gewone adressen, als die adres voor de printer goed beschermd blijft, komt er ook geen spam binnen

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 12:03:
We hebben de mailserver extern staan, deze maakt gebruik van Plesk en de machines zelf gebruiken Outlook 2003 en Outlook 2007.

Qua spam maak ik me niet zo'n zorgen, dat zijn er 3 per dag op de gewone adressen, als die adres voor de printer goed beschermd blijft, komt er ook geen spam binnen
bij outlook 2003, kan je rules schrijven, (moet wel je pc aanblijven als je weg bent, want is locaal op die machine)

Zou je zo iets moeten doen. (Zie plaatje)
Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/242eoux.jpg

Is makkelijke standaard fuctie van outlook.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2008 12:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dat is best handig, maar hoe print ik een bijlage op deze maniet uit?

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:12

Korakal

Up up up!

Je zou een plugin voor Outlook hiervoor kunnen gebruiken. Ik heb zelf EZdetach in gebruik hiervoor.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 14:56:
Ok, dat is best handig, maar hoe print ik een bijlage op deze maniet uit?
Het is op tweakers wel beleid dat je eerst alles probeerd zelt uit te zoeken.
En dit zoort dingen kan je gewoon denk ik wel in de Help Fuctie vinden.

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Heb je uberhaupt wel toestemming van de Systeembeheerder/Directie ???
Want GoT helpt je niet met het omzeilen van een Policy

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 15:33:
[...]

Het is op tweakers wel beleid dat je eerst alles probeerd zelt uit te zoeken.
En dit zoort dingen kan je gewoon denk ik wel in de Help Fuctie vinden.
Excuus, ik ben dit keer echt heel lui geweest. Na wat zoeken op internet kwam ik uit bij Namtuk Auto Print E-mail. Hiervoor moest ik wel eerst verschillende mail adressen aanmaken voor de verschillende lades, maar nu werkt het prima. Met het programma kun je zelf kiezen of je alleen de mail, alleen de bijlage of beide af wilt drukken.

Bedankt voor het meedenken!
Pagina: 1