Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vista] herinstallatie met behoud van gegevens vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb de volgende situatie en vraag:
2 harddisks:
hdd1: een C: partitie met Vista erop en een E: partitie met mijn media (muziek en video's)
hdd2: een D: partitie met daarop de meeste programma's, spellen en ook mijn documenten en afbeeldingen

Nu wil ik een verse installatie van Vista op mijn C: partitie, maar als het mogelijk is wil ik de rest van mijn partities intact houden, maar hoe gaat dit met het register en het startmenu. Ik kan me voorstellen dat ik na gewoon formatteren van C: en het herinstalleren van Vista op C: wel mijn bestanden en programma's behouden heb, maar dat ze niet te zien zijn in bijvoorbeeld het startmenu en dat het register dus ook niet geupdate is.

Kan ik hiervoor iets doen, voor of na de installatie zodat alles weer mooi op z'n plek valt, moet ik een backup maken van het register of iets anders doen.

Mocht er nog meer informatie nodig zijn dan hoor ik dat graag.

Mvg,

WouterH

Verwijderd

Windows Easy Transfer

Verwijderd

Topicstarter
Eehm, hoe doe ik dit dan precies.
Ik heb een beetje gekeken, moet ik mijn D: schijf dan voorstellen als externe harde schijf, en via die externe schijf de data importeren naar diezelfde D: schijf weer? Bovendien lees ik op wikipedia dat je hele applicaties niet kan importeren met Windows Easy Transfer.

Ik wil best wel wat werk doen om alles goed te krijgen, dat maakt me niet uit, bijvoorbeeld alle persoonlijke mappen (documenten, afbeeldingen) na de herinstallatie weer op de goede plek zetten in D: enzo, en ook de databases van Windows mail etc weer terugzetten via importeren. Maar waar het mij vooral om gaat zijn alle applicaties die ik op D: heb geïnstalleerd. Ik wil deze graag in het startmenu hebben en ook alle bijbehorende registry keys enzo hebben. Ook wil ik dat bijvoorbeeld ffdshow nog wel automatisch laad enzo. Dat soort dingen als je me begrijpt.

WouterH

Verwijderd

Topicstarter
Zou iemand me hier informatie over kunnen geven. Ik zou het graag willen weten aangezien ik dan kan inplannen wat ik evt. moet herinstalleren en welke extra stappen ik moet nemen.

Mvg

WouterH

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-11 23:34
ik ken daar geen programma's voor. Ik neem aan dat je opnieuw installeert omdat je problemen hebt. Ik snap dan ook niet waarom je dan instellingen wilt overnemen van een verkeerde installatie. Je moet denk ik gewoon alles opnieuw installeren en als alles naar je zin is een image maken van je c schijf. Dan heb je alles in no time weer zoals je het had.

Verwijderd

Topicstarter
Nou het is niet zozeer dat ik opnieuw wil installeren omdat ik fouten heb, maar meer omdat ik gewoon een nieuwe, schonere installatie wil hebben. Ik heb namelijk op mijn D: schijf gewoon wat spellen staan en ook enkele andere programma's die ik graag wil behouden. Het is vooral dat mijn Vista installatie een beetje een rommeltje wordt na een tijdje en dat ik dan alles opnieuw installeer. Maar omdat dat nogal veel tijd kost heb ik liever dat ik mijn belangrijkste programma's en data gewoon kan laten staan en alleen Vista herinstalleer.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Waarom denk je dat dat anders zal zijn dan met andere Windows versies?

De registry informatie raak je gewoon kwijt, tenzij je een backup maakt van de te gebruiken registry keys en instellingen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1