"USB" of "2e DVI" voor 2e scherm

Pagina: 1
Acties:

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:40
Hey,

Ik ben een het rond neuzen naar een 2e scherm.. Ik heb dit vroeger altijd gehad over 2 CRT schermen, maar ben een keer upgrade naar één 26" TFT. Ik dacht dat dat wel voldoende zou zijn, maar begin mijn 2e scherm toch te missen.

Ik wil dit 2e scherm gebruiken voor niet zware apps.. bv Winamp, Outlook en Chatten.

Nu heb ik hier en daar apparaatje voorbij zien komen die je kunt benoemen als externe videokaart.
Je sluit deze aan op USB, en hebt een extra VGA/DVI poort beschikbaar.

zie
http://sewelldirect.com/U...-Card-High-Resolution.asp

Dit geeft je een DVI poort op 1600x1200.

Uit userervaring hoef je er niet al te veel van te verwachten.. Echter de ervaring (van gebruikers) leert dat het mogelijk is een 22"widescreen aan te sluiten. En dat is precies wat ik wil.

Daarnaast is het gewoon mogelijk een 2e scherm op mijn 2e DVI poort van de PCI-e videokaart aan te sluiten. Dit was vroeger ook altijd het geval .

Nu het punt...
Wat zou gunstiger zijn voor de load op je videokaart. ? Wat ik ten alle kosten wil vermijden .. is dat ik onder het gamen mijn 2e scherm moet dissabelen om goeie grapics te krijgen. Nu heeft mijn GTX+ al moeite met mijn scherm... laat staan als er een 2e aan hangt.

Vandaar het idee USB videokaart. Echter ik ken de techniek niet goed die hier achter zit... Ik ben al op zoek gegaan naar de load die deze USB>DVI adapters met zich mee nemen, maar dat kan ik nergens vinden.

Heeft iemand dus ervaringen met deze apparaatjes, of kan iemand mij vertellen of dit dusdanig veel load op mijn pc trekt.. dat de PCI-e Vidcard alsnog vertraging oploopt.

Systeem
E6300 (op 3 Ghz)
4GB intern
9800GTX+ 512
P35 Mobo

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-05 22:40
De "belasting" op je videokaart van een 2e monitor is 0,0. (zolang je er geen 3d graphics op zet dan he :+ )
Dus gewoon aan je videokaart hangen.

Dat usb ding kan denk ik nog best wat cpu belasting veroorzaken wat niet gunstig is, en je hebt minder mogelijkheden dan met dvi.

[ Voor 10% gewijzigd door martijnve op 16-09-2008 09:44 ]

• World Citizen
martijnve schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 09:44:
De "belasting" op je videokaart van een 2e monitor is 0,0. (zolang je er geen 3d graphics op zet dan he :+ )
Dus gewoon aan je videokaart hangen.

Dat usb ding kan denk ik nog best wat cpu belasting veroorzaken wat niet gunstig is, en je hebt minder mogelijkheden dan met dvi.
dat ben ik niet met je eens...

vroegah :) had ik een Gforce MX440 AGP, met 2 monitoren... Ik kon niet CSS spelen als de 2e monitor enabled was... wanneer ik de 2e monitor disable kon ik gewoon gamen...

Dit scheelde snel 30 FPS

(nou is een mx440 geen GTX... maar een 2x 17" is ook geen 26" + 22"

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-04 14:09
Nu ben ik toch benieuwd wat de "belasting" is,aangezien ik ook 2 monitors hebt,wil ik het testen ook.
Zelf denk ik ook dat geen r..t uitmaakt,maar dat zien we zo.

edit:
test 3dmark2001/ nature

Met extended monitor
731.7 FPS

Zonder ex.mon.
732.9FPS

;)

[ Voor 24% gewijzigd door Bullus op 16-09-2008 12:43 ]

|2600k|Asus 290|

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
Bullus schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 12:05:
Nu ben ik toch benieuwd wat de "belasting" is,aangezien ik ook 2 monitors hebt,wil ik het testen ook.
Zelf denk ik ook dat geen r..t uitmaakt,maar dat zien we zo.

edit:
test 3dmark2001/ nature

Met extended monitor
731.7 FPS

Zonder ex.mon.
732.9FPS

;)
In welke config? Scherm clone, of windows op een en benchmark op ander? als één scherm met erg hoge resolutie? Op elke scherm apparte 3D app?

