Toon posts:

Kabeltester

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Ik ben al heel lang op zoek naar een goede UTP- kabeltester. Het liefst eentje die uit 2 onderdelen bestaat (zender/ontvanger)

Nu heb ik er 2 gevonden die me wel geschikt lijken

Konig Kabeltester van 23 euro en een Cimco van 109 euro.

Is die Konig kwalitatief veel minder of ligt het gewoon aan het merk wat erop staat?

Beiden zijn geschikt voor RJ45/11 USB en Coax (BNC)

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ah, een "Konig van 23 euro" en een "Cimco van 109 euro". Dan weten we precies welke je bedoelt! :D
Als je nou even de typenummers erbij vermeld had konden we nog iets zinnigs zeggen, maar dit is gewoon gokwerk. Die van 109 euro zal niet voor niets 109 euro kosten, maar zonder verdere specificaties kunnen we daar natuurlijk niets van zeggen. En helaas hebben we geen glazen bol.

Of vertel je me even welke ik beter kan kopen, die TV van 639 euro of die van 1299? ;)

[ Voor 15% gewijzigd door RobIII op 16-09-2008 09:46 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
RobIII schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 09:39:
Ah, een "Konig van 23 euro" en een "Cimco van 109 euro". Dan weten we precies welke je bedoelt! :D
Als je nou even de typenummers erbij vermeld had konden we nog iets zinnigs zeggen, maar dit is gewoon gokwerk. Die van 109 euro zal niet voor niets 109 euro kosten, maar zonder verdere specificaties kunnen we daar natuurlijk niets van zeggen. En helaas hebben we geen glazen bol.

Of vertel je me even welke ik beter kan kopen, die TV van 639 euro of die van 1299? ;)
:@ Wat is hier het schaamte-icoontje

KÖNIG MULTI KABELTESTER 77CMP-RCT1
Cimco Kabeltester Manufacturer Nr: 111440

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 10:57:
[...]

:@ Wat is hier het schaamte-icoontje
:$ >> :$ :Y)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:26

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Het lijkt erop dat die alleen een kabel kan testen waarvan je beide stekkertjes in je hand hebt. Omdat TS zoekt naar iets met een zender verwacht ik dat hij die ook wil gebruiken, dus dat deze niet voldoet. Wel een handige tool voor mij lijkt me ....

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Nee, het zijn 2 delen, werkt prima op de manier die de TS wil.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:59

Sick Nick

Drop the top!

Die heb ik hier ook liggen, doet het prima en inderdaad 2 losse delen dus je hoeft niet de stekkers bij elkaar te hebben. Goedkoop en doet wat het moet doen, wat wil je nou nog meer?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Bedenk wel dat deze kabel testers allen testen op onderbrekingen en kortsluiting. Of de twists goed zitten heb je in deze prijscategorie niet.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Er zit natuurlijk een groot verschil tussen een kabel tester en een aderpaar tester.

Ik heb volgens mij die konig en dan kan je zien of je adertjes kloppen en of er een signaal doorheen komt door middel van ledjes die heen en weer gaan .
Maar je heb ook kabels testers die het aantal signaal en afstand weergeven,

edit: Spuit 11 :Y)

[ Voor 3% gewijzigd door LuckY op 16-09-2008 11:33 ]

Verwijderd

gezien je nick komt die van 23 beter in de buurt van wat je wilt hebben hahaha

(ok een zinloze reactie ik weet het)

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-03 14:55
Sick Nick schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 11:25:
Die heb ik hier ook liggen, doet het prima en inderdaad 2 losse delen dus je hoeft niet de stekkers bij elkaar te hebben. Goedkoop en doet wat het moet doen, wat wil je nou nog meer?
wagenveld schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 11:22:
Nee, het zijn 2 delen, werkt prima op de manier die de TS wil.
Heren, sorry dat ik het moet zeggen, maar dit getuigd niet echt van kennis van zaken.

Allereerst wat theorie. Een kabel testen kun je op allerlei manieren. De simpelste vorm is simpelweg een stroom laten lopen en daarmee een lampje laten branden. Kijk is, hij doet het. Probleem daarmee is dat je weliswaar weet dat er een verbinding is, maar je weet niet hoe goed die verbinding is. Dat ledje gaat wel branden, al hangt de verbinding af van 1 haardun koperdraadje.

