printerprobleem vanuit LAN (WLAN wel goed)

Pagina: 1
Acties:

• ty-ko
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-10-2008
hallo,

het draadloos afdrukken(via netwerk) gaat(goed) direkt vanaf xp en vista notebooks.
afdrukken met mn vaste computer (en 1 notebook xp bedraad) binnen netwerk gaat niet direct. :(

Printer begint pas met afdrukken na opnieuw opstarten van windows 8)7

de printer is een canon4200 met een sitecom306 v2 printeserver(usb) op een thomson546 dsl-modem/router .
op het modem/router zitten ook direct (zonder switch) de 2 bedrade xp pc's die dus niet direct willen afdrukken .
verder zit er op de thomson router nog een linksys router+accespoint(ineen) die is aangesloten op een van de 4 laNports op de thomson en werkt dus als switch en accesspoint.

thomson is de"dhcp server" binnen de apparaten

die ene medion xp notebook op lan kan ook wlan en heeft dan geen probleem

mischien is dit allemaal een beetje een vaag }:O verhaal.maar ik vind het ook een vaag probleem,. als ik duidelijker bepaalde specificaties moet door geven hoor ik het graag.
ik ben al op het www aan het spitten geweest maar nergens dit probleem tegengekomen.

mei freonlike groetnis
teije.

• Elledan
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-11-2013
Je kan proberen de printer te installeren op bijvoorbeeld het desktop systeem en die als printserver beschikbaar te stellen. Misschien dat het dan zowel wireless als bedraad werkt en weet je in ieder geval een beetje waar je moet zoeken.

www.mayaposch.com

• ty-ko
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-10-2008
De printer is aangesloten op een klein grijs bakkie van sitecom :P met een usb poort en een rj45 aansluiting ..... de printserver dus......

Alle software(eerst die van sitecom printserver en dan de canon 4200) is goed geinstalleerd, anders zou die ene(medion) laptop draadloos ook niet goed printen.
Die ene(medion) laptop doet het bedraad (rj 45) via router dus niet (goed)en draadloos wel goed(ik hoef niet opnieuw op te starten voor dat hij begint met afdrukken .

Ons doel van dat kleine "print servertje" is dat we geen andere computers aan hoeven te zetten om te printen... want een gedeelde printer zoals "Elledan" denk ik bedoelt ,vonden we te omslachtig.(hebben we een paar jaar terug gehad)

Het is net alsof hij als hij aan de draad hangt zn wachtrij niet naar de printer(servertje) overhevelt dat doet ie pas na opnieuw opstarten van de machine.
De printopdrachten blijven ook staan met status "bezig met afdrukken" totdat ik opnieuw opstart dan geeft ie,na aanmelden, bijna direct melding dat afdrukken voltooid is.

vorige week wilde de desktop nog wel goed afdrukken.