Hangt er nogal vanaf wat je gaat doen...
Als je tijdens het gamen wilt surfen/chatten of textverwerken zal je GTX+ het wel goed trekken denk ik, maar als je flight simulator wilt doen met twee 'ramen' misschien weer niet bij wijze van..

Ctrl+k

• World Citizen
Onder het gamen heb ik het 2e scherm niet nodig... Echter het moet niet zo zijn dat ik hem moet disable om te kúnnen gamen....

Is er niemand die een gelijksoortige usb naar dvi adapter heeft... ? En zijn processor load wil vergelijken... met en zonder het usb scherm eraanvast... ?

(echt er zij mega veel reviews over dit soort kastjes maar niemand heeft het over de load op het systeem)

[ Voor 16% gewijzigd door World Citizen op 16-09-2008 15:06 ]

• mocean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-03 18:32
USB vraagt processorcapaciteit. Is het niet veel handiger (en voordeliger) een video-kaart bij te kopen? Ik weet niet wat voor sloten je nog vrij hebt.

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Decon Frost schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 10:11:
[...]

dat ben ik niet met je eens...

vroegah :) had ik een Gforce MX440 AGP, met 2 monitoren... Ik kon niet CSS spelen als de 2e monitor enabled was... wanneer ik de 2e monitor disable kon ik gewoon gamen...

Dit scheelde snel 30 FPS

(nou is een mx440 geen GTX... maar een 2x 17" is ook geen 26" + 22"
Dat kwam omdat zo'n 440 maar liefst 64 MB videogeheugen had, waarvan een tweede scherm enkel voor het weergeven van je desktop al 8 MB van gebruikte.

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-05 13:32

IEF

Why so serious?

Decon Frost schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 15:05:
Onder het gamen heb ik het 2e scherm niet nodig... Echter het moet niet zo zijn dat ik hem moet disable om te kúnnen gamen....

Is er niemand die een gelijksoortige usb naar dvi adapter heeft... ? En zijn processor load wil vergelijken... met en zonder het usb scherm eraanvast... ?

(echt er zij mega veel reviews over dit soort kastjes maar niemand heeft het over de load op het systeem)
Ik denk dat het helemaal niet interessant is wat de load is op je systeem. Ik denk dat je meer last gaat hebben van de USB load (extra device) dan van dat scherm op je 2e DVI poort op je videokaart.

• World Citizen
IEF schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 15:29:
[...]

Ik denk dat het helemaal niet interessant is wat de load is op je systeem. Ik denk dat je meer last gaat hebben van de USB load (extra device) dan van dat scherm op je 2e DVI poort op je videokaart.
Als dat inderdaad zo is dan kies ik voor de 2e DVI poort, echter als de load van zo een USB apparaatje niet te hoog is, zie ik al snel 2 extra schermen verschijnen.... Het zou mooi zijn om 3 schermen te hebben... (dan denk ik weer richting Photoshop en 3d max... )

Die Kastjes hebben intern geheugen... dus het kan zijn dat ze zelf al een hoop berekenen, en alleen de USB belasten van de pc... Dit zou niet erg zijn. Een normale USB2 belasting is niet denderen veel.. Als het kastje echter helemaal niets doet, dan zou alles door de pc gedaan moeten worden, waardoor je naast je normale USB belasting ook nog eens het beeld zelf op je pc berekend... (of andere dingen)

Al bij al kan ik gewoon nergens terug vinden hoe die apparaatjes werken... wat doet het kastje zelf en wat doet je pc ...
Dat kwam omdat zo'n 440 maar liefst 64 MB videogeheugen had, waarvan een tweede scherm enkel voor het weergeven van je desktop al 8 MB van gebruikte.
Inderdaad, vandaar dat erbij zet dat het scherm ook veel groter is geworden...

