Linksys WMP300N adapter met Vista 64bit werkt.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na een hoop gezeur en speurwerk heb ik werkende Windows Vista 64 bit drivers gevonden voor de Linksys WMP300N v2 PCI adapter (met die belachelijke 3 antennes :) )
Linksys levert zelf namelijk geen 64 bit drivers voor deze PCI adapter (belachelijk, maargoed...) maar voor de gebruikte chipset zijn deze wel beschikbaar. Deze kaart gebruikt de Atheros 5416 chipset.

Het gaat om de drivers voor de Atheros chipset 5008 (is ook voor de 5416 chipset)

Hij is hier te downloaden:
http://minipci.biz/support.html

Je krijgt dus geen mooi programmaatje om wireless profielen e.d. te beheren, want het is alleen de driver, maar je kunt de standaard windows wireless functie hiervoor prima gebruiken.

Ik hoop dat dit ook iemand anders kan helpen.

Succes,
Gurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elledan
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-11-2013
Het is inderdaad een idee om te kijken wat de gebruikte chipset is op dit soort hardware en daarvoor een generieke driver te gebruiken. Heb ik zelf ook gedaan voor de WLAN connectie van m'n laptop (PB vond het niet nodig om XP drivers beschikbaar te stellen) alsmede de GPU (moest de ATi drivers zelfs tweaken met een programma'tje om 't de hardware te laten herkennen...).

Blijft leuk :)

www.mayaposch.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serayo
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
[leeg]

[ Voor 108% gewijzigd door serayo op 01-07-2018 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke moet ik nu dan installeren uit die lijst?
Heb windows 7, 64 bit en als ik mijn linksys wmp300n draadloze adapter gebruik dan gaat het een paar minuten goed en uiteindelijk freezed alles dan doordat ie ineens al mijn geheugen gebruikt...

kan iemand me even uitleggen welke driver ik nu precies moet hebben want ik snap het niet helemaal.

bij voorbaat dank.

ps. zeg er ook even bij hoe en in welke volgorde ik moet installeren want ik heb het beprobeerd met een van die atheros drivers uit de lijst maar het helpt noig niet. wellicht de verkeerde of niet g0ed in gebruik? Gedownloade driver: Generic Atheros 802.11N Windows 2000/XP/Vista Driver, Version 7.7.0.363 NEW

alsjeblieft help me verder want ik wordt gek van al die freezes...

danku

• Gwakalongo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-08 23:56
Hallo daar,

Bedankt voor jullie tips. 'k heb recent zo'n WMP300N v2 overgekocht en had ook de "system freeze" problemen in Windows 7 (32bit). Bij mij was het probleem opgelost door:
1 Alle wifi-drivers te deinstalleren en ook uit de aparaatbeheerlijst weg te halen.
2 Vervolgens de laatste "Windows2000/XP/Vista" drivers op de site van MiniPC.biz te downloaden.

http://www.minipci.biz/atherosdriver/XP_7.7.0.363_Vista_7.7.0.356.zip

3 Na een reboot heb ik deze geinstalleerd en gewoon de intructies gevolgd.
4 Bij het punt waar mij gevraagd wordt om de netwerk kaart in m'n syteem te prikken, heb ik gewoon even gecontroleerd of mijn netwerkkaart in de aparaatbeheer lijst voorkwam. En aangezien dit zo was heb ik de installatie procedure gecontinueerd en heb nu al een paar dagen nergens meer last van.

Ps. het zelfde heb ik gedaan voor al mijn andere Atheros gebaseerde kaart (netgear WG311T, in een Windows 7 64bit, syteem) omdat ik de tools die bij deze drivers zaten erg handig en duidelijk vind. Alles werkt feilloos.

[ Voor 5% gewijzigd door Gwakalongo op 19-11-2009 09:49 . Reden: onvolledig en fout in de tekst ]

Verwijderd

Thanks voor de post Gwakalongo! Ik heb heel veel moeite gehad om die WG311T met m'n draadloze router te laten verbinden. Ik heb jouw stappen doorlopen en het werkt perfect! Heb uiteindelijk die atheros troep weer verwijderd, aangezien ik het liefst zo weinig mogelijk programma's heb draaien. En nu werkt het nog steeds perfect. Toch dat ene bepaalde stukje software wat hij nu gepakt heeft waardoor hij wél connect.

Nogmaals thanks. De kabel kan weer uit de kamer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YOGI
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-08 15:01
Sinds ik op mijn nieuwe pc Windows 7 gebruik heb ik altijd al problemen met Linksys gehad. De WUSB300N zorgde voor crashed wanneer ik veel tegelijk downloade, en de WMP300N liet constant mijn pc crashen... Ik heb nu net 10 minuten de Atheros drivers draaien en tot nu toe nog geen problemen @ WMP300N.

Linksys is sowieso schraal bezig met hun mini-mini male productondersteuning :( . (Mijn Linksys wrt160n viel ook constant uit, daar draait nu dd-wrt op en dit werkt 1000 maal beter _/-\o_

[edit: De WUSB300N viel bij 3/4 downloads in een browser altijd vast, en daardoor kreeg ik een blue screen. Nu had ik net de WMP300N (Atheros) draaien en met +-20 downloads nog geen enkel probleem! >:) ]

[ Voor 17% gewijzigd door YOGI op 19-02-2010 18:13 ]

Pagina: 1