Toon posts:

WD SATA II + SATA I werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe WD SATA II 500 GB HDD gekocht en die naast mijn oude 80 GB SATA I schijf op mijn moederbord geprikt, maar beide zijn zowel in de bios als in windows niet meer te zien. Windows draait vanaf een IDE-schijf.

Ik heb de jumpersetting van de SATA II schijf al aangepast zodat deze fungeert als SATA I, maar ook dat werkt niet.

Wanneer ik alleen de SATA II aansluit werkt ook dat niet.

Ik heb overal op gegoogled, maar niemand lijkt hetzelfde probleem te hebben. Weet iemand hoe dit kan?

Verwijderd

Moederbord?

• Blaatkiller
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-12-2025
Zou je misschien je systeem specs willen posten, dan kunnen we je iets makkelijker helpen.

Meestal zou je er inderdaad vanuit gaan dat het jumpertje wisselen het wel oplost.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik heb overal op gegoogled
"Overal" geeft mij iig ook weinig relevante hits...

We vragen je niet voor niets om te melden wat je systeemspecs zijn en als je er met zoeken niet uit komt, om duidelijk je zoektermen te melden. Zoals je de vraag hier neerplempt kunnen we weinig tot niets zeggen, en door geen zoektermen te melden kunnen we ook niet met je meedenken :o

Het enige wat ik kan aanraden is welgeteld twee subfora lager te kijken naar Opslagmedia & I/O controllers, want harde schijven zijn opslagmedia en het is de I/O controller die ze moet herkennen. Maar ga alsjeblieft niet deze topicstart daar copy/pasten, het voldoet namelijk nergens op GoT aan het beleid mbt eigen inzet en volledigheid en duidelijkheid. Begin eens met voor jezelf alles op een rij te zetten, dan gericht in dat subforum op zoek te gaan (gebruik de FAQ, al is het alleen maar om goede zoektermen te vinden...). Pas als je dat gedaan hebt is het tijd om aan een topic te denken - en zorg er dan voor dat je expliciet, uitgebreid en duidelijk bent.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.