[ Voor 23% gewijzigd door World Citizen op 16-09-2008 15:41 ]

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Decon Frost schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 15:37:
Als dat inderdaad zo is dan kies ik voor de 2e DVI poort, echter als de load van zo een USB apparaatje niet te hoog is, zie ik al snel 2 extra schermen verschijnen.... Het zou mooi zijn om 3 schermen te hebben... (dan denk ik weer richting Photoshop en 3d max... )
Als dat je doel is (photoshop en 3d max) dan zou ik zeker gewoon "normale" schermen kopen. De USB bus is niet echt geschikt voor zoveel data tegelijk :) Kan je beter een extra videokaart bijprikken dan een USB scherm te kopen imo.

• World Citizen
Erkens schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 15:40:
[...]

Als dat je doel is (photoshop en 3d max) dan zou ik zeker gewoon "normale" schermen kopen. De USB bus is niet echt geschikt voor zoveel data tegelijk :) Kan je beter een extra videokaart bijprikken dan een USB scherm te kopen imo.
Het 2e en 3e scherm zou dan voor tutorials... en al je werkbalken zijn... ik zou het echte werk dan op mijn primaire videokaart blijven doen (op de 26" dus)

(extra videokaart is altijd de optie geweest... Toch zie ik liever een andere oplossing... Ik heb nou al last van warmte problemen in de zomer.. .laat staan met een extra kaart. Tevens kost een extra kaart snel 100 euro... en zo een USB naar DVI apparaat kost 60 dollar..... )
(de kaart beid dan wel extra mogelijkheden.. bv films kijken... maar dat zou ik toch op mijn grote scherm..via de GTX doen)

[ Voor 28% gewijzigd door World Citizen op 16-09-2008 15:45 ]

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Gewoon op je huidige videokaart zetten. Je zegt dat dat USB ding waarschijnlijk wel geheugen heeft. Maar wat gaat dan de GPU spelen? Waarschijnlijk je CPU he.

• World Citizen
Saturnus schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 15:47:
Gewoon op je huidige videokaart zetten. Je zegt dat dat USB ding waarschijnlijk wel geheugen heeft. Maar wat gaat dan de GPU spelen? Waarschijnlijk je CPU he.
want...

jij denkt dat de efficiënte belasting van het 2e scherm op je videokaart lager is dan de efficiënte belasting op op je proc via USB?

• Saturnus
  • Niet online
Ja.

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Je kan het iig geval op je vga proberen en als het tegenvalt alsnog usb.

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-05 11:47
Ik krijg dat ding een dezer dagen binnen, mocht je nog een ervaring horen geef even een belletje :)

Homey — Critics are those without skills to create.

• Saturnus
  • Niet online
Decon Frost schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 15:49:
[...]

want...

jij denkt dat de efficiënte belasting van het 2e scherm op je videokaart lager is dan de efficiënte belasting op op je proc via USB?
Goed, energie gaat niet verloren dus je GPU doet niet minder dan je CPU, maar je GPU is ervoor gebouwd. Graphics Processing Unit. Sluit een 2e scherm gewoon aan op je videokaart. Als via USB nou echt zo geweldig was had iedereen dat al.
Kijk ook eens hoeveel mensen in het topic je al aangeraden hebben om het gewoon door de videokaart te laten doen. Wil je het nou perse zelf niet ofzo? :S Dan had je het topic ook niet hoeven openen als vraag.

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Waarom niet een pci kaartje erbij?

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Decon Frost schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 15:42:
[...]

Het 2e en 3e scherm zou dan voor tutorials... en al je werkbalken zijn... ik zou het echte werk dan op mijn primaire videokaart blijven doen (op de 26" dus)

(extra videokaart is altijd de optie geweest... Toch zie ik liever een andere oplossing... Ik heb nou al last van warmte problemen in de zomer.. .laat staan met een extra kaart. Tevens kost een extra kaart snel 100 euro... en zo een USB naar DVI apparaat kost 60 dollar..... )
(de kaart beid dan wel extra mogelijkheden.. bv films kijken... maar dat zou ik toch op mijn grote scherm..via de GTX doen)
deel die 100 eens door 3 en je zit dichter in de buurt, plus dat je dan 2 ipv 1 scherm d'r aan kan hangen, je processor niet belast word etc.
Verder is 1600X1200 te kort voor een 20/22 inch wide want die hebben 1680X1050 als resolutie.
Verder zou ik gewoon niet zeuren en 'm aan m'n GTX hangen, een scherm in 2d weer geven kost je bijna geen GPU kracht en geheugen, tenminste naar verhouding niet.
Bij een MX440 wel omdat die veel en veel langzamer is..

