Slechte ADSL-lijn. waardoor?

Pagina: 1
Acties:

• ictprutser
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-11 21:18

ictprutser

Schotse_Hooglanders

Topicstarter
Ik heb het volgende probleempje.
Wij zitten ver van de centrale af, en het 4096/1024 abonnement kan niet geleverd worden door solcon. (door niemand trouwens :P) nu hebben we al ruim een jaar een tragere verbinding, die met de speedtouch st780i wl altijd redelijk gewerkt heeft.

Na het overlijden van de speedtouch hebben we een wag200g isdn aangeschaft, maar deze traint meestal op 0 - 1 mb. Kunnen jullie aangeven door welke waarde dit kan komen en kan ik deze settings op een bepaalde manier beter krijgen?

huidige settings:

DSL Status: Connected
DSL Modulation Mode: ADSL2
DSL Path Mode: Interleaved
Downstream Rate: 1152 kbps
Upstream Rate: 288 kbps
Downstream Margin: 6 db
Upstream Margin: 1 db
Downstream Line Attenuation: 60 db
Upstream Line Attenuation: 15.5 db
Downstream Transmit Power: 11 db
Upstream Transmit Power: 18 db

Encapsulation: RFC 1483 Bridged
Multiplexing: LLC
Qos: UBR
Pcr Rate: 0
Scr Rate: 0
Autodetect: Disable
VPI: 0
VCI: 34
Enable: Yes
PVC Status: Up

• Guuzz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-10-2022
Upstream Line Attenuation: 15.5 db

deze verhouding klopt voor geen meter. De downstream attenuation zou ongeveer 1,5x die van de upstream moeten zijn, maar deze is vaker incorrect bij ISDN.
als ik dan een upstream rate van 288 kbps zie, met een noise-margin van 1db, lijkt het er op alsof de upstream attenuation veel hoger zou zijn dan hier weergegeven.

als je meer dan 2 meter kabel binnenshuis hebt, probeer dan eens direct op ISRA. Daarnaast zou ik nog eens een ander modem proberen, aangezien de st780 wel 'goed' werkte.

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

Kunnen jullie aangeven door welke waarde dit kan komen en kan ik deze settings op een bepaalde manier beter krijgen?
Lijnwaardes zijn geen 'instelbare' settings. Dat zijn waarden die het modem meet qua kwaliteit van je koperlijn (incl. binnenhuis bekabeling/aansluitwijze dus).

Je zult wat meer informatie moeten geven over je situatie, zoals de plaats waar je modem aangesloten is, eventueel de versie van je NT1 (S-versie).

Probeer vervolgens eens je modem direct op je IS/RA punt aan te sluiten, zonder andere apparatuur en post je waarden nog eens.

Wel is het zo dat verschillende merken modems (andere DSL chipsets) beter of slechter kunnen samenwerken met het ADSL netwerk waar je op bent aangesloten.
De ene chipset gooit net iets meer power op de lijn bijvoorbeeld, waardoor er iets meer uit te halen is.
Of het komt door een incompatibiliteit tussen de fabrikanten (DSL modem / DSLAM in de wijkcentrale).

Er is hoe dan ook weinig over te zeggen zonder vergelijkingsmateriaal en informatie over de lijn zelf.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:09

BHQ

ictprutser schreef op maandag 15 september 2008 @ 19:52:
Upstream Margin: 1 db
Zoals gezegd, ouch :X

Kabels binnenshuis al eens nagelopen (te lang is funest) en zonder splitter ertussen geprobeerd?

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Zo te zien is het enige DSL netwerk die een aansluiting durft te leveren dat van Tiscali met 0/34 in je modem. Maar waarom heb je het over annexB (ADSL over ISDN)? Dat is juist op hele lange lijnen helemaal niet handig...

Als je geen ISDN telefonie meer hebt zou ik de mogelijkheden eens met je ISP bespreken om naar annexA over te stappen. Heb je wel ISDN telefonie heeft annexA ook geen zin om ernaast te leggen, verstoort dan op die lange afstand.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.