Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Weer feeds - iemand tips?

Pagina: 1
Acties:
  • 353 views

• pim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-11 21:43
Ik heb een homepage met vakantie bestemmingen, en daarop wil ik de weersverwachting plaatsen.
Yahoo heeft een "Weather API" waar je super makkelijk van welke lokatie dan ook het weer voor morgen kunt zien..

Alleen sommige sites kijken 2 weken vooruit, zoals Zoover.nl hier.

Weet iemand een service waarmee dat kan? Ik heb flink lopen zoeken maar kan nog niks vinden..

Probleem is ook betrouwbaarheid.. Een dienst moet ook de garantie hebben dat ze online blijven..
een garantie die bedrijven als Yahoo, Google en MSN kunnen geven.. Bij een nl domein zoals http://rss.weeronline.nl/ durf ik eigenlijk geen applicatie te bouwen die jaren mee moet gaan..
Wie weet werkt zo'n dienst over een jaar niet meer, en ik wil eigenlijk weten waar zij het vandaan halen..

Ik wil dus graag bij de bron komen..
Iemand een tip? :)

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Waarom gebruik je dan de Weather API niet van Google / Yahoo / MSN?

Die gaan toch ook enkele dagen verder? Lees je eens in op die API's.

[ Voor 34% gewijzigd door Snake op 15-09-2008 22:52 ]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• pim
* Yahoo gaat 1 dag vooruit..
* Google heeft het nog niet officieel vrijgegeven.. Dus de url, of XML structuur kan nog veranderen, en deze gaat 3 dagen vooruit..
* MSN gaat maar 5 dagen vooruit

Maar ik zoek er dus een die 2 weken vooruit gaat.

Ff weatherbug.com checken :)

[ Voor 9% gewijzigd door pim op 15-09-2008 23:14 ]

• pim
Weatherbug is zeer relaxed! Hij gaat 7 dagen vooruit.. best tot nu toe:)

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Waarom zou je de applicatie niet zo maken, dat je min of meer onafhankelijk bent van het invoerformaat. Dus door gewoonweg een import/conversie in te bouwen. Werkt een bepaalde api niet meer, dan gebruik je een andere. Hiermee hoef je slechts een klein deel van de applicatie aan te passen. (include import_google.php ipv import_yahoo.php o.i.d.)

• pim
Ik heb een database met (uiteindelijk) duizenden lokaties.. De feed haal ik per lokatie op.. en elke API heeft zijn eigen variable om aan te geven welke lokatie je bedoelt.. Zo gebruikt Wheaterbug zipcodes.. Yahoo zelfbedacht plaatsnaam codes, en weer een andere GPS coordinaten.. Dus als ik dat allemaal uit moet zoeken, geen probleem.. Maar ik doe het liever in een keer goed.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
En dit staat in WEB omdat het ook met 'het internet' te maken heeft? :P
Waar hoort mijn topic?

Als je bij de "bron" wil komen, informeer dan eens bij het KNMI ofzo ;)

Ikzelf haal het gewoon bij weather.com al jaren* betrouwbaar op. Helaas gaan ze geen 2 volledige weken vooruit (voor NL data). Maar dit topic gaat op slot vanwege het verkeerde forum en omdat je dit prima zelf moet kunnen googlen. Ik heb nog getwijfeld om het te moven naar SG, maar daar mag je dan van mij een nieuw topic maken, als je je houdt aan de daar geldende policy.

* Van 2005-09-12 02:17:30.287 tot 2008-09-16 02:00:00.630 om precies te zijn, iedere 30 minuten. Met een enkel 'gaatje' her-en-der als mijn UPC verbinding plat ligt en een enkele keer een 'gat' van 3 weken omdat ik niet door had dat er een (kleine) wijziging in de API was geweest en die mail in mijn spam-folder zat.

[ Voor 36% gewijzigd door RobIII op 16-09-2008 02:31 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.