Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Creative X-Fi speelt ineens alles in stereo af ipv surround

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

ik heb sinds enkele weken de externe geluidskaart van Creative, de SB X-Fi 5.1, die via USB aan mijn laptop is aangesloten. Deze heeft het de gehele tijd perfect gedaan, echter sinds enkele dagen hoor ik enkel nog geluid uit mijn twee front speakers. Ik kan via het bijgeleverde programma nog wel alle speakers testen, en dan hoor ik nog wel geluid uit alle speakers. Als ik echter in bijvoorbeeld WinAmp of WMP een mp3tje afspeel is dit in tegenstelling tot voorheen niet het geval. Ook games, films en alle andere programmas hebben dit probleem. Ik heb geprobeerd de drivers opnieuw te instaleren, wat niet hielp, alle instellinge gecontroleerd, waar ik geen fout in kan vinden, en ook hardwarematig alles opnieuw aangesloten, waar ook geen fout in zit, ook aangezien het testen nog wel werkt. Iemand suggesties? Ik gebruik Vista Home Premium 32 bit op een Compaq Presario A900

Bij voorbaat dank,
Coen

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:03

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

CMS3D toevallig uitgeschakeld? Verder via configuratiescherm even controleren over je speakers via de standaard geluid nog goed staat ingesteld (via die kant kan je ook elke speaker testen). Mocht je die startup-console hebben, via Game modus kan je het makkelijkste weer geluid krijgen over alle speakers.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Topicstarter
CMS3D staat aan, en in config scherm ook alles gecontroleerd, en werkt ook perfect, maar dat is in principe dezelfde test als via dat programma van Creative.

Wat bedoel je met die start up console?

//edit

http://www.winamp.com/plugins/details/147013
Deze plugin laat het weer werken, maar ik blijf het vreemd vinden dat alles het van het ene op het andere moment niet meer doet. Games doen trouwens nog steeds moeilijk, maar dit kan ik niet controleren aangezien ik alleen GTA SA heb.. Films pakt ie mijn center speaker nog niet bij mee.

Wat mij betreft kan dit topic op slot, bedankt voor degene die het gelezen hebben tho =]

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2008 21:07 ]