Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[gebeld door HI]en toch toegegeven...

Pagina: 1
Acties:
  • 1.044 views

• misterm90
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:43
hallo ik ben vanavond gebeld door een HI persoon. ze boden me een gloednieuwe n95 aan omdat ik mee had gedaan aan een enquete ?( totaal niet maar goed..)
ze boden me deze gratis aan voor 29.95 euro per maand.. ( ik weet niet of dit met of zonder de 20%korting is die ze geven ) nja ik wou de n95 best wel hebben en heb dus akkoord gegeven met voorwaarde dat ik als ik het niet wou ik het zo kon opzeggen.. dit kon binnen 7 werkdagen..
nu heb ik even rond gegoogled ( krijg je onder het telefoontje geen tijd voor ) en nu blijkt dat je dus voor 24 maanden € 718,8 betaald
bij kpn 22.50 per maand + de telefoon enz € 609.50 en bij de 27.50 per maand €670.
ik bel zelf totaal niet. ik verbruik ongeveer per 2 maanden 20 euro. en bij dit abonnement heb ik
300 belminuten en 600 smsjes. ( belachelijk veel eigenlijk.. )
Is dit belachelijk duur voor een abonnement ? de telefoon lijkt me enorm lachen maar de maandelijkse kosten niet :)

wat is de procedure voor het afzeggen in die 7 dagen ?

mvg Merlijn

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Binnen 7 dagen na ontvangst van de overeenkomst en/of telefoon terugsturen met de mededeling dat je je beroept op de wet koop op afstand en je er vanaf ziet :)

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-11 16:27

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

HI bellen en vermelden wat er is gebeurd om vervolgens opzegging te doen. Ik kan mij niet voorstellen dat je aan iets vast zit als je geen gelegenheid hebt gehad om door te denken of kleine lettertjes te lezen.

And it goes BRAAAAAPP!

• Wortelsoep
  • Niet online
ROFLASTC schreef op maandag 15 september 2008 @ 22:03:
Ik kan mij niet voorstellen dat je aan iets vast zit als je geen gelegenheid hebt gehad om door te denken of kleine lettertjes te lezen.
In principe wel, als jij tijd wil hebben om er over na te denken moet je dat gewoon zeggen, dan krijg je meestal het aanbod dat ze over een paar dagen terugbellen.

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:51
De telefoon kost zo'n 350 euro in de pricewatch, dus als jij voor minder dan 250 euro verbelt in 24 maanden kun je beter zelf kopen en een sim only nemen.

Opzeggen? Bel de klantenservice ofzo.

Kleine zonnepaneleninstallateur

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-11 17:10

lasharor

7 december 2004

Is het telefoon gesprek opgenomen? (heb je dus vooraf melding gekregen dat dit telefoon gesprek opgenomen zou worden)

Zo niet, dan is er dus ook geen overeenkomst...

Zoja, moet je beroep doen op wet kopen op afstand.

Verwijderd

offtopic:
nu heb ik even rond gegoogled ( krijg je onder het telefoontje geen tijd voor ) en nu blijkt dat je dus voor 24 maanden € 718,8 betaald
Om 24x30 uit te rekenen heb je toch geen Google nodig :?

• lasharor

lasharor

7 december 2004

[quote]Verwijderd schreef op maandag 15 september 2008 @ 22:10:
offtopic:

[...]

Om 24x30 uit te rekenen heb je toch geen Google nodig :?
[/quote]

Echt Wel: google

[ Voor 6% gewijzigd door lasharor op 15-09-2008 22:12 ]

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-11 16:27

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Wilko schreef op maandag 15 september 2008 @ 22:06:
[...]

In principe wel, als jij tijd wil hebben om er over na te denken moet je dat gewoon zeggen, dan krijg je meestal het aanbod dat ze over een paar dagen terugbellen.
Mja ? moet ik dat zelf zeggen? Naja weer wat geleerd... Op zich ook wel logisch dat je voor jezelf zorgt als het ware.

And it goes BRAAAAAPP!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:07
Ik heb de N95 (not branded) oktober 2007 gekocht voor € 160,- met een abonnement van 25,00 per maand, geen aansluitkosten en drie maanden 50% korting op de abonnementskosten. En ben nu dus bijna weer contractsvrij en kan een Sim Only abonnement of een nieuw abonnement met telefoon afsluiten. Dan heb ik het nog niet eens over de restwaarde van mijn N95 (die er nog als nieuw uitziet).

