Ik heb een csv file die gegenereerd is met wmic. Deze zet in ik in een array in php zodat ik er volgens mee verder kan werken ( dacht ik ).
In een array zetten gaat goed, maar het probleem is dat de data type niet herkend worden. Een integer is geen integer meer en een string kan ik niet vergelijken met een andere string..
Nu heb ik al gelezen dat het niet mogelijk is om een integer die in een array staat als zodanig te herkennen als die uit een csv file komt, maar een simpele string vergelijking is dus ook al niet mogelijk.
Kan je nou gewoon echt niks met een ingelezen csv of vergeet ik nou iets
In een array zetten gaat goed, maar het probleem is dat de data type niet herkend worden. Een integer is geen integer meer en een string kan ik niet vergelijken met een andere string..
Nu heb ik al gelezen dat het niet mogelijk is om een integer die in een array staat als zodanig te herkennen als die uit een csv file komt, maar een simpele string vergelijking is dus ook al niet mogelijk.
Kan je nou gewoon echt niks met een ingelezen csv of vergeet ik nou iets
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| $handle = fopen("hd.csv", "r"); while (($data = fgetcsv($handle, 1000, ",")) !== FALSE) { $name = $data[0]; $free = $data[1]; $drive = $data[2]; $size = $data[3]; print_r($data); //output: Array ( [0] => server4 [1] => 29099573248 [2] => C: [3] => 36405072384 ) echo $name; //output: server4 if($name == "server4"){ echo $name; }else{ echo "helaas"; //output: helaas } } fclose($handle); |