Een betere tester test dus ook de kwaliteit van de verbinding zelf. Dat doe je onder andere door de weerstand van de draad op te nemen etc.

Ga je nog een stapje verder, maar dan kom je echt ver in het profi segment, dan kom je uit bij testers die ook controlleren op overspraak en ga zo maar door.

Dan heb je nog een probleem. Om een stroom te laten lopen (nodig voor iedere test) heb je een kring nodig. + en - dus. Dat kun je ook oplossen. De aller goedkoopste testers (lees: onder andere deze specifieke tester van DX) hebben vaak problemen hierdoor. Waarom weet ik niet precies, want het zou toch zo simpel moeten zijn, maar vaak gebruiken die testers maar 2 aders voor ground in plaats van alle aders die op dat moment niet getest worden. Het gevolg hiervan is dat als één van die 2 aders niet verbonden is, de test al hele rare uitslagen gaat geven. Immers, je krijgt dan een probleem als de andere ground ader getest wordt. Erger wordt het als beide niet verbonden zijn. Dan lijkt het erop dat de hele kabel verkeerd is. Echter, kan het heel goed zijn dat dit de bedoeling is! Denk aan ISDN bekabeling of bekabeling waar je meerdere Ethernet signalen op wilt zetten, of Ethernet + PSTN, of ...

De betere testers lossen dit op door gewoon alle ongeteste aders als ground te gebruiken of zelfs intelligente algorithmes toe te passen.

Kort om, de ene kabeltester is de andere niet.

De DX kabeltester valt onder de categorie "Gebruikt slechts 2 aders voor ground en test alleen op kortsluiting / geen verbinding. Geen logica, je moet zelf kijken of het juiste ledje brand".

De Cimco valt waarschijnlijk onder de categorie "Gebruikt wel keurig alle aders maar test nog altijd alleen op kortsluiting / geen verbinding. Wellicht logica, zeker ontzettend duur voor wat hij kan"

De König kan ik zo snel niet vinden.

Mijn advies is om, als je bereid bent er 109 euro voor neer te leggen, een tester te pakken die ook weerstanden etc meet. Mocht je die niet voor een mooie prijs nieuw kunnen vinden, kijk dan even op Marktplaats. Daar kom je vaak echte goeie meters tegen voor redelijke prijzen.

Wil je zo goedkoop mogelijk, bestel dan 2 verschillende kabeltesters van DX. Ze zijn kwalitatief slecht en niet altijd betrouwbaar, maar met 2 vang je al een hoop op. Ik heb zelf vrijwel alle testers die DX aanbied hier liggen. Vaak inmiddels alweer kapot, dus ik neem steeds een nieuwe ;)

De beste resultaten met DX testers heb ik gehad met de zwarte tester met blauw etiket / frontje. Ik kan hem helaas nu niet opzoeken. Die kan ook, in tegenstelling tot de andere bij DX, testen als één deel. Hoewel er wel een los te koppelen 2e deel is, kun je hem ook als één deel gebruiken (extra aansluitingen voor). Voordeel hiervan is dat je de issues met ground niet hebt want dat gebeurt gewoon intern.

Disclaimer: In mijn post ga ik er natuurlijk vanuit dat de tester 2 delen heeft. Maar zelfs bij DX is dat meestal zo.

[ Voor 7% gewijzigd door Nijn op 16-09-2008 11:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Voldoet niet, aangezien de uiteindes 50 meter bij elkaar vandaag liggen

:$ Leren lezen is ook een vak

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2008 12:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 11:37:
gezien je nick komt die van 23 beter in de buurt van wat je wilt hebben hahaha

(ok een zinloze reactie ik weet het)
Ik heb die nick ooit aangemaakt voor een directeur van me (ben er allang weg)
Dat was een type Dagobert Duck

Verwijderd

Topicstarter
Heb toch maar die Konig besteld.

Als die niet voldoet bestellen we de Cimco wel, en retourneren we de Konig
Pagina: 1