[ Voor 15% gewijzigd door Jumpman op 15-09-2008 22:16 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:56

remco_k

een cassettebandje was genoeg

mistermerlijn schreef op maandag 15 september 2008 @ 22:01:
wat is de procedure voor het afzeggen in die 7 dagen ?
HI bellen en afzeggen lijkt me een aardig idee.
Lukt dat niet, dan valt er binnenkort een brief op de mat van HI, waarin (als het goed is) staat vermeld hoe je de opdracht alsnog kunt afbreken.

Daarna ga je naar de winkel en koop je die N nogwattes, daarbij neem je een sim-only abonnement van een GSM boer (ik noem maar wat, Vodafone scherp voor nog geen €5,00 per maand) et voila, je bent -veel- goedkoper uit en heerlijk lage maandelijkse kosten.

[ Voor 18% gewijzigd door remco_k op 15-09-2008 22:21 ]

Alles kan stuk.

• Wortelsoep
  • Niet online
lasharor schreef op maandag 15 september 2008 @ 22:07:
Is het telefoon gesprek opgenomen? (heb je dus vooraf melding gekregen dat dit telefoon gesprek opgenomen zou worden)

Zo niet, dan is er dus ook geen overeenkomst...
Hmwah, er is wel een overeenkomst, maar het valt niet te bewijzen dat die er is. Beetje onzinnig ook om in dit geval te gaan roepen "er is geen overeenkomst" terwijl de wet koop op afstand hier perfect gaat werken.

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Wilko schreef op maandag 15 september 2008 @ 22:22:
[...]

Hmwah, er is wel een overeenkomst, maar het valt niet te bewijzen dat die er is. Beetje onzinnig ook om in dit geval te gaan roepen "er is geen overeenkomst" terwijl de wet koop op afstand hier perfect gaat werken.
Volgens mij is hier een paar jaar geleden een stuk bij kassa/radar over geweest, er zou dus wel opgenomen moeten worden. (of ik herriner het me weer verkeerd 8)7 )

Edit:

Link naar de regels: http://www.postbus51.nl/n...internet-of-telefoon.html

[ Voor 16% gewijzigd door lasharor op 15-09-2008 22:26 ]

• remco_k
  • Laatst online: 18:56

remco_k

een cassettebandje was genoeg

lasharor schreef op maandag 15 september 2008 @ 22:24:
[...]

Volgens mij is hier een paar jaar geleden een stuk bij kassa/radar over geweest, er zou dus wel opgenomen moeten worden. (of ik herriner het me weer verkeerd 8)7 )
Maar opgenomen of niet, de TS moet duidelijk JA hebben geantwoord op de vraag of hij akkoord gaat met de betreffende abonnementsvorm.

Los van dat alles, is het de wet koop op afstand en kan dus in alle gevallen, zonder opgaaf van reden worden ontbonden door de TS.

Alles kan stuk.

• misterm90
Ja ik heb inderdaad toestemming gegeven om het op te nemen. er is ook duidelijk gezegt dat ik het binnen 7 dagen kon verbreken alleen ze hebben de procedure niet vermeld.
Ik heb ook gevraagd om meer tijd maar ze drongen door en tot mijn eigen stommiteit heb ik dus ja gezegt. als de telefoon uit de doos is geweest kan ik het dan nog steeds verbreken ?

oh en ik heb gegoogled voor de andere aanbieders :) wat die ervoor vragen

[ Voor 9% gewijzigd door misterm90 op 15-09-2008 22:54 ]

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
cryforhelp schreef op maandag 15 september 2008 @ 22:06:
De telefoon kost zo'n 350 euro in de pricewatch, dus als jij voor minder dan 250 euro verbelt in 24 maanden kun je beter zelf kopen en een sim only nemen.
Waarschijnlijk is prepaid nog goedkoper.
(Hier een HTC TyTN met prepaid. Hoe vaak komt dat voor? :P)

• misterm90
haha ik heb nog even rondgeneuzeld en een abonnement gevonden voor 14 euro per maand en de n95 gratis.. geen smsjes maar daar valt wel een sms bundel voor te regelen.. 14 euro kan ik wel opmaken als het moet :)

• Wortelsoep
  • Niet online
mistermerlijn schreef op maandag 15 september 2008 @ 22:53:
als de telefoon uit de doos is geweest kan ik het dan nog steeds verbreken ?
Ik vermoed van wel, omdat het idee van de wet is dat je het spul eens moet kunnen proberen voordat je er definitief aan vast zit. Maar netjes is het niet, als je meteen al weet dat je 'm terugstuurt, en zeker weten doe ik dit ook niet.

