Toon posts:

Online grote Videobestanden delen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Alvorens tot mijn vraag te komen een korte uitleg: In topsport is videocoaching een veelgebruikt onderdeel om sporters beter te maken. Videocoaching behelst eigenlijk alles van wedstrijdanalyse tot aan technische analyses van gefilmde trainingen en alles wat er tussen zit.

Voor de wedstrijdanalyse wordt in ons geval de wedstrijd opgenomen op een digitale camera welk oploopt tot een totale bestandsgrootte van ongeveer 4 GB(!). De video moet terecht komen bij de videocoaches voor knip- en plakwerk waarna het inmiddels aardig ingekorte bestand naar de hoofdtrainer moet om het te gebruiken bij/voor de training van de spelers.

De beelden op een stickje zetten en dus fysiek te laten rouleren is ivm afstand en tijd geen optie. Ik ben op zoek naar een manier om het bestand van 4GB in één keer te (laten) uploaden naar een online opslag waarna het als het ware gedeeld kan worden voor bovenstaande bewerkingen. En de uploadtijd moet beperkt blijven tot max een paar uur (even de snelheid van de huisaansluiting buiten beschouwing gelaten). Bovendien moet de oplossing (bijna) gratis zijn.

Gratis aanbieders van online opslag van meer dan 4GB zijn er voldoende, maar kennen ieder hun beperkingen :'( voor wat betreft de bestandsgrootte die in één keer kan worden ge-upload. (Denk aan Gspace en MSN, e.d.). Een die aan mijn (onze) wensen voldoet heb ik na vele uren zoeken nog niet gevonden. Wedstrijdbeelden comprimeren en verdelen over meerdere bestanden is ook geen optie, er vanuit gaande dat er een digibeet achter de camera staat.

Mijn vraag luidt dus:

Waar is het mogelijk om in één keer een onbewerkte video van ongeveer 4GB te uploaden in een minimum aan tijd om het vanaf deze online locatie te delen onder meerdere (geautoriseerde) gebruikers voor bewerking e.d.?

Heeft iemand de gouden tip?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Run een server en geef ze toegang tot streaming video? Verder zorgen voor compressie, 4Gb is echt teveel als je online wilt werken.

Als het om topsport gaat moet er trouwens toch wel iets van financien zijn?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
n.b. Ik hoop dat ik het juiste 'draadje' heb gekozen, zo niet excuses aan de moderator en het verzoek dit te plaatsen naar de juiste.

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

FTP?

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Zelf een server neerplempen en daar een interface overheen gooien of gewoon ftp openzetten.

Gok niet dat veel mensen dit gratis aanbieden...

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:04
Je zou eens kunnen kijken naar http://www.filedropper.com/

Bieden een file limiet van 5 GB!
Verder gratis.

En kijk eens naar http://www.badongo.com/
Volgens mij geen file limiet.
En ook gratis.

Als je de link vervolgens door mailt naar de juiste personen, is het vanaf 1 van bovenstaande websites te downloaden, om het vervolgens te bewerken)
(Was btw met google makkelijk te vinden; even zoeken op file share)

[ Voor 22% gewijzigd door Robbie T op 16-09-2008 02:25 ]

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zie je jezelf al 4GB uploaden met pak hem beet max 100 kB/s upload? Wat als de download mistlukt? Dan kun je bij diensten zoals o.a. hierboven wordt vermeld, weer overnieuw beginnen. Iets zoals FTP is handig voor als je de mogelijkheid wil hebben om te resumen, maar dan nog is 4GB echt te veel om even te downloaden.

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-12 12:17

painkill

Pain(k)(ill)

Als je upload speed niet meer dan 8 mb/s (1 MB/s) is, dan is het sowieso al niet te doen.
In ieder geval niet binnen een paar uur, en de meeste uploadverbindingen zijn maximaal 2 mb/s (250 KB/s), dus zo'n groot bestand versturen gaat je niet lukken, dus eerst het aantal gb terugdringen, en als je op 1-1,5 gb zit, dan kun je verder zoeken :)

Mijn SNES verzameling!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Het is topsport maar je wilt er niks aan uitgeven? Huur gewoon een servertje ergens in de states waar je 10TB voor 2 dollar per maand kan stallen. Ik zou toch ook maar eens naar compressie technieken kijken, want 4GB voor een video is wel erg veel voor dit soort doeleindes

Verwijderd

Topicstarter
Megamind schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 03:42:
Het is topsport maar je wilt er niks aan uitgeven? Huur gewoon een servertje ergens in de states waar je 10TB voor 2 dollar per maand kan stallen. Ik zou toch ook maar eens naar compressie technieken kijken, want 4GB voor een video is wel erg veel voor dit soort doeleindes
Een servertje in de states...? Klinkt ook als een goede oplossing. Heb je wat meer info?

• Punica-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
Rar/par het en zet het op Usenet, met eventueel een password op de files. ( Ja usenet is te gebruiken voor legale doeleinden :P)

[ Voor 27% gewijzigd door Punica- op 16-09-2008 10:35 ]

• icyx
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

Een eigen FTP-servertje, en lossless HuffYUV compressie eroverheen gooien. Zo is het videobestand nogsteeds lossless, een stuk kleiner, en is het nog steeds nagenoeg gratis.

When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.

Pagina: 1