misleidende MyCom MacBook-actie

Pagina: 1
Acties:

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-01 09:32
MyCom verstuurt momenteel kaarten waarop wordt gesuggereerd dat je er een MacBook mee kunt winnen. Op de kaart staat een code en de tekst:

Ga naar www.mycom.nl/macbook en vul deze actiecode in. Je weet dan direct of je het prachtige MacBook hebt gewonnen.

Niet waar.

Na het invullen van de code krijg je niet direct te weten of je iets hebt gewonnen. Je krijgt zelfs helemaal niets te weten.
Je moet daarna namelijk je persoonsgegevens invullen waarna je de melding krijgt dat je "zo spoedig mogelijk bericht krijgt" en dat je op je mail moet letten.

Het doel van de actie is duidelijk. Er valt helemaal niets te winnen, MyCom wil slechts je persoonsgegevens actualiseren, controleren of de gegevens waarmee ze je de kaart hebben gestuurd nog wel geldig zijn.

Dat doen ze op twee manieren. Ten eerste: door te reageren weten ze dat de kaart is aangekomen en dat dus het adres nog geldig is. Ten tweede hopen ze dat ze je juiste leeftijd, geslacht en emailadres krijgen. Nuttig voor marketingdoeleinden.

Winnen doen alleen zij. Een MacBook krijg je niet.

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
En wat heb je zelf al ondernomen :X

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 21:47
Je bent wel erg snel met je aanname.

Dat het niet zo simpel om een MacBook te winnen als men doet denken, ala, maar dat kan elk gezond denken mens ook wel bedenken.

De manier hoe, daar valt over te twisten, maar aan de andere kant staat het je vrij om wel of NIET deel te nemen. Een ieder kan die keus alleen voor zichzelf maken.

Er zijn mensen die hun hele hebben en houden op bijv. een Hyves pagina gooien, sommigen zijn wat voorzichtiger.

Extra info:
Als je hier kijkt, zie je duidelijk dat ze wel om persoonlijke gegevens vragen.
Jou link verwijst naar DMinterface, een Xmedia bedrijf, meer info via hun site.

[ Voor 22% gewijzigd door Yippie op 15-09-2008 19:39 . Reden: update ]

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:15

Pinobigbird

doesn't share food!

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

• hpt870
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:59
Voelde me inderdaad ook lichtelijk beetgenomen, maar ik was het in de tussentijd al lang en breed weer vergeten.

Verwijderd

Hey jongens,
Werk zelf bij de mycom, ik zal is contact opnemen met me baas wat precies de bedoeling is van die actie.

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

FF invullen maar.
Had het zelf ook: Yeah ik krijg direct uitslag!

Hou je mail maar in de gaten.
:X :X :X

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-01 23:41

Ardana

Mens

Verwijderd schreef op maandag 15 september 2008 @ 19:39:
Hey jongens,
Werk zelf bij de mycom, ik zal is contact opnemen met me baas wat precies de bedoeling is van die actie.
offtopic:
Mmm... nee, ik heb eigenlijk geen zin om te mierenn**ken, maar 2 van zulke grote taalfouten in 1 zin, maakt niet dat ik erg veel vertrouwen heb in de boodschap erachter. ("is" moet zijn "eens", "me" moet zijn "mijn" of "m'n")

Voor de rest ben ik wel benieuwd en hoop ik dat je het hier ook terug meldt.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:27

ralpje

Deugpopje

Ardana schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 08:56:
[...]

offtopic:
Mmm... nee, ik heb eigenlijk geen zin om te mierenn**ken, maar 2 van zulke grote taalfouten in 1 zin, maakt niet dat ik erg veel vertrouwen heb in de boodschap erachter. ("is" moet zijn "eens", "me" moet zijn "mijn" of "m'n")
Da's geen taalfout, da's hip.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Mycom is toch echt niet de enige die doort soort praktijken uithaald.
Verwacht je echt dat je alleen een code hoeft in te vullen en direct weet of je een MacBook hebt gewonnen? Dan wint MyCom er natuurlijk niks mee. Ze zullen vast wel een MacBook weggeven maar wel pas als zij hun doel bereikt hebben.

