Access point gebruiken als client

Pagina: 1
Acties:

• Neko Koneko
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
(overleden)
Mijn situatie is als volgt:

Ik heb een Orange Livebox in de woonkamer staan, waar mijn telefoonsignaal en dus mijn internet verbinding binnenkomt. Ik heb mijn computers echter in een andere kamer staan. Ik heb nog een oude Asus WL 300 Access Point liggen, en ik wilde eigenlijk kijken of het mogelijk is dit access point te verbinden met mijn draadloze netwerk van Orange, om er vervolgens een switch achter te hangen waar ik mijn PC's op aansluit. Dit lukt mij echter nog niet, en ik weet ook niet zeker of het mogelijk is :'(

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v200/aboot/wireless_netwerk.jpg

Heeft iemand hier ervaringen mee en/of tips?

End-users are clingy complaining dipshits who will never ever be grateful for any concession you make. The moment you shut out their shrill, tremulous voices, the happier you will be for it.

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-03 13:28
Dat kan, als je AP de zogenaamde bridge mode ondersteund...

• flux_w42
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-09-2024

flux_w42

jah, nu is het helemaal kapot

Als dd-wrt of openwrt of iets dergelijks werkt op je accespoint dan kan je dat zeker doen. Ik heb juist hetzelfde gedaan maar dan met een WRT54GL. Dat werkt zelfs stabieler en sneller dan een gewone draadloze netwerkkaart (als client).

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

UltraSub schreef op maandag 15 september 2008 @ 21:14:
Dat kan, als je AP de zogenaamde bridge mode ondersteund...
Bridge mode is wat hoger gelegen concept wat niet helemaal precies is wat 'ie wil.

--

Je AP moet dan een client-mode ondersteunen, en dat kunnen bridge. Niet alle AP's doen dat. Andere optie die vaak wel ondersteund wordt door AP's is WDS. Maar ik weet niet in hoeverre de Livebox dat kan.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Neko Koneko
  • Niet online
(overleden)
WDS ondersteunt m'n Asus AP inderdaad, maar volgens mij doet die Livebox daar weer niet aan mee :( Kan er in ieder geval niets over vinden in de configuratie.

edit: Ik heb de asus wl300g geflashed met een custom firmware waar ook een telnet client inzit. Voor zover ik begrepen heb draait het ding Linux, is er misschien een manier om via telnet het ding in verbinding te brengen met mijn draadloze netwerk?

[ Voor 44% gewijzigd door Neko Koneko op 15-09-2008 21:47 ]

End-users are clingy complaining dipshits who will never ever be grateful for any concession you make. The moment you shut out their shrill, tremulous voices, the happier you will be for it.

• ravenstein
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-03 18:41
Bridgen idd,

neko van cch?, sh0ck hier :P

Marstek Venus A V144

• Neko Koneko
  • Niet online
(overleden)
Bridgen kan niet, stomme Livebox ondersteunt gewoon niks, noppes, nada :(

En ik zit idd op CCH, hoi sh0ck, hoe is het met de motor? :P

• ravenstein
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-03 18:41
motor = fine, trek heel wat civic eruit :P haha
Livebox vervangen dan maar :P

Marstek Venus A V144

• Neko Koneko
  • Niet online
(overleden)
Ik heb het al opgelost, had nog een USB wlan stick liggen die ik helemaal vergeten was, ding werkt perfect onder Linux :P Nu hebben alle PC's dus gewoon hun eigen wlan access met WPA :D

[ Voor 20% gewijzigd door Neko Koneko op 18-09-2008 12:47 ]

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-03 13:28
CyBeR schreef op maandag 15 september 2008 @ 21:16:
[...]

Bridge mode is wat hoger gelegen concept wat niet helemaal precies is wat 'ie wil.

--

Je AP moet dan een client-mode ondersteunen, en dat kunnen bridge. Niet alle AP's doen dat. Andere optie die vaak wel ondersteund wordt door AP's is WDS. Maar ik weet niet in hoeverre de Livebox dat kan.
Maar dat zeg ik toch? Als je AP een "bridge mode" heeft, kan hij dus als client fungeren, en het verkeer bridgen zonder er iets mee te doen.
Pagina: 1