Hallo mensen,
Een vriend van me heeft een oud PC'tje waarmee hij als student wat internet e.d. Een tijdje geleden begon de PC raar te doen. De computer starte soms 3 / 4 keer achter elkaar op. Daarna deed hij het soms wel en soms niet.
Hij dacht eerst dat er misschien een virus o.i.d. op de PC stond. Toen heeft hij alles geformateerd, alles verder gecheckt en opnieuw zijn XP geïnstalleerd. Het probleem blijft echter bestaan. Waar kan dit aan liggen? Hij heeft ook een memtest86 gedaan. Die gaf dit als resultaat:
Much obliged!
Een vriend van me heeft een oud PC'tje waarmee hij als student wat internet e.d. Een tijdje geleden begon de PC raar te doen. De computer starte soms 3 / 4 keer achter elkaar op. Daarna deed hij het soms wel en soms niet.
Hij dacht eerst dat er misschien een virus o.i.d. op de PC stond. Toen heeft hij alles geformateerd, alles verder gecheckt en opnieuw zijn XP geïnstalleerd. Het probleem blijft echter bestaan. Waar kan dit aan liggen? Hij heeft ook een memtest86 gedaan. Die gaf dit als resultaat:
Ik ben zelf ook redelijk noobistic.. dus wie weet heeft een van jullie er wat aan!-memtest86+ V2.01
-memory 956M, 1079 mb/s
Tst, Pass, Failing Adress, Good , Bad , Error Bits, Count
3 , 0 , 0003bf041C0 - 959,2MB, 01010101 , 01010103, 00000002 , 1
3 , 0 , 0003bfae340 - 959,8MB, 01010101 , 01010103, 00000002 , 2
For individual errors the following information is displayed when a memory error is detected. An error message is only displayed for errors with a different address or failing bit pattern. All displayed values are in hexadecimal.
Tst: Test Number
Failing Address: Failing memory address
Good: Expected data pattern
Bad: Failing data pattern
Err-Bits: Exclusive or of good and bad data (this shows the position of the failing bit(s))
Count: Number of consecutive errors with the same address and failing bit
Much obliged!
"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh