[iPod shuffle] Syncen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visser1
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-12-2020
Hoi allemaal,

Allereerst, ik heb een iPod shuffle gekocht (voor het eerst) en moet dus nog wennen. Ik heb bij mijn ouders 3 CDs erop gekregen via iTunes. Nu zit ik op kamers en op deze PC heb ik ook iTunes en wil wat extra nummers erop zetten.

Het vervelende is dat iTunes eerst alles wil wissen om vervolgens te syncen :( Nu is dat de bedoeling niet. Enig idee hoe ik toch de 3 CDS kan behouden en de extra nummers erop te zetten. Ik heb WIN XP, iTunes 8.

Alvast bedankt van een Apple linkshandige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Heb je in iTunes ingelogd met de username waarmee de albums zijn gekocht en die iTunes gemachtigd voor dat account?

Volgens mij (heb dit nooit zelf gedaan) kun je de in iTunes gekochte albums dan gewoon overzetten naar je PC.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visser1
Het zijn DL (Wire ;)) albums.

Thuis gesynced, geen probleem. Maar volgens iTunes is die nu dus al gesynced met thuis en kan ik hier op mijn kamer alleen alles eraf gooien om vervolgens de nieuwe meuk erop te zetten.

Dus, kan je slechts met 1 PC syncen (en dus muziek toevoegen) of zijn er andere opties?

BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:08
Je kan via bepaalde programma's de mp3tjes van je iPod afhalen en op je harde schijf zetten, waarna je ze in je nieuwe iTunes library toevoegd en opnieuw synct.

Je kan slechts met 1 iTunes library tegelijk syncen, dit om illegale verspreiding van muziek tegen te gaan (jij koopt een album op iTunes waarna 10 van je vrienden deze op hun iPod zetten, enzovoort).

Om een geschikt programma te vinden kan je best even zoeken op google zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Sebastiaannn schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 00:11:
Je kan via bepaalde programma's de mp3tjes van je iPod afhalen en op je harde schijf zetten, waarna je ze in je nieuwe iTunes library toevoegd en opnieuw synct.

Je kan slechts met 1 iTunes library tegelijk syncen, dit om illegale verspreiding van muziek tegen te gaan (jij koopt een album op iTunes waarna 10 van je vrienden deze op hun iPod zetten, enzovoort).

Om een geschikt programma te vinden kan je best even zoeken op google zoeken.
Kan je normaal niet gewoon de iPod benaderen als zijnde externe harde schijf waar je de mp3's eraf kunt halen?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:08
Snake schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 00:12:
[...]

Kan je normaal niet gewoon de iPod benaderen als zijnde externe harde schijf waar je de mp3's eraf kunt halen?
Nee, als je de iPod aansluit op je PC/Mac en je opent de verwisselbare schijf in 'Deze Computer' staan je MP3tjes er niet tussen. Deze kunnen slechts door iTunes gezien/verwijderd/toegevoegd worden (Of winamp na bepaalde plugins).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superhuuper
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:04
Je moet even terug naar de pc van je ouders en daar de iPod Shuffle aansluiten.
Je moet nu 'Muziek handmatig beheren' aanzetten i.p.v. synchroniseren. Op deze manier moet het mogelijk zijn om extra muziek op je iPod te krijgen zonder de oude nummers eerst te wissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Winamp 5 (ook de gratis versie) kan dit gewoon zonder plugins. Ik zou daar eens naar kijken. Het werkt erg makkelijk. Je kan gewoon liedjes slepen van en naar je library.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Nou... volgens mij kan het ook anders. Ik begreep met "gekregen" dat je die muziek kado had gekregen (op een andere manier dus ;) )

Als je je Shuffle op disk mode zet (ik weet niet of dat op jouw PC geregeld kan worden) kun je alle nummers uit de Shuffle naar je harde schijf slepen. Ze hebben dan vreemde namen die je niet herkent.

Als alles netjes getagged is kun je het spul vervolgens op je eigen iTunes slepen om het weer te importeren en gebruikt iTunes de tags om alles weer netjes namen te geven. Vervolgens kun je je Shuffle syncen met je eigen iTunes.

Zoef

• Visser1
Helaas, WinAMP ziet de Ipod niet. Alleen iTunes ziet hem :(

Andere opties ook geen succes helaas :(

Maar bedankt voor de hulp. Ga gewoon thuis even de instellingen aanpassen zodat hij ook als USB stick gezien wordt.

Verwijderd

Bekend probleem, ik heb er ook een tijdje mee geprutst.

Zodra je de shuffle aan de PC hangt, herkent hij hem als externe harde schijf. Echter start hij vervolgens ook automatisch iTunes op, die de nieuwe schijf gelijk weer weghaalt. Er zit in iTunes ergens een optie dat de PC automatisch iTunes opstart als je die speler eraan hangt. Deze optie wordt opgeslagen op de speler zelf. Als je die optie voor jouw speler (in de iTunes bij je ouders) uitzet, start iTunes op jouw PC dus niet op wanneer je hem eraan hangt, en blijft de shuffle gewoon beschikbaar als externe harde schijf.

iTunes zelf rommelt met verborgen directories waar hij die muziekfiles in opslaat onder onherkenbare namen. Je kan ze er wel gewoon af halen, maar moet ze dan handmatig gaan hernoemen oid als je ze ergens anders wilt gebruiken.

Je kan ook zelf muziek naar de iPod kopieren, maar die gaat vervolgens over de zeik als je niet 'synct'. Er is een Python scriptje gemaakt dat voor jou je iPod laat geloven dat hij gesynct is, inclusief de muziek die je er zelf op gezet hebt. Google op 'rebuild_db' voor meer info daarover.

Zelf gebruik ik nooit meer iTunes om muziek op de shuffle te zetten, alleen nog om CD's te rippen. rebuild_db zorgt er namenlijk ook voor dat de folders in alfabetische volgorde in de playlist komen, en de liedjes per folder ook weer alfabetisch. Dat zorgt ervoor dat eindelijk de liedjes van albums in de goede volgorde worden afgespeeld, en podcast afleveringen in chronologische volgorde. :)

• Visser1
Dank voor de reply!

Ben bezig, laat de voortgang weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog nieuws?
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!