Toon posts:

[Dell Precision Workstation 670] Radeon HD 4870?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,
Ik zit met een vraagje. Ik heb namelijk onlangs goedkoop een Dell Precision Workstation 670 op de kop getikt. Heel behoorlijk systeem, met 2x 3.2 Ghz , 3 GB ram etc. etc. Heb dit systeem gekocht om er mee te gamen, er moet enkel nog een goede videokaart in (atm zit er een nVidia Quadro FX1400 in, antiek plankje...)

Ik dacht zelf aan een Radeon HD 4870, heb veel goede dingen over deze kaart gehoord. Kan dit echter wel met een workstation? Ik heb gehoord dat workstations een ander soort configuratie hebben dan gewone pc's. Het is dan ook een reusachtig ding. Mijn vraag : Werkt deze kaart met mijn workstation, en zo ja, kan ik er dan gewoon behoorlijk mee gamen? Ik hoef geen over the top systeem, gewoon lekker beetje gamen :)

Nog even de configuratie op een rijtje:
Intel Xeon Nocona 2x 3.2 Ghz
Dell Precision Workstation 670
Nvidia Quadro Fx1400 (wordt dus anders ;) )
3 Gb geheugen

Bijgaande wat CPU-z stats:
Afbeeldingslocatie: http://img255.imageshack.us/img255/5200/cpuzpk1.th.png

Alvast bedankt

Verwijderd

Als je een pci-e of agp slot heb kan je gewoon upgrade zonder problemen.
Problemen van dell zijn meestal de voeding (afwijkende aansluitingen)
En soms anderen soort geheugen modeulens.

Ik had laatst een dell ati radeon x800se die ook gewoon deed in een zelfbouw pc.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat is er anders aan een 'workstation' dan aan een gewone pc dan?
Het enige waar je rekening mee moet houden is dat je cpu's wat meer trekken dan een gemiddeld systeem en mogelijk wat trager zijn dan moderne procs. Daar moet je dus rekening houden met je voeding, dat die genoeg kan leveren.

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik kan als ik deze kaart koop ook gewoon een tijdje doorgamen of moet ik vrij snel weer een upgrade doen? (Heb niet zoveel geld aan pc's te besteden :P)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op maandag 15 september 2008 @ 21:06:
Maar ik kan als ik deze kaart koop ook gewoon een tijdje doorgamen of moet ik vrij snel weer een upgrade doen? (Heb niet zoveel geld aan pc's te besteden :P)
Met een 4870 kun je voorlopig nog wel even vooruit (zie de benchmarks van deze kaarten). Ik denk eerder dat de Xeons het niet meer kunnen bijbenen.

Verwijderd

Topicstarter
En deze kunnen dan zonder problemen worden vervangen door nieuwere? Ik dacht namelijk dat er bij workstations allerlei speciale hardware voor nodig was :/

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op maandag 15 september 2008 @ 21:10:
En deze kunnen dan zonder problemen worden vervangen door nieuwere? Ik dacht namelijk dat er bij workstations allerlei speciale hardware voor nodig was :/
Die Xeons kun je vergeten. De nocona's zijn nog socket 604, dat is inmiddels vrij uitgestorven. Wat jij hebt zijn de snelste procjes zo'n beetje die je erop kwijt kunt (zeker als je het betaalbaar wilt houden). Daarbij heb je voor s604 enkel netburst cpu's en die zijn in vergelijking traag te noemen.
Wil je upgraden, kijk dan liever naar een Intel Core 2 cpu (dual of quadcore) op een moderne chipset. Dat is doorgaans wel een stapje sneller dan een Netburst setup.

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap het. Ik kan dus nog eventjes door op de Xeons maar als ik een upgrade wil kan ik beter een nieuw moederbord kopen en daar dan Intel Core 2 opdoen.

Enne, zou er voor mij veel merkbaar verschil zijn tussen de 4870 en 4850? Het is toch 70 euro verschil, en dat bespaar ik liever als ik er niet veel voordeel van heb.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dat hangt af van waarop je het wilt gaan draaien. Op lage(re) resoluties en lage settings zul je sneller genoeg hebben aan een 4850 dan wanneer je op flink hoge resoluties gaat werken.

Verwijderd

Topicstarter
En wat bedoel je ongeveer met lage resoluties? Echt laag zoals 800x600 of meer rond de 1280x1024?

EDIT: Nog een vraagje :+ Zou de 4870 wel op z'n best kunnen werken met deze wat oudere processors of krijgt de kaart een bottleneck?

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2008 16:10 ]

Pagina: 1