[Analytics] Woopra - De nieuwe analytics

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Woopra is op dit moment het meest geavanceerde, makkelijk te gebruiken, real-time webanalytics dienst die op dit moment op de markt is. En dat is een omschrijving die ze ook nog eens waarmaken.

Niet alleen is het een goed analytics programma maar ook de manier waarop je de analytics kan zien is indrukwekkend. Via een programma kan je al je informatie makkelijk bekijken in mooie schermen:
Afbeeldingslocatie: http://www.inspiratie20.nl/wp-content/woopra1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.inspiratie20.nl/wp-content/woopra2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/rr0861.png
Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/ycb2t.png
Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/2jwf9k.png

Wat het beste is aan Woopra is dat het je bijna realtime informatie geeeft ove de bezoekers op je website zoals waar ze vandaan komen, waar ze naar toe klikken op je website en hoe ze de website weer verlaten. Uiteraard komt de meeste data gewoon van de server maar de geavanceerde manier van het tonen van de informatie geeft het een erg goed uiterlijk.

Wanneer het grote publiek ook Woopra gaat ontdekken ben ik benieuwd hoe de dienst zich gaat houden. Uiteraard is het slim geweest dat ze een beta launch hebben gehouden zodat ze de impact van het gebruik goed kunnen inzien. Aanmelden kan nu wel maar je mag niet meer dan 10.000 pageviews genereren. Maar dit moet je niet tegen houden om een test ermee te doen.

Bron: http://www.inspiratie20.n...-van-webanalytics-woopra/
Site: http://www.woopra.com

Wat kost Woopra
Woopra is gratis

Wanneer wordt ik toegelaten?
Woopra is nog steeds in een beta-fase en zonder uitnodiging dien je te wachten tot we ze toelaten.

Hoe regel ik een uitnodiging?
Dit blijft een raadsel.

Kan ik de gegevens exporteren?
Ja dit kan, ga naar het tabje Analytics en klik rechts boven op het export knopje
Afbeeldingslocatie: http://www.woopra.com/wp-content/uploads/2008/05/export-data-button.png

Komt Woopra ook nog in het nederlands uit?
Ze zijn druk bezig om meerdere talen toe te voegen, nog even geduld dus

Kan ik op bepaalde gebeurtenissen een melding laten komen?
Via manage kan je een melding laten geven als er een bepaalde actie is gedaan.
Je kan een melding laten geven o.a. bij;'
Een bepaalde persoon
Een bepaald IP-adres
Land
Stad
Bezochte pagina
Titel van een pagina
Bij het downloaden van een file
Als ze klikken op een externe link
Van een bepaalde referrer afkomen (zoals Google search)
Browser
Platform
Taal
Scherm resolutie

Werkt Woopra ook op mijn platform?
Woopra werkt op de recente versies van; Windows, Mac, Linux.
Wel dien je de laatste versie van Java te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En de hamvraag, naast het feit dat dit een beetje op spam lijkt: wordt het pakket net zo gratis als Google Analytics?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is nu nog gratis, ze hebben 3 reclame balkjes in in het programma verwerkt (niet op je site)
Wat hun in de toekomst gaan doen weet ik niet, nergens op de site staat dat ze er geld voor gaan vragen.

Spam is het niet, ik wil graag meer ervaringen van andere Tweakers

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2008 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ziet er leuk uit, maar een echte meer waarde tov analytics zie ik niet direct, (dat overigens echt gratis is)

In tegenstelling tot woopra:

"Woopra is free of charge during the Beta testing phase. Both free and paid plans will be available as soon as Woopra is officially released. Enterprise editions for commercial, high traffic sites, will also be available."

Als ze willen dat mensen gaan betalen moeten ze toch echt een USP hebben tov google.
Maar dat is natuurlijk allemaal afwachten, dat snap ik ook ;)

Het zou leuk zijn als je verschillende templates hebt voor exports, want dat is iets wat ik bij analytics nogal mis, een goede export functie met voorbeelden om de export te verwerken in eigen applicaties bv cms :)

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sub0kelvin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-08-2023
Volgens hun website blijft het tijdens de beta gratis, maar komen er na de beta betaalde en gratis abonnementen. Die gratis zal dan wel een vergelijkbare page-views-limiet hebben van 10.000 views per dag, of zo.

edit:
traaaag :)

[ Voor 6% gewijzigd door sub0kelvin op 16-09-2008 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Cool, even aangemeld en hopelijk wordt mn site geaccepteerd voor tracking :) Ben benieuwd want de screens zien er erg goed uit! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik het grote voordeel zelf vindt is dat alles live is.
Ik kan een landkaart opvragen waar live mijn visits op komen.
Daarbij kan ik een chatvenster oproepen om met mijn bezoekers te kunnen chatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:46

