[Garantie] Hoe hiermee om te gaan ? (Plasma TV)

Pagina: 1
Acties:

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-01 16:03
Hoi! Ik zit met een issue m.b.t. mijn plasma tv (LG42" PT81 met HDD recorder). Ik wil een claim indienen om aanspraak te maken op de garantie omdat ik zit met ingebrande logo's en ondertitelingsstrepen en een overall niet meer mooi uitziend scherm (als het beeld zwart is, zie je overal vage witte strepen en groene gloed etc.).

Nou wil ik voordat ik LG contacteer eerst een goed verhaal hebben om garantie te claimen. Mijn eerste punt is al: hoe bewijs ik ooit dat ik de tv goed heb ingespeeld (wat dus wel het geval is) en dat ik geen verkeerde settings heb gebruikt. Zijn de genoemde zaken niet mijn eigen schuld wat ze misschien zullen gaan roepen (logo's die ingebrand staan, ondertitelingsstrepen etc). Kan niet echt vinden of dit soort zaken wel of niet onder de garantie vallen in de bijgeleverde papieren.

Is het uberhaupt een reden voor LG om hier iets mee te doen??

Hopelijk kunnen jullie me een beetje wegwijs maken in de wereld van garanties mbt Plasma TV's en wat done en not done is.

• PinkPanther1970
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-01 10:07
LG staat bekend om zijn problemen met inbranden.
Veel geluk om hiervoor garantie te proberen inroepen...

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:38

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Bij mijn Panasonic 42PZ85 staat nadrukkelijk in de handleiding dat inbranden vanwege langdurig stilstaande beelden in beeld te hebben GEEN gerantie is. Maar heb nog geen last gehad van inbranden ook niet na enkele uren gamen met een mooie HUD in beeld...
Heb wel gelezen dat als het heel erg snel optreed het wel garantie is (alsin paar minuten een logo in beeld en het blijft al staan). Geen idee hoe LG daarmee omgaat, maar lijkt me dat ze zoiets wel in de handleiding zetten toch :? .

Home Assistant Configuratie V&A

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05-2025
PinkPanther1970 schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 11:08:
LG staat bekend om zijn problemen met inbranden.
Wow, weer wat geleerd! Is dit alleen bij LG of hebben andere merken hier net zo goed last van? Ik zat juist te kijken naar de toch wel heel leuke prijzen tegenwoordig van plasma-TV's, maar dit wist ik niet! Het enige waar ik ooit echt "inbranden" heb gezien, waren antieke SUN-monitors 8 jaar geleden (om precies te zijn de LIFE-screen"saver" was ingebrand |:( ). Maar dat ze dit probleem bij plasma-TV's hebben geherintroduceerd is wel slecht.
En dan nog, als het in de handleiding staat, kan dat een reden zijn om het uit te sluiten van garantie? Als ik zo'n TV gekocht had zonder het hier gelezen te hebben, ik pak hem uit, en ik lees dat in de handleiding, mag ik hem vast ook niet om die reden terugbrengen naar de winkel. Ik bedoel: ze vertellen het niet voor aanschaf, en na aanschaf zou je er aan vast zitten? Lijkt me niet!

• PinkPanther1970
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-01 10:07
RemcoDelft schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 11:41:
[...]

Is dit alleen bij LG of hebben andere merken hier net zo goed last van?
Enkele jaren terug hadden de meeste merken hier last van.
Panasonic, Pioneer en Samsung hebben de problemen grotendeels opgelost.
LG hinkt achterop en zou ik persoonlijk nooit overwegen voor een plasma-aankoop.

• Japser
Nouja los van het feit of het bij LG vaker gebeurd of niet, het is een feit in mijn situatie dat ik rechtsboven bij alles wat ik doe (films kijken hoofdzakelijk) rechtsboven het Ned 1 logo heb en linksboven een mooie mix van RTL en andere logo's :)

Daarnaast dus veel striping (of hoe heet dat) van ondertitels na 10 minuten film kijken. Ook als ik een stilstaand beeld projecteer op mijn scherm (bijv als ik de pc via HDMI activeer om dan snel mn mediaplayer op fullscreen te zetten of de dvd startuplogo's die getoond worden bij het aanzetten van de dvd speler) blijft die meestal als een soort waas over het scherm hangen.

Mijn vraag is nu , hoe pak je zoiets aan met de fabrikant, wat gaan ze vast en zeker roepen (vast wel iemand die ook wel es garantie geclaimed heeft voor zn plasma) en niet een discussie starten welke nou wel goede tv's zijn mbt inbranden en welke niet :)

[ Voor 19% gewijzigd door Japser op 16-09-2008 11:54 ]

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01 10:26
PinkPanther1970 schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 11:46:
[...]

Enkele jaren terug hadden de meeste merken hier last van.
Panasonic, Pioneer en Samsung hebben de problemen grotendeels opgelost.
LG hinkt achterop en zou ik persoonlijk nooit overwegen voor een plasma-aankoop.
Daar ging de vraag ook niet over of je nu een Plasma wil kopen of niet, dit doet hier nu niet terzaken.

