Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Outlook] Replyen met juiste 'fake' account

Pagina: 1
Acties:

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-11 09:56
Ik had een vraag m.b.t. het versturen en replyen van emails.

Ik heb standaard een Gmail account voor mijn mailverkeer, ingesteld als IMAP in Outlook. Echter, ik heb ook een forwarding adres dat verwijst naar dit gmail account (bijv. naam@domein.com, alle mails hier naartoe worden doorgestuurd naar GMail).
Gmail labelt dit vervolgens zodat het in Outlook in een aparte map komt te staan. Nu heb ik al een 'fake' account opgezet met Outlook, wat mijn email adres en reply adres naam@domein.com maken ipv gmail. De mail wordt echter wel via het Gmail account verstuurd, zoals ik het wil. En zoals gepland is ook het reply adres naam@domein.com.

Nu kunnen mensen echter deze mails replyen. Deze worden vervolgens naar naam@domein.com verzonden en komen in de aparte map onder mijn gmail account. Echter, als ik hier zelf een reply weer op wil geven, wordt standaard met mijn Gmail account de mail verzonden. Nu zou ik graag willen dat automatisch het 'fake' account hiervoor wordt geselecteerd, zodat ik bij die betreffende berichten blijf converseren met naam@domein.com i.p.v. mijn email@gmail.com-adres.
Is hiervoor iets te bedenken?

• The__Virus
Niemand? Kan het wel voorstellen, tis ook gewoon weer eens moeilijk doen om het makkelijk te krijgen ;).

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Ik weet niet hoe het in outlook werkt, maar bij thunderbird wordt automatisch de afzender gekozen die bij de inbox hoort waar de mail staat.

De oplossing voor jou probleem lijkt me dan eenvoudigweg een regel/rule aanmaken die de mail dus naar de inbox van je fake-adress verplaats.

• The__Virus
Maar het fake-account heeft geen ijnbox, het komt allemaal terecht bij de Gmail IMAP. Misschien toch maar verplaatsen naar dat account idd. Maar dan vraag ik me nog af of het juiste account gebruikt wordt, dat vraag ik me af.

Verwijderd

Je zou voor de zekerheid de regel: "Van" in outlook kunnen gebruiken. Dan weet je zeker dat je vanaf het goede adres verstuurd.

• The__Virus
Ja snap ik, maar ik wil dat graag automatisch en dat lukt niet ;).
Pagina: 1