Hertog

Aut bibat, aut abeat

sub0kelvin schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 11:21:
Volgens hun website blijft het tijdens de beta gratis, maar komen er na de beta betaalde en gratis abonnementen. Die gratis zal dan wel een vergelijkbare page-views-limiet hebben van 10.000 views per dag, of zo.
Inderdaad, en in dat geval zullen ze toch echt iets beters moeten bieden tov Analytics, behalve een andere userinterface. Ik vind hem overigens niet erg mooi, en zoals hierboven te zien is klopt het ook niet helemaal op OS X.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in de OP even een screendump geplaatst van de Live wereldkaart.
En zal er zo nog meer regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sub0kelvin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-08-2023
Mwoah, live statistieken vind ik altijd wat overrated. Google Analytics is semi-live (vertraging van een 1 a 2 uurtjes ofzo), en dat vind ik mooi genoeg. Maar goed, ik gebruik dat soort diensten dan ook vaak voor trends en globale gegevens, en niet voor specifieke harde data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:32

André

Analytics dude

Het is wel een grappige tool, ik heb het nu enkele maanden op de site staan. Maar verder is het enorm bloated en mag wat mij betreft de interface wel wat rustiger. Ook biedt het niet echt veel voordelen boven andere gratis pakketten als Clicky.

En je zegt dat je TS geen spam is, maar waarom schrijf je het dan wel zo, het is meer een reclamestuk dan een meningvragend stuk.

Verder vind in het nogal op de privacy ingrijpen aangezien je met je actuele bezoekers kunt chatten. Daarnaast kun je exact zien wat ze doen. Hoe zou jij het vinden als iemand je ineens aanspreek met "lukt het bestellen niet helemaal? heb je hulp nodig?". De gemiddelde internetter schrikt zich rot. Het is prima individuelen anoniem te analyseren voor kwalitatieve research, maar zoals Woopra het doet :X

Essentiële opties als segmenteren en cross-referencen mis ik ook. Je kunt moeilijk bepaalde segmenten analyseren, en als je bepaalde metrics wil vergelijken met andere kun je al helemaal niets meer. Ik zou het dan ook zeker geen webanalytics pakket willen noemen maar een webstatistieken pakket. En het is leuk om er bij te hebben om realtime bezoek te bekijken, maar voor echte analyse zou ik er zeker een webanalytics pakket als Google Analytics naast willen hebben.

@sub0kelvin:
Helemaal mee eens, want wat zou je voor voordeel kunnen halen uit real-time statistieken? Alleen beleggers willen elk minuut actuele cijfers hebben om daar op te reageren. Die noodzaak zie ik niet bij website beheerders, die hebben genoeg aan een trend-analyse over de afgelopen periode.

[ Voor 10% gewijzigd door André op 16-09-2008 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het verhaal uit de TS heb ik van een site geplukt.
Chatten met mijn bezoekers doe ik niet maar de mogelijkheid is er.
Zelf heb ik Google Analytics ook draaien, maar een beetje vergelijken kan nooit geen kwaad.

En nieuwe systemen ontdekken en een kans geven is toch leuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 11:55:
Het verhaal uit de TS heb ik van een site geplukt.
Chatten met mijn bezoekers doe ik niet maar de mogelijkheid is er.
Zelf heb ik Google Analytics ook draaien, maar een beetje vergelijken kan nooit geen kwaad.

En nieuwe systemen ontdekken en een kans geven is toch leuk?
Je hoeft niet zo in de verdediging te gaan, ik vind het leuk om andere pakketten te bespreken. Alleen de tekst kwam wat reclameachtig op me over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

Bij die interface word ik al gek van alleen de screenshots!

Ben ook benieuwd naar bijvoorbeeld koppeling met AdWords campagnes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

André schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 11:50:

Verder vind in het nogal op de privacy ingrijpen aangezien je met je actuele bezoekers kunt chatten. Daarnaast kun je exact zien wat ze doen. Hoe zou jij het vinden als iemand je ineens aanspreek met "lukt het bestellen niet helemaal? heb je hulp nodig?". De gemiddelde internetter schrikt zich rot. Het is prima individuelen anoniem te analyseren voor kwalitatieve research, maar zoals Woopra het doet :X
Niet helemaal, er zijn meerdere systemen die dit in bepaalde mate doen en daar gaat het redelijk succesvol. Dell heeft had onder andere een pilot lopen waarbij je eerst netjes een popupje krijgt met de vraag of een medewerker wellicht verder kan helpen :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Dan leg je de actie bij de bezoeker en niet bij medewerker. De bezoeker kiest om iemand te spreken, dat is net iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffian
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 14:50
André schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 16:56:
Dan leg je de actie bij de bezoeker en niet bij medewerker. De bezoeker kiest om iemand te spreken, dat is net iets anders.
Dit is ook bij Woopra, er komt een soort MSN venster omhoog waarbij je de vraagt stelt.
Klikt de bezoeker hier op krijgt hij een chat scherm.