Ik zou je normale manier van tv kijken in een brief aangetekend sturen naar de fabrikant en duidelijk maken voor welke datum je een reactie en oplossing wil voor het probleem.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:20
Bij dit soort garantie zaken is het niet aan jou om aan te tonen dat het product goed gebruikt is, zij moeten aantonen dat jij hem verkeerd hebt gebruikt.

[ Voor 3% gewijzigd door DukeBox op 16-09-2008 21:13 ]

Verwijderd

Dit lijkt mij meer iets voor het Shopping Forum.

LCD, Plasma, Projectie & Recording -> Shopping Forum

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:21

Wokschotel

Op 6 wielen

Hoe oud is dat ding?

Een niet nader te noemen Abrahamitische religie kan uw vrijheid schade

Verwijderd

Hoe oud is de tv eigenlijk?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2008 10:21 . Reden: bah @ wokschotel ]

• Japser
1.5 jaar, valt binnen de 24 maanden termijn.

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:22
Waarom doe je je claim niet bij de verkoper?

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

• Japser
Over het algemeen hebben leveranciers van Plasma TV's het garantiegebeuren in eigen beheer toch? LG heeft een on site dienst die tv's kan fixen op locatie. Daarin dacht ik dat direct contact met hen sneller gaat werken.

• paQ
  • Laatst online: 00:19

paQ

Ik ervaar die inbrand problemen totaal niet met de mijne, maar goed.
Ze hebben inderdaad een on site service die ik in het begin nodig had en die doen prima hun best.

TS
whitewash biedt ook geen oplossing? (echt 15 minuten ofzo)

[ Voor 5% gewijzigd door paQ op 17-09-2008 16:53 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• Japser
Nope heb whitewash na elke film standaard 10 min aanstaan en ook wel eens 30 minuten aan laten staan maar echt continue die vage NED 1 en NET5 logo's erin staan rechtsboven en linksboven de RTL logo's door elkaar (dus eigenlijk een vage witte brij) en ze willen niet meer weg :(

Dat is dus heel hinderlijk als je films kijkt waar je twee zwarte balken hebt boven en onder waar je dat dus perfect ziet.

Dit tesamen met het stripen van de subs is bijzonder hinderlijk in mijn ervaring.

Ik heb trouwens ook het contrast nooit hoger gehad dan 45.

[ Voor 21% gewijzigd door Japser op 17-09-2008 17:01 ]

Verwijderd

Japser schreef op woensdag 17 september 2008 @ 16:40:
Over het algemeen hebben leveranciers van Plasma TV's het garantiegebeuren in eigen beheer toch? LG heeft een on site dienst die tv's kan fixen op locatie. Daarin dacht ik dat direct contact met hen sneller gaat werken.
Dat maakt niet uit, jij hoort naar de verkoper van de TV te stappen en niet naar de fabrikant;)

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:22
Verwijderd schreef op woensdag 17 september 2008 @ 19:19:
[...]

Dat maakt niet uit, jij hoort naar de verkoper van de TV te stappen en niet naar de fabrikant;)
Als de fabrikant aangeeft te willen repareren dan kan dat natuurlijk, de fabrikant kan echter stellen dat je de reparaties via je verkoopkanaal (indien mogelijk) moet doen.

Er zijn winkeliers die zo'n slechte / trage service bieden dat je in zo'n geval maar wat graag rechtstreeks bij de fabrikant aanklopt.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-01 08:41

Nik

Verwijderd schreef op woensdag 17 september 2008 @ 19:19:
[...]

Mag ik even? Heb je wel eens een plasma mee moeten slepen? Dan is die service aan huis nog niet eens zo gek. Dat het via de verkoper kan, prima. Alleen moet je er niet raar van staan te kijken als deze een briefje maakt, en het wel voor je gaat regelen. Een week later wordt er pas contact opgenomen met LG, en ben je 2 weken verder voor er iemand aan je deur staat. Even bellen met LG en binnen een paar dagen ben je aan de beurt, heb je zelf controle over wanneer iemand langs kan komen (tja, anders moet je dat weer met de verkoper overleggen?).

Nee, gemak dient de mens. Gewoon LG zelf lastig vallen als je snel geholpen wilt worden. Dit is geen vrijbrief voor verkopers, maar wél de beste oplossing. Je kan altijd de verkoper nog lastig vallen als je er niet aan uit komt. Vragen naar de bedrijfsleider heeft meestal meer nut ;)

• paQ
  • Laatst online: 00:19

paQ

yep :)

Die service werkt prima.

Aan TS:
nee dat is zuur en hoort niet zo te gaan natuurlijk. Mijn vrouw is hier nogal fan van de pauzeknop op de tvtuner :| maar zelfs dat leidt eigenlijk tot geen problemen.
Ja effe tijdelijk een waasje, maar die is dan ook met 2 minuten onherkenbaar verdwenen.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Pagina: 1