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• Kosty
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-05 23:25
Dat mag je inderdaad ook niet vergeten !
Het snelheidsverschil PCIe -> USB is enorm hoog, is er dan ook geen kans op een redelijk hoge latency ? Dus het verschil tussen CPU->USB->Bakje->FakeGPU->Scherm (En terug !) tegen GPU->Scherm.

Dit vertraagd dus even je hele systeem

• World Citizen
WeeJeWel schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 16:25:
Ik krijg dat ding een dezer dagen binnen, mocht je nog een ervaring horen geef even een belletje :)
jaahhh ik ben heel benieuwd... ook bv of er een service mee gaat draaien die veel PID trekt...
Opperhoof schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 16:41:
Waarom niet een pci kaartje erbij?
extra videokaart is altijd de optie geweest... Toch zie ik liever een andere oplossing... Ik heb nou al last van warmte problemen in de zomer.. .laat staan met een extra kaart. Tevens kost een extra kaart snel 100 euro... en zo een USB naar DVI apparaat kost 60 dollar.....
de kaart bied dan wel extra mogelijkheden.. bv films kijken... maar dat zou ik toch op mijn grote scherm..via de GTX doen

Tevens lijkt het me dat een pci kaart sowieso al meer kracht vereist dan een USB host....
GoldenSample schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 16:47:
[...]
Verder is 1600X1200 te kort voor een 20/22 inch wide want die hebben 1680X1050 als resolutie.
Nou die enkele pixels vind ik niet zo heel erg... Ik zoek er wel een scherm bij waar ik zelf de beel verhouding in kan stellen ...en de scalling...
Verder zou ik gewoon niet zeuren en 'm aan m'n GTX hangen,
ja precies ik onderbouw mijn vraag ook niet technisch... echt een nutteloze vraag van mij :Y

[/quote]
een scherm in 2d weer geven kost je bijna geen GPU kracht en geheugen, tenminste naar verhouding niet.
Naar verhouding inderdaad... echter een GTX op een 26" scherm is al best pittig.. Althans af en toe merk ik al dat de kaart het zwaar krijgt bij bv COD4
Bij een MX440 wel omdat die veel en veel langzamer is..
in verhouding niet... ik had toen geen resolutie van 1900X eerder 1024...

• Saturnus
  • Niet online
Of je test het gewoon. Haal een scherm koppel hem aan je GPU daarna aan de USB. Dan heb je zelfs het antwoord zelf verkregen en blijkt dit topic achteraf niet eens nodig te zijn geweest. :)

Haha laat maar die dingen zijn 100 euro. 8)7 Voor dat geld kan je er zelfs een tweede PCI-E kaart bij inzetten als je 2 slots hebt...
3x zo goedkoop. 25x zo snel ofzo. :)

[ Voor 32% gewijzigd door Saturnus op 16-09-2008 17:08 ]

• Kosty
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-05 23:25
Decon Frost schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 17:03:
Naar verhouding inderdaad... echter een GTX op een 26" scherm is al best pittig.. Althans af en toe merk ik al dat de kaart het zwaar krijgt bij bv COD4
Als je op je tweede scherm niets tot weinig doet IS er geen EXTRA belasting aka verwaarloosbaar

• wasted247
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2025
Ik zou em lekker aan je GTX+ hangen, scheelt je een hoop gerommel.
[...]
jaahhh ik ben heel benieuwd... ook bv of er een service mee gaat draaien die veel PID trekt...
[...]
Even een opmerking tussen door; veel PID trekken kan niet, een PID is het nummertje van je process, zie ook identifier. Je hebt dus niet veel of weinig PID, het is enkel een nummertje waarmee je je process identificeert. Zie ook: Wikipedia: Process identifier

[ Voor 5% gewijzigd door wasted247 op 16-09-2008 17:20 ]

• World Citizen
wasted247 schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 17:18:
Ik zou em lekker aan je GTX+ hangen, scheelt je een hoop gerommel.

