AMD integrated memory Controller

Pagina: 1
Acties:

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:11
nieuws: Nieuwe AMD-chipset komt eind eerste kwartaal 2009

Daar gaat volgens mij iets niet helemaal goed..
In maart of april moet de RS880-chipset het daglicht zien. De chipset zal uitgerust worden met een geïntegreerde grafische core, gekoppeld worden aan de sb800-southbridge en overweg kunnen met ddr3-geheugen.
De CPU bepaald welk geheugen kan worden gebruikt, niet de chipset...

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:42
De chipset moet het afaik nog wel ondersteunen

• GENETX
Dat lijkt me toch niet bij AMD. Zo is de NVIDIA nForce 410/430 chipset ook voor DDR (s754) als DDR2 (s939) gebruikt.

Het kan zijn dat de chipset nieuwe features toevoegt voor AM3, maar ik geloof er weinig van dat de chipset nodig is voor ondersteuning. Dat zou alleen de BIOS en de CPU zelf zijn. Tenslotte gaat er niks meer van het werkgeheugen via de chipset bij AMD.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Zolang het geheugen niet direct op de processor zit aangesloten zal er toch ergens in het traject wel wat communicatie via het chipset verlopen?

• GENETX
Dat is het punt juist, het geheugen zit DIRECT aangesloten op de CPU sinds de introductie van de AMD64.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/63915/full.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door GENETX op 16-09-2008 15:47 ]

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:05

Qwerty-273

Meukposter

Inderdaad de comm tussen cpu en geheugen loopt via de geïntegreerde geheugen controller en dan alleen via de socket/moederbordbanen/socket naar de geheugenreep. De chipset (zover het een set is....) staat daar dus weer totaal buiten.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Pagina: 1