Woopra is op dit moment het meest geavanceerde, makkelijk te gebruiken, real-time webanalytics dienst die op dit moment op de markt is. En dat is een omschrijving die ze ook nog eens waarmaken.
Niet alleen is het een goed analytics programma maar ook de manier waarop je de analytics kan zien is indrukwekkend. Via een programma kan je al je informatie makkelijk bekijken in mooie schermen:

Wat het beste is aan Woopra is dat het je bijna realtime informatie geeeft ove de bezoekers op je website zoals waar ze vandaan komen, waar ze naar toe klikken op je website en hoe ze de website weer verlaten. Uiteraard komt de meeste data gewoon van de server maar de geavanceerde manier van het tonen van de informatie geeft het een erg goed uiterlijk.
Wanneer het grote publiek ook Woopra gaat ontdekken ben ik benieuwd hoe de dienst zich gaat houden. Uiteraard is het slim geweest dat ze een beta launch hebben gehouden zodat ze de impact van het gebruik goed kunnen inzien. Aanmelden kan nu wel maar je mag niet meer dan 10.000 pageviews genereren. Maar dit moet je niet tegen houden om een test ermee te doen.
Bron: http://www.inspiratie20.n...-van-webanalytics-woopra/
Site: http://www.woopra.com
Wat kost Woopra
Woopra is gratis
Wanneer wordt ik toegelaten?
Woopra is nog steeds in een beta-fase en zonder uitnodiging dien je te wachten tot we ze toelaten.
Hoe regel ik een uitnodiging?
Dit blijft een raadsel.
Kan ik de gegevens exporteren?
Ja dit kan, ga naar het tabje Analytics en klik rechts boven op het export knopje

Komt Woopra ook nog in het nederlands uit?
Ze zijn druk bezig om meerdere talen toe te voegen, nog even geduld dus
Kan ik op bepaalde gebeurtenissen een melding laten komen?
Via manage kan je een melding laten geven als er een bepaalde actie is gedaan.
Je kan een melding laten geven o.a. bij;'
Een bepaalde persoon
Een bepaald IP-adres
Land
Stad
Bezochte pagina
Titel van een pagina
Bij het downloaden van een file
Als ze klikken op een externe link
Van een bepaalde referrer afkomen (zoals Google search)
Browser
Platform
Taal
Scherm resolutie
Werkt Woopra ook op mijn platform?
Woopra werkt op de recente versies van; Windows, Mac, Linux.
Wel dien je de laatste versie van Java te installeren.
Niet alleen is het een goed analytics programma maar ook de manier waarop je de analytics kan zien is indrukwekkend. Via een programma kan je al je informatie makkelijk bekijken in mooie schermen:

Wat het beste is aan Woopra is dat het je bijna realtime informatie geeeft ove de bezoekers op je website zoals waar ze vandaan komen, waar ze naar toe klikken op je website en hoe ze de website weer verlaten. Uiteraard komt de meeste data gewoon van de server maar de geavanceerde manier van het tonen van de informatie geeft het een erg goed uiterlijk.
Wanneer het grote publiek ook Woopra gaat ontdekken ben ik benieuwd hoe de dienst zich gaat houden. Uiteraard is het slim geweest dat ze een beta launch hebben gehouden zodat ze de impact van het gebruik goed kunnen inzien. Aanmelden kan nu wel maar je mag niet meer dan 10.000 pageviews genereren. Maar dit moet je niet tegen houden om een test ermee te doen.
Bron: http://www.inspiratie20.n...-van-webanalytics-woopra/
Site: http://www.woopra.com
Wat kost Woopra
Woopra is gratis
Wanneer wordt ik toegelaten?
Woopra is nog steeds in een beta-fase en zonder uitnodiging dien je te wachten tot we ze toelaten.
Hoe regel ik een uitnodiging?
Dit blijft een raadsel.
Kan ik de gegevens exporteren?
Ja dit kan, ga naar het tabje Analytics en klik rechts boven op het export knopje

Komt Woopra ook nog in het nederlands uit?
Ze zijn druk bezig om meerdere talen toe te voegen, nog even geduld dus
Kan ik op bepaalde gebeurtenissen een melding laten komen?
Via manage kan je een melding laten geven als er een bepaalde actie is gedaan.
Je kan een melding laten geven o.a. bij;'
Een bepaalde persoon
Een bepaald IP-adres
Land
Stad
Bezochte pagina
Titel van een pagina
Bij het downloaden van een file
Als ze klikken op een externe link
Van een bepaalde referrer afkomen (zoals Google search)
Browser
Platform
Taal
Scherm resolutie
Werkt Woopra ook op mijn platform?
Woopra werkt op de recente versies van; Windows, Mac, Linux.
Wel dien je de laatste versie van Java te installeren.