[...]

Even een opmerking tussen door; veel PID trekken kan niet, een PID is het nummertje van je process, zie ook identifier. Je hebt dus niet veel of weinig PID, het is enkel een nummertje waarmee je je process identificeert. Zie ook: Wikipedia: Process identifier
foutje aan mijn kant :+

Verwijderd

Tevens lijkt het me dat een pci kaart sowieso al meer kracht vereist dan een USB host....
De meeste van die USB oplossingen zijn een driver-based ding dat in software, dus op je processor, al het rekenwerk doet. Dus de belasting via USB zal wel het hoogst zijn - zo niet voor je GPU dan zekers voor je CPU.
Ik speel COD4 op een 8800 ultra op een 30" in maximale resolutie (dat zou 2560x1600 moeten zijn maar ik weet uit he thoofd niet of COD dat ook kan.) en dat loopt prima.
Mijn tweede scherm zit aan de tweede DVI poort en is in 1280x1024 winamp, msn, skype, mirc en task manager aan het tonen. Dit levert geen merkbaar framerate verlies op. In Vista (wat ik niet meer gebruik!) was het wel een probleem als je Aero had draaien - immers, je tweede monitor doet dan dingen in 3d. Dit gaat echter met een USB oplossing nóg erger zijn. Ik gok dat een modaal PCI VGA kaartje dat beter zou trekken.
Ik heb een 24" Dell kijkpijp voor m'n homeoffice in bestelling staan, die gaat natuurlijk de 19" vervangen en de 19" gaat aan het home office. Dat gaat geen framerate verlies opleveren, om de simpele reden dat je windows desktop geen 3d dingen doet maar gewoon 2D. Je 3d area blijft voor zowel OpenGL als Direct3D je effectieve schermoppervlakte van je hoofdscherm.

Als je er veel waarde aan hecht ben ik evt wel bereid wat te benchmarken, maar dan van het weekend op z'n vroegst.

• WeeJeWel
Je zult uberhaupt geen aero op een externe videokaart als dat krijgen :+

• Acid__Burn
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-05 08:42
Ik was ook van plan om een 2e monitor te kopen, en dan een soort van Triple Head to Go kopen. Toen ben ik gaan zoeken, en ben daar eigenlijk mee gestopt. Je kunt namelijk (wist ik al langer) SLI niet gebruiken als je 2 monitoren aansluit.

Maar vindt het zoals hier gemeld te irritant om SLI aan te zetten (dus scherm uit) als ik wil gamen, en daarna weer SLI uit. Dat is een actie teveel naar mijn idee. Ben dus al langer op zoek naar een oplossing, en kwam (per toeval) dit topic tegen. Dus ben erg benieuwd naar je bevindingen. Ik ben zeer benieuwd of dit wel werkt met SLI, zonder de extra acties...

• WeeJeWel
Een triplehead2go is dus juist 1 beeldscherm :p

Verwijderd

Wat is je vraag? Of je twee schermen kunt aansluiten op één kaart? Ja?
Of of je dan in SLI kunt gamen met twee schermen aan, zelfs als je maar op één de game toont? Nee?
/me begrijpt misschien de vraag niet.

• Saturnus
  • Niet online
Acid__Burn schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 20:20:
Ik was ook van plan om een 2e monitor te kopen, en dan een soort van Triple Head to Go kopen. Toen ben ik gaan zoeken, en ben daar eigenlijk mee gestopt. Je kunt namelijk (wist ik al langer) SLI niet gebruiken als je 2 monitoren aansluit.

