Toon posts:

CPU temperatuur

Pagina: 1
Acties:
  • 604 views

Verwijderd

Topicstarter
Hoe heet kan/mag mijn Intel E6850 worden met overclocken? Run nu rond 48C op idle..

http://processorfinder.intel.com/details.aspx?sSpec=SLA9U

Daar staat:
Thermal Specification: 72°C

Ken iemand mij even wat wijsheid geven wat dit betekend?

• dutch_warrior
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-05-2023
Ik zou stressed niet voorbij de 55 gaan. Voor de meeste core 2 cpu's is 65 graden een goede bovengrens.
Je moet echter altijd wat ruimte houden want in de zomer is de omgevingstemperatuur veel hoger en door stof dat in je pc komt zal de temperatuur ook langzaam iets oplopen.

48 Graden idle vind ik best veel, zou je de overige specs van de pc ook even willen vermelden ?

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01 09:01

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Als je onder de 65 graden blijft zit je sowieso veilig. Maar met google had je daar ook achter kunnen komen ;).

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat je proc niet warmer zou moeten worden dan 72 graden. Intel cpu's hebben gelukkig een redelijk goede beveiliging, dus hij zal niet direct dood gaan als hij 72C wordt. Ze kunnen best warmer worden, maar dan gaan ze throttlen, ofwel terugclocken.

Verwijderd

Topicstarter
dutch_warrior schreef op maandag 15 september 2008 @ 21:34:
Ik zou stressed niet voorbij de 55 gaan. Voor de meeste core 2 cpu's is 65 graden een goede bovengrens.
Je moet echter altijd wat ruimte houden want in de zomer is de omgevingstemperatuur veel hoger en door stof dat in je pc komt zal de temperatuur ook langzaam iets oplopen.

48 Graden idle vind ik best veel, zou je de overige specs van de pc ook even willen vermelden ?
Processor(s)
Intel Core 2 Duo E6850
Specification Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E6850 @ 3.00GHz
Package Socket 775 LGA

Chipset & Memory
Northbridge Intel P35/G33/G31 rev. A2
Southbridge Intel 82801IB (ICH9) rev. 02

Memory Type DDR2
Memory Size 2048 MBytes
Memory Frequency 400.0 MHz

System
Mainboard Vendor ASUSTeK Computer INC.
Mainboard Model P5K
BIOS Vendor American Megatrends Inc.
BIOS Version 0704
BIOS Date 10/30/2007
Memory SPD
Module 1 DDR2, PC2-6400 (400 MHz), 1024 MBytes, Corsair
Module 2 DDR2, PC2-6400 (400 MHz), 1024 MBytes, Corsair

Software
Windows Version Microsoft Windows Vista (6.0) Home Premium Edition Service Pack 1 (Build 6001)

Ik had m'n CPU overclocked naar 3,6 met VCORE 1,4 en FSB 400 Mhz (1:1)
Kan het aan m'n cooling liggen, die is gewoon van Intel, had het boxed gekocht?

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

Verwijderd schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 01:18:
Ik had m'n CPU overclocked naar 3,6 met VCORE 1,4 en FSB 400 Mhz (1:1)
Kan het aan m'n cooling liggen, die is gewoon van Intel, had het boxed gekocht?
Overklokken met een boxed koeler geeft een kleine veilige marge waarin het nog koel genoeg blijft. Ik zou met deze overklokinstellingen toch echt op zoek gaan naar een andere/betere koeler.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Topicstarter
Als ik hem weer terug op default clock, is ie op idle ook al 44C, cooling probleem?

Verwijderd

Topicstarter
Wiethoofd schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 01:20:
[...]

Overklokken met een boxed koeler geeft een kleine veilige marge waarin het nog koel genoeg blijft. Ik zou met deze overklokinstellingen toch echt op zoek gaan naar een andere/betere koeler.
Suggesties? Budget rond 50 Euro?

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

1. je schopt je draad.
2. check wat reviews op internet
3. kijk of wat je bevalt voor onder de 50 te krijgen is (geloof me, dat gaat lukken)

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

Ik kan niet zo 1, 2, 3 bepalen wat jij wilt. Wil je de verste overklokresultaten op luchtkoeling en maakt de herrie niet uit of wil je juist klein en stil en toch nog ver stabiel kunnen overklokken.

Als je nou 40 euro als max neemt voor een goede koeler exclusief verzendkosten heb je al een hele grote groep waar je uit moet kiezen.

Low airflow (stil dus): Thermalright HR-01
Low-med airflow (redelijk stil): Scythe Infinity/Mugen
Med-high airflow (hoorbaar): Thermalright Ultra-120 eXtreme.

Mocht je een HTPC kast hebben dan is je gebied met beschikbare koelers al een stuk kleiner en let op wat Jejking zegt:
2. check wat reviews op internet

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 01:21:
Als ik hem weer terug op default clock, is ie op idle ook al 44C, cooling probleem?
Ik heb ook een E6850 @ 3,00 Ghz, maar die van mij idlet veel kouder! hij zit dan rond de 25 graden.
Ik heb wel een dubbele cooler erop, een stock-fan en een coolermaster fan, de cpu haalt trouwens zijn lucht dmv een soort buis die bij de kast zat (coolermaster centurion 5) direct van buiten, dit zal ook wel wat schelen!

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Nou, nou... daar zal de TS ook echt wat aan hebben na 1,5 jaar... Ik doe dit topic maar even op slot voordat er nog meer mensen gaan vertellen dat hun cpu toch echt kouder/warmer is...

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.