Vraag over fout in contract van T-mobile

Pagina: 1
Acties:

• Placid_K
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-10 19:26

Placid_K

Only one way to fly;mescaline

Topicstarter
Vorig jaar november kreeg ik een telefoontje van T-mobile. Mijn contract liep af en zij kwamen met de vraag of ik mijn contract wilde verlengen. Dat heb ik gedaan, voor twee jaar.

Nu kreeg ik een factuur van hun waarop stond: contract periode 1 jaar. Dit viel me pas op toen ik mijn telefoon ter reparatie aan moest bieden bij een van hun T-shops.

Nieuwsgierig dat ik ben ging ik een spelletje spelen met de verkoopsters daar. Ik bood mijn telefoon aan voor reparatie en vroeg haar of ik mijn telefoonabonnement kon verlengen, aangezien mijn contract bijna voorbij was.

Ze ging in de computer neuzen en zag dat ik een tweejarig abonnement had i.p.v. eenjarig. Ze riep er iemand bij en samen stonden ze paar minuten naar dat scherm staren. Haar collega zij dat ze het aan moest passen in de pc. Maar dat lukte niet direct. Ze moest naar een nummer bellen en daar zouden ze het aanpassen. Ik zou nog een telefoontje krijgen omtrent mijn verlenging.

Nu vraag ik mij af wie er in zijn recht staat. Ik, omdat ik het zwart-op-wit heb staan dat ik maar een jarig contract heb? Of heeft T-mobile hier rekening mee gehouden en kunnen ze er alsnog uitkomen en mij dwingen om mijn contract uit te zitten?

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-12 19:52
Ligt er natuurlijk aan wat er op het contract zelf staat, als jij getekend hebt voor 1 jaar is dat de bindende periode. Dat zij daarin een fout hebben gemaakt is in feite hun probleem, dit zouden ze gewoon moeten controleren.

Zoals ik al zei gaat het erom waar jij voor getekend hebt, als jij voor 1 jaar hebt getekend kunnen ze je er niet langer aanhouden, als jij voor 2 jaar hebt getekend kun je natuurlijk ook niet eerder weg ;) Maar gezien het feit dat je in het systeem staat als 2 jaar vermoed ik dat dat ook op je contract staat? Dit systeem zou namelijk geautomatiseerd moeten zijn.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• Placid_K

Placid_K

Topicstarter
Ik heb het telefonisch verlengd. Op mijn brief/factuur staat echt een jaar. Dat maakt de kwestie wat ingewikkeld :-)

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik gok dat ze van die telefonische verlenging een bandje hebben (volgens mij is dat zelfs verplicht, maar dat weet ik dus niet helemaal zeker). Ik neem aan dat je ergens op papier een bevestiging hebt gekregen van die verlenging? Wat heeft My T-mobile erover te melden?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Placid_K

Placid_K

Topicstarter
pven schreef op maandag 15 september 2008 @ 21:53:
Ik gok dat ze van die telefonische verlenging een bandje hebben (volgens mij is dat zelfs verplicht, maar dat weet ik dus niet helemaal zeker). Ik neem aan dat je ergens op papier een bevestiging hebt gekregen van die verlenging? Wat heeft My T-mobile erover te melden?
Oeh, dat bandje zou eventueel wel kunnen..Maargoed, bewaren ze zoiets een jaar lang?

Ik heb die bevestiging gekregen op papier waarop staat dat ik maar eenjarig abonnement heb.

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-12 19:52
Je moet toch ergens schriftelijk of mondeling een geregistreerde bevestiging hebben? Het lijkt mij dat jullie allebei toch een vorm van bewijs moeten hebben (dat lijkt mij normaal). Ik zou het in ieder geval even goed opzoeken, het feit dat het op je factuur staat vind ik namelijk raar.

Kun je misschien je brief/factuur inscannen of overtypen? (uiteraard zonder je persoonlijke gegevens te weergeven, nummer e.d. dus gewoon écht zwart maken, niet een klein streepje want dan kun je soms nog herleiden wat er stond :+ )

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Overigens geef ik dit topic een schopje naar Shopping Forum. :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Je bent mondeling akkoord gegaan met een verlenging van 2 jaar en dat blijft gelden. In hoeverre deze mondelinge overeenkomst te bewijzen is, is eigenlijk niet van belang. Je bent ingegaan op een aanbieding waarbij de tarieven en voorwaarden waarschijnlijk gunstiger waren dan bij een 1-jarig contract, en dat is wat T-Mobile zal zeggen (naast misschien het een opgenomen telefoongesprek) als je gaat betwisten dat het om een 2-jarig contract gaat.

Verwijderd

T-Mobile heeft jou aangeboden je overeenkomst te verlengen voor de duur van twee jaar en jij hebt dat aanbod aanvaard. Voilà, een overeenkomst voor twee jaar. Daarover heb je wilsovereenstemming. Het is gewoon een administratief foutje geweest dat je een factuur of contract hebt ontvangen voor één jaar. Dat verandert niets aan de overeenkomst, want zoals alle juristen weten is datgene waar wilsovereenstemming over bestaat bepalend voor de inhoud van de overeenkomst , en is het schriftelijke contract alleen een bewijsmiddel voor de inhoud van de overeenkomst. Er zijn natuurlijk ook andere bewijsmiddelen mogelijk en ik heb zo een donkerbruin vermoeden dat het telefoontje door middel waarvan de overeenkomst tot stand kwam, opgenomen is. Het is kennelijk ook wel goed verwerkt, want de dame bij de T-Mobile shop zag in de computer dat je een tweejarige overeenkomst had. Logisch dat ze dat proberen aan te passen, want die mensen zijn natuurlijk niet juridisch onderlegd, weten niet van jouw verlengingstelefoontje en zien jou wapperen met een schriftelijk contract waar één jaar op staat. Maar jij en T-Mobile (als wederpartij) weten heel goed waar er overeenstemming over is. Dus een beetje flauw van je.

• Placid_K

Placid_K

Topicstarter
Juridisch gezien heb je 100 procent gelijk. Echter ben ik benieuwd of zij dat ook zo zien ;)

Flauw? Mwah.
Pagina: 1