Maar vindt het zoals hier gemeld te irritant om SLI aan te zetten (dus scherm uit) als ik wil gamen, en daarna weer SLI uit. Dat is een actie teveel naar mijn idee. Ben dus al langer op zoek naar een oplossing, en kwam (per toeval) dit topic tegen. Dus ben erg benieuwd naar je bevindingen. Ik ben zeer benieuwd of dit wel werkt met SLI, zonder de extra acties...
Als je zo graag SLI wilt, haal dan een moederbord met 4 sloten. 2 voor SLI en dan nog 2 die je de mogelijkheid geven max. 4 monitoren aan te sturen. De moederborden zullen waarschijnlijk wel wat zeldzaam/duur zijn, maar als het nou zo'n probleem is SLI even aan en uit te zetten. (Restart was niet eens meer nodig toch?) Misschien is er zelfs wel een programma dat SLI automatisch inschakeld bij 3D of een specifieke toepassing.
Gewoon even de mogelijkheden bij langs gaan. :)

Verwijderd

Of koop gewoon een ATi kaart.. Dan kan je wel 4 schermen aansluiten..

Anyway de TS moet gewoon het op zijn graka aansluiten. Punt uit.

• Acid__Burn
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-05 08:42
WeeJeWel schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 20:37:
Een triplehead2go is dus juist 1 beeldscherm :p
Zie link. Lijkt me best een mooie oplossing op zich. Toch...?
Saturnus schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 21:15:
[...]

[Knip]
maar als het nou zo'n probleem is SLI even aan en uit te zetten. (Restart was niet eens meer nodig toch?) Misschien is er zelfs wel een programma dat SLI automatisch inschakeld bij 3D of een specifieke toepassing.
[/Knip]
Dat is juist het probleem. Aanzetten is geen probleem, dat kan zonder restart. Uitzetten niet... Of was het andersom...?

* Acid__Burn zoekt dit op * :Y)

[ Voor 23% gewijzigd door Acid__Burn op 16-09-2008 22:26 ]

• World Citizen
een andere rede om geen PCI kaart te nemen maar een USB adapter...

je kunt hem ook nog eens aan je laptop hangen... bv

[ Voor 3% gewijzigd door World Citizen op 17-09-2008 08:49 ]

Verwijderd

Decon Frost schreef op woensdag 17 september 2008 @ 08:49:
een andere rede om geen PCI kaart te nemen maar een USB adapter...

je kunt hem ook nog eens aan je laptop hangen... bv
Dat zou dan ook de enige reden zijn. Echter, dan is het efficienter om een docking station te nemen voor je laptop en daar een kabel van naar je scherm te laten gaan.

Mij homeoffice zit, als ik eindelijk dat verrekte dockingstation eens krijg, als volgt in elkaar:

Dock (voor notebook) zit met DVI aan 19" TFT en met VGA aan 24" TFT.
PC (Privé) zit met DVI-D aan 30" TFT en met DVI aan 24" TFT.
Werken ik thuis, dan zet ik op m'n privé PC alles op het 30" beeldscherm (irc, msn, skype, winamp, etc) en zet ik het 24" panel op "VGA" als input. Als ik niet werk pakken allebij de grote schermen vanzelf de goeie input want niet werken = laptop uit.

Dus dit doe je alleen niet als je je laptop ergens heen meesleept en dar dan drie schermen wilt gebruiken. Echter, dit is weer en tikkie onzinnig omdat je alleen zoveel schermen tot je beschikking hebt als je zelf die plek hebt ingericht in welk geval je voldoende budget hebt om gewoon voor je PC wat zinnigs te doen.

Nog even afgezien van het feit dat wat jij wilt, een tweede scherm aansluiten voor je gewone PC 100% gratisj is (gewoon aan de tweede uitgang op je kaart prikken en klaar) en het kopen van een duurdere, langzamere, potentieel buggiëre oplossing "omdat je hem dan eventueel ook eens aan je laptop zou kunnen hangen" dus volstrekt onzinnig is.

• bartvl
  • Laatst online: 16:15

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Je kan het toch gewoon proberen op je videokaart? Mocht blijken dat het toch niet lekker werkt kun je verder gaan zoeken naar een andere oplossing.

Life is not about specs, it is about joy!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
bartvl schreef op woensdag 17 september 2008 @ 11:24:
Je kan het toch gewoon proberen op je videokaart? Mocht blijken dat het toch niet lekker werkt kun je verder gaan zoeken naar een andere oplossing.
idd, een scherm heb je toch nodid, met USB->VGA of niet. dus koop je scherm, probeer het en dan weet je precies waar te aan toe bent. :) succes

Ctrl+k

Pagina: 1