Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] Boot niet na verwijderen secundaire HDD

Pagina: 1
Acties:

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik heb in mijn systeem 5 HDD's zitten: 1 HDD voor Windows/Software en de andere allemaal data.
Nu is het probleem dat ik als ik één van deze harddisks uit mijn computer haal, dat Windows niet meer wil booten. Hij geeft dan nog voor het windowslaadbalkje de volgende error:
Windows failed to start. A recent hardware or software change might be the case.

File \windows\system32\winload.exe
Status 0xc000000e
Info The selected entry could not be loaded because the application is missing or corrupt.
Gezocht op GoT leverde niets op, en via google heb ik een paar oplossingen gevonden:
- Windows installcd erin, cd booten en Windows installatie herstellen > werkt niet (hij geeft aan dat hij wat gerepareerd heeft, maar na een reboot blijft het probleem)
- Windows installcd erin, cd booten en via CMD 'bootrec /rebuildcd' en 'bootrec /fixmbr' invoeren > werkt niet

Nu kreeg ik zojuist een helder moment, en heb even in computerbeheer gekeken clickable
Temp (D:)
233,76GB NTFS
In orde (Systeem, Actief, Primaire partitie)
Blijkbaar mag je een dergelijke partitie niet zo maar van je pc laten verdwijnen (andere niet Windows partities zijn niet 'Systeem, Actief') ;)
Nu zie ik als de schijf verken geen Windows bestandjes oid, dus hoe maak ik het weer een normale partitie zonder Windows te slopen?

[ Voor 4% gewijzigd door Neok_ op 20-05-2021 17:37 ]

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Iemand?
Wat is een actieve systeem partitie en hoe degradeer ik het tot een normale partitie?