Waar vind ik meer Hifi HDD speler(s)?

Pagina: 1
Acties:

• BoutWout
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-01 14:52
zoals El-Comandante in het topic "Waar vind ik een Hifi MP3 