A life? Where can I download it??

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-05 15:01

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

We hebben recent gemerkt dat google niet al te beste stats geven. In 9292 the game hielden we zelf ook alle sessies bij om te kijken hoe ver mensen in het spel kwamen. Toen bleek dat google minstens de helft er af snoept. We weten in dit geval zeker dat het geen spiders waren (tenzij spiders tegenwoordig flash spellen spelen) dus waar zijn die users?!

Google analytics is goed voor trending, maar niet voor echte harde stats. In het project dat hoop ik morgen online gaat, gaan we meten met clicky (erg veelbelovend en ook realtime visits). Daarnaast draaien we ook een analyze van de server logs om de systemen te ijken. Ik hoop dat ik woopra er ook bij heb straks; dan kan ik iets serieus zeggen over deze paketten :)

Stoer; Marduq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Sinds vanmorgen toegang tot de beta gekregen en de applicatie ziet er gelikt uit, wel jammer dat je het niet in je browser kunt checken nog alleen. De 'start a conversation' optie is echt ongelofelijk :o

Mooi pakket wel op t eerste gezicht maar heb toch het idee dat Analytics iets robuuster en uitgebreider is.

edit: zo heel veel geavanceerder dan clicky vind ik t niet nog. Dat werkt lekker makkelijk vanuit je browser :)

[ Voor 15% gewijzigd door Cartman! op 03-10-2008 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Het grote nadeel aan zoiets is nog steeds dat vooral de wat grotere websites al heel veel informatie in een ander systeem hebben zitten en daardoor dat systeem blijven gebruiken, ook al is dat inferieur. De tool zou dus eigenlijk een import-functie moeten hebben voor als je bijvoorbeeld vanaf Google over wil stappen...

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:05

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Toevallig kwam ik via een andere weg bij Woopra terecht en heb meteen een account aangemaakt. Dit om het ter vergelijken met Google Analytics. Maar naar ik nu zie is het een closed beta. Dus zonder Invitation Code gebeurt er niet heel erg veel. Jammer, de screenshots zijn veelbelovend.

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-08 11:10

thalyric

God

oh ... gelukkig was ik 1 van de eerste ;-) .. tis een very nice tool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ik kijk er soms naar maar eigenlijk vind ik Analytics veel handiger. Je moet een standalone tool installeren ipv. ff snel via je browser checken. Die realtime functie is geinig als je site net goed begint te lopen maar na verloop van tijd dan check je toch alleen maar trends. Ik dan iig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:05

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Ik heb nu al een tijdje toegang tot Woopra en vind het handiger dan Google Analytics. Die stand-alone tool is echter wel heel beperkend. Even op je werk kijken hoe de stats staan is er niet bij. Er is nu ook wel een internetpagina waar je de basisgegevens kan raadplegen maar die is bij mij meer aan het reconnecten dan iets anders aan het doen.

Maar die stand-alone applicaties werkt wel heel lekker. Live meekijken wie er op je site zitten en als je zou willen kan je ook nog rechtstreeks chatten ook. Ik laat de tracker nog een tijd in mijn footer staan.

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffian
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 14:50
ma9ma schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 13:21:
Ik heb nu al een tijdje toegang tot Woopra en vind het handiger dan Google Analytics. Die stand-alone tool is echter wel heel beperkend. Even op je werk kijken hoe de stats staan is er niet bij. Er is nu ook wel een internetpagina waar je de basisgegevens kan raadplegen maar die is bij mij meer aan het reconnecten dan iets anders aan het doen.

Maar die stand-alone applicaties werkt wel heel lekker. Live meekijken wie er op je site zitten en als je zou willen kan je ook nog rechtstreeks chatten ook. Ik laat de tracker nog een tijd in mijn footer staan.
Ik baal ermee dat je maar max 10k pageviews mag hebben, daarna houd die gewoon op met tellen.
Zo kan je dus nooit echt stats bijhouden. (De 10k pageviews zit ik rond 10:00 al aan dus een schatting maken kan ook niet echt)

A life? Where can I download it??

Pagina: 1