Wat is er overigens mis met je huidige telefoon? ;)

Verwijderd

mistermerlijn schreef op maandag 15 september 2008 @ 22:53:
Ja ik heb inderdaad toestemming gegeven om het op te nemen. er is ook duidelijk gezegt dat ik het binnen 7 dagen kon verbreken alleen ze hebben de procedure niet vermeld.
Ik heb ook gevraagd om meer tijd maar ze drongen door en tot mijn eigen stommiteit heb ik dus ja gezegt. als de telefoon uit de doos is geweest kan ik het dan nog steeds verbreken ?

oh en ik heb gegoogled voor de andere aanbieders :) wat die ervoor vragen
Hoi,
Je zegt net dat je het elders goedkoper kan krijgen lijkt mij het niet handig als je dan alsnog de telefoon uit de doos haalt als je hem toch niet wil hebben.. Als de verzegeling open is willen ze hem denk ik niet zo graag terug aangezien niemand een nokia telefoon wil waar de verpakking van geopend is geweest zelfs nokia heeft in de boekjes staan dat je er om moet letten dat de verpakking verzegeld is en of de accu echt is...

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
Volgens mij valt dit onder de colportagewet, net als verkoop-aan-de-deur en verkoop-op-straat. Je wordt overvallen, en daarom geef je toe. En daarom heb je 7 dagen om er onderuit te komen.

Tip om hier niet meer in te trappen: ik ga principieel nooit in op dergelijke "aanbiedingen", wil altijd bedenktijd, en als het "ja maar de aanbieding is alleen vandaag geldig" is doe ik al helemaal niet mee. Dergelijke flauwekul om mensen troep te verkopen hoeft van mij niet. Op straat koop ik per definitie niets van mensen die me aanspreken.
Voor de goedkope telecomaanbiedingen: http://www.telecomvergelijker.nl/thread/25967

• misterm90
Wilko schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 07:27:
[...]

...
Wat is er overigens mis met je huidige telefoon? ;)
die is oud... versleten... en niet degelijk meer :) en de n95 heeft veel veel veeeel features..
:D

en verder is het inderdaad niet netjes om de telefoon te gebruiken terwijl ik weet dat ik het ga afzeggen.

verder. prepaid kost de telefoon 365 euro. als ik dat bedrag zie dan is het direct afzien want dat is een behoorlijk bedrag.

Ik ga gewoon bellen en het afzeggen en waarschijnlijk neem ik het abonnement van 14 euro dat is toch heel wat goedkoper dan de 29 euro :)

• misterm90
werd vandaag gebeld voor een afspraak met de koerier.. ik heb gezegd dat ik er toch vanaf zag en de vrouw heeft het netjes voor me geannuleerd.
toch een goede service.

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

mistermerlijn schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 19:28:
werd vandaag gebeld voor een afspraak met de koerier.. ik heb gezegd dat ik er toch vanaf zag en de vrouw heeft het netjes voor me geannuleerd.
toch een goede service.
Hou het wel in de gaten, je hebt niet toevallig met een koeriersservice gebeld dan gaat annuleren natuurlijk wel moeilijk ;)

Elect a clown, expect a circus.

• misterm90
haha nee ze was van HI.

nu ben ik natuurlijk helemaal in de ban van abbo's enzovoort..

heb dus mijn perfecte abbo gevonden maar ben nu benieuwt of hier haken/ogen aan zitten :
Aansluitgegevens
Provider T-Mobile
Abonnement Relax 150
Contractduur 24 maanden
Contractverlenging Nee
Abonnementskosten € 14,50 p.m.
Aansluitkosten € 0,-
Nummerbehoud Ja xxxxxx hehe ... straks word ik nog platgebeld :)
Toestel Nokia N95
Toestelprijs € 0,-
Verzendkosten € 0,-
T-Mobile Actie € 5 per maand korting op de abonnemenstkosten en 12 maanden 50% korting op Pocket Internet Totaal
(indien geselecteerd)

die actie van hun per maand. is die 24 maanden lang ?:) anders heb ik alsnog een abbo van 19 euro/maand

[ Voor 4% gewijzigd door misterm90 op 16-09-2008 19:45 ]

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Een beetje Tweaker is zelf prima in staat om te onderzoeken welk abonnement hij/zij neemt en wat de voorwaarden zijn. Omdat de oorspronkelijke vraag uit dit topic op is gelost, sluit ik hem.

Normaal doen we dat niet, maar nu wel omdat je een nieuwe vraag in het topic aankaart. Een vraag waar je overigens makkelijk zelf een antwoord op kunt vinden.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.