Lacie of Iomega NAS

Pagina: 1
Acties:

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:38

ericplan

5180 Wp PV

Topicstarter
In mijn netwerk wil ik een NAS plaatsen. In het netwerk zitten twee mac minis, een Imac en een windows machine. Doel is bestandsdeling en time machine. Streaming audio of video is niet aan de orde.

De LaCie 2big Network 1TB en de Iomega StorCenter 1.0 TB zijn ongeveer gelijk geprijsd. Ook hebben ze op het oog min of meer gelijke specs. Bovendien passen ze binnen m'n budget (EUR 225)

Voor mij is wel belangrijk

-stroomverbruik
-warmteontwikkeling
-lawaai

Heeft iemand ervaring met bovengenoemde apparaten, zo ja wat moet ik dan kiezen en met welke argumenten.

Zijn er andere apparaten die veel minder stroom verbruiken? Welke?

[ Voor 5% gewijzigd door ericplan op 15-09-2008 21:00 ]

A'dam PVOutput

• Rogier
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 15:53
Ik heb ervaring met Lacie en die is ronduit teleurstellend. De firmware van mijn NAS schijf was bagger en de "updates" zijn al verouderd wanneer ze uitkomen. Ik had twee 500GB schijven en beide liggen ze nu stof te happen in een doos...

Als ik jou was zou ik een mooie Western Digital Studio 1 TB schijf met firewire 800 hangen aan één van de macs, waarna je hem deelt over je netwerk. Als je toch een NAS zoekt zou ik kijken naar een Qnap (www.qnap.com), maar waarschijnlijk gaat dat boven je budget.

[ Voor 8% gewijzigd door Rogier op 15-09-2008 21:56 ]

Verwijderd

Niet echt ervaring met bovenstaande nassen, maar 2 weken geleden een WD home edition gekocht, peformance viel erg tegen (max 5mb/sec, met gbit verbinding) dus gelijk weer terug gestuurd.

Ik zou vooral hier op letten in reviews in dergelijke, ik heb nog naar andere nasjes gezocht, maar in reviews viel peformance overal tegen, dus ik ga nu voor een fw800/usb drive zoals Rogier al zei.

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-02 15:23
Rogier schreef op maandag 15 september 2008 @ 21:54:
Ik heb ervaring met Lacie en die is ronduit teleurstellend. De firmware van mijn NAS schijf was bagger en de "updates" zijn al verouderd wanneer ze uitkomen. Ik had twee 500GB schijven en beide liggen ze nu stof te happen in een doos...

Als ik jou was zou ik een mooie Western Digital Studio 1 TB schijf met firewire 800 hangen aan één van de macs, waarna je hem deelt over je netwerk. Als je toch een NAS zoekt zou ik kijken naar een Qnap (www.qnap.com), maar waarschijnlijk gaat dat boven je budget.
of de TS moet even 2 maandjes wachten en wat geld op zij leggen hiervoor die Qnap ziet er echt netjes uit.. Mocht ie toch te veel herrie maken gooi je toch dat ding in je meterkast? Daar staat mijn servertje ook

A Soldiers manual and a pair of boots.

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:38

ericplan

5180 Wp PV

Topicstarter
To_Tall schreef op maandag 15 september 2008 @ 22:09:
[...]

of de TS moet even 2 maandjes wachten en wat geld op zij leggen hiervoor die Qnap ziet er echt netjes uit.. Mocht ie toch te veel herrie maken gooi je toch dat ding in je meterkast? Daar staat mijn servertje ook
Waarom 2 maanden wachten? Komt er dan een nieuw type? Welk? Dat heeft meer nut dan nu EUR 225 weggooien aan een apparaat dat niet (of slecht) voldoet. En aan het netwerk is een keiharde eis, met name voor bestandsdeling. Die systemen staan nl door het hele huis en niet altijd aan.

Overigens lastig dat ze de beide NAS-items in een verschillend pad gezet hebben. Ik lees vandaag pas voor het eerst over QNAP. :o
Index » Pricewatch » Behuizingen » Externe behuizingen » NAS behuizing
Index » Pricewatch » Harde Schijven Intern » NAS apparatuur

[ Voor 17% gewijzigd door ericplan op 16-09-2008 13:55 ]

A'dam PVOutput

• Rogier
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 15:53
ericplan schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 09:58:
[...]

Waarom 2 maanden wachten? Komt er dan een nieuw type? Welk? Dat heeft meer nut dan nu EUR 225 weggooien aan een apparaaat dat niet (of slecht) voldoet. En aan het netwerk is een keiharde eis, met name voor bestandsdeling. Die systemen staan nl door het hele huis en niet altijd aan.
Dan zou ik een Qnap TS 209 Pro II kopen met 2x 1TB schijf. Kost je ca. 800 euro, maar ik kan je uit ervaring vertelllen dat het voor bestandsdeling erg prettig werkt.

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Verwijderd schreef op maandag 15 september 2008 @ 22:00:
Niet echt ervaring met bovenstaande nassen, maar 2 weken geleden een WD home edition gekocht, peformance viel erg tegen (max 5mb/sec, met gbit verbinding) dus gelijk weer terug gestuurd.

Ik zou vooral hier op letten in reviews in dergelijke, ik heb nog naar andere nasjes gezocht, maar in reviews viel peformance overal tegen, dus ik ga nu voor een fw800/usb drive zoals Rogier al zei.
Home Edition? Je bedoelt zeker World Edition, de Home Edition heeft geen netwerkaansluiting.
Pagina: 1