Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

2 mailboxen op 1 exchange account

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond tweakers,

Bij ons op het bedrijf hebben we een Microsoft Exchange server draaien.

Nu hebben wij twee e-mailadressen:
* henk@diederikvanandel.nl
* jan-arie@diederikvanandel.nl

Wij loggen gewoon in op de Exchange kunnen daar onze mail bekijken.

Nu hebben we nog een e-mailadres. webservice@diederikvanandel.nl. Deze willen wij allebei kunnen bekijken, wijzigen etc. etc.

Nu is het als volgt de bedoeling. Als ik inlog met de gebruikersnaam henk@diederikavnandel.nl wil ik ook een map zien met daarin alle e-mail van webservice@diederikvanandel.nl. Maar de e-mail van webservice@diederikvanandel.nl moet ik ook kunnen zien als ik inlog met jan-arie@diederikvanandel.nl.

Is dit mogelijk?

Diederik van Andel

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2008 21:28 ]

Verwijderd

Welke versie van outlook gebruik je om je mail te bekijken? Of gebruik je een ander programma?
Anders kan je gewoon het postvak van webservice toevoegen bij de e-mailaccounts.
Even op het account van webservice instellen wie welke rechten mag hebben, door met je rechtermuisknop op het postvak van webservice te klikken en te kiezen voor: "Delen". ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 september 2008 @ 21:24:
Goedenavond tweakers,

Bij ons op het bedrijf hebben we een Microsoft Exchange server draaien.

Nu hebben wij twee e-mailadressen:
* henk@diederikvanandel.nl
* jan-arie@diederikvanandel.nl

Wij loggen gewoon in op de Exchange kunnen daar onze mail bekijken.

Nu hebben we nog een e-mailadres. webservice@diederikvanandel.nl. Deze willen wij allebei kunnen bekijken, wijzigen etc. etc.

Nu is het als volgt de bedoeling. Als ik inlog met de gebruikersnaam henk@diederikavnandel.nl wil ik ook een map zien met daarin alle e-mail van webservice@diederikvanandel.nl. Maar de e-mail van webservice@diederikvanandel.nl moet ik ook kunnen zien als ik inlog met jan-arie@diederikvanandel.nl.

Is dit mogelijk?

Diederik van Andel
Misschien te makkelijk gedacht maar al eens gedacht aan een forward-emailadres?
Dan kan je gewoon instellen aan mail@bedrijf.nl; mail1@bedrijf.nl en je krijgt ze beide binnen.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:21

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Machtigingen stellen op je webservice is volgens mij het enige wat je hoeft te doen.
Dus postbus - webservice -> rechtermuisknop -> eigenschappen -> machtigingen -> 'toevoegen'. Voor daar de namen in die rechten mag hebben en hopsaflops.

Bij de mappen daaronder (verzonden items, postvak in) moet je etc. hetzelfde doen.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Kappie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:28

Kappie

Tell me your secrets...

Wij gebruiken daar openbare mappen voor. Je maakt een map aan welke als emailadres webservice@diederikvanandel.nl heeft. Deze map kun je toegankelijk maken voor henk en jan-arie.

He does fit the profile perfectly. He's intelligent, but an under-achiever; alienated from his parents; has few friends. Classic case for recruitment by the Soviets.

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-11 08:39

bord4kop

maximaal 100KB!

Gewoon de juiste machtigen instellen op de mailbox (webservice@diederikvanandel.nl) voor Henk en Jan-Arie.

Dan kun je die mailbox (webservice@diederikvanandel.nl) gewoon toevoegen (in outlook?) aan de resp. mailboxen van Jan-Arie en Henk

| Security Management |

• MarkieNL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-11 11:07
Dit kan je vervolgens instellen bij Outlook / Accounts / Geanvanceerd / Extra postvakken

Maar inderdaad, zet in de postvak van webservice de juiste rechten op het Postvak Webservice en Postvak in.

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-11 22:29

Sa1

leuk wat men hier allemaal aangeeft, maar machtigingen geven werkt niet echt rlx in deze situatie. je kunt beter via de exchange tools full control en eventueel send as rechten geven. Dan kan je deze postvak onder je gewone postvak hangen.

Extra, e-mail instellingen, wijzigen, meer instellingen, geavanceerd en daar kan je hem dan toevoegen.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Je kunt ook iedereen onder het administrator account laten werken.
Heb je ook geen aparte mailbox meer nodig, maar kun je het webservice mailadres gewoon aan het admin account koppelen. |:(

@Diederik : Kijk eens op http://www.smallbizserver.net/ . Daar staat heel veel zinvolle info, en kun je eventueel een support request doen. De beide dame's (Magical M&M's) zijn goed.

Abort, Retry, Quake ???

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:35

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Sa1 schreef op woensdag 17 september 2008 @ 17:24:
leuk wat men hier allemaal aangeeft, maar machtigingen geven werkt niet echt rlx in deze situatie. je kunt beter via de exchange tools full control en eventueel send as rechten geven. Dan kan je deze postvak onder je gewone postvak hangen.

Extra, e-mail instellingen, wijzigen, meer instellingen, geavanceerd en daar kan je hem dan toevoegen.
Met ^^
Wij hebben hier een stuk of 8 'extra' mailboxen die beheerd worden door 2 of meer mensen, send on behalf aan en ze kunnen er zelfs uit doorsturen/beantwoorden.

Beetje offtopic, dat laatste deed ik altijd via:
Bestand -> gegevensbestandbeheer -> je huidige postbus -> instellingen -> tab geavanceerd -> webservice box toevoegen bij 'de volgende extra postvakken openen'.

Weer wat geleerd 8)

[ Voor 10% gewijzigd door SinergyX op 17-09-2008 17:36 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Pagina: 1