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Kalief schreef op maandag 15 september 2008 @ 19:30:
Het doel van de actie is duidelijk. Er valt helemaal niets te winnen, MyCom wil slechts je persoonsgegevens actualiseren, controleren of de gegevens waarmee ze je de kaart hebben gestuurd nog wel geldig zijn.
Wat is je bron hiervan? Dit komt meer over als een vooroordeel dan een feit.

En je bent nog altijd vrij om mee te doen of niet. Het s dus invullen en kans maken of niet.

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

geforce5_guy schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 09:11:
[...]

Wat is je bron hiervan? Dit komt meer over op een vooroordeel dan een feit.

En je bent nog altijd vrij om mee te doen of niet. Het s dus invullen en kans maken of niet.
Volgens mij zijn dit juist de gefrustreerde conclusies van de topicstarter. Maar er is weldegelijk verschil tussen direct weten of je gewonnen hebt, of kans maken om te winnen.

Verwijderd

Dit is gewoon een gebruikelijke methode om klantgegevens te actualiseren en elk bedrijf doet dat in één of andere vorm. Ik zie werkelijk niet in waarom je hier zo opgewonden over kunt raken tenzij je echt zo simpel bent dat je helemaal niet begrijpt hoe het in het bedrijfsleven werkt.

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-01 14:46

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 12:36:
Dit is gewoon een gebruikelijke methode om klantgegevens te actualiseren en elk bedrijf doet dat in één of andere vorm. Ik zie werkelijk niet in waarom je hier zo opgewonden over kunt raken tenzij je echt zo simpel bent dat je helemaal niet begrijpt hoe het in het bedrijfsleven werkt.
Als ze nou niet hadden gezegd dat je meteen bericht zou krijgen of je gewonnen had of niet, was er niks aan de hand geweest.

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik heb dat al enkele weken geleden ingevuld en heb nog steeds niks gehoord. Ook niet dat ik niet gewonnen heb. Het klopt dus inderdaad niet!

Verwijderd

Dank voor uw kritische bericht.

Namens MyCom excuses voor de onduidelijkheid. Het betreft hier een communicatiefout. Op de kaart had niet moeten staan dat u direct uitsluitsel krijgt. Dit is namelijk bij deze actie niet realtime ingeregeld.

Overigens krijgt u wel degelijk binnen afzienbare tijd van ons te horen of u de winnaar bent van het MacBook.

Voor vragen kunt u contact opnemen via info@mycom.nl.

Met vriendelijke groet,

MyCom Nederland

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik moet zeggen dat het heel erg netjes is dat jullie direct reageren om een excuus aan te bieden. Goede zaak :) !

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
FiXeR.nl schreef op donderdag 18 september 2008 @ 10:41:
Ik moet zeggen dat het heel erg netjes is dat jullie direct reageren om een excuus aan te bieden. Goede zaak :) !
Aan de eene kant netjes. Aan de andere kant kun je je afvragen of het 'netjes' is dat ze pas na een berichtje van een medewerker, omdat die hier toevallig een klacht leest, iets laten horen.

Verder vraag ik me bij dit soort acties altijd af, wie controleert nou werkelijk of iemand ook die prijs gewonnen heeft. Veel mensen krijgen dan bericht dat ze helaas niet gewonnen hebben. Als ze dat nou gewoon naar iedereen sturen, wie gaat er nou controleren of iemand die prijs eigenlijk wel gekregen heeft :)

[ Voor 27% gewijzigd door Viper® op 18-09-2008 10:47 ]

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-01 14:20

Haan

dotnetter

Weer een van de vele topics waarin iemand direct moord en brand en oplichting schreeuwt, zonder dat die persoon enige moeite heeft gedaan om meer informatie in te winnen bij de andere partij. Jammer. Ik ben het ook helemaal eens met de reactie van nare man.
Eén simpel mailtje of telefoontje naar MyCom had dit misverstand al op kunnen lossen. Petje af voor de snelle reactie van MyCom op dit forum! :)

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-01 21:54

Apache

amateur software devver

Een post zetten enkel om een taal/tikfout aan te geven komt de sfeer niet echt ten goede :)

[ Voor 78% gewijzigd door SmartDoDo op 20-09-2008 18:57 ]

If it ain't broken it doesn't have enough features

Pagina: 1