wow, wat een berichten allemaal. Super bedankt dat jullie zo meedenken. Ik had eerlijk gezegd niet helemaal gedacht van ter voren dat er zo snel zo veel antwoorden zouden komen, vandaar pas nu mijn reactie. Maar in ieder geval bedankt voor alle reacties al! Ik ben er erg blij mee.
Als eerst mijn antwoord op de vraag waarom ik voor deze opdracht ben gevraagd: dit is eigenlijk vooral omdat ik daar veel mensen ken, al lang sport en bijne heb "gesmeekt" voor de opdracht... *schaam*

dus ik moet wat laten zien (als het niet lukt gaan ze naar een echte prof, dat is natuurlijk al afgesproken).
Verder lijkt het me inderdaad een goed idee om een actie in scene te zetten, dan heb je natuurlijk wat meer controle over de situatie.
Flitsen is in de meeste gevallen en bij de meeste sporten geen enkel probleem, dus dat scheelt al weer.
Ik heb op al enkele foto's geprobeerd bij een kickboxwedstrijd, deze foto's staan op :
http://samifoto.jalbum.net/kickboxen/
op zich viel het me niet heel erg tegen, maar misschien hebben jullie wat tips hoe ik hier beter foto's van zou kunnen maken?
De voetbalfoto's die ik heb genomen, zijn buiten genomen en ik denk zelf inderdaad ook dat deze nog beter kunnen (vooral qua moment en afstand), dus hier ga ik het zeker ngo eens proberen)
Verder ben ik eens aan het kijken naar de mogelijkheden voor het huren van een 70-200/2.8, al moet ik heel eerlijk zeggen dat ik niet helemaal het verschil begrijp tussen die lens en die ik heb (is dat puur de sluitertijd?)
sommige van jullie zeggen dat ik een hoge iso waarde moet nemen, maar krijg ik dan niet heel veel ruis indoor??
En ik zal inderdaad vanaf nu alles in RAW nemen

en heeeeel veel oefenen
Ieder geval super bedankt voor jullie reacties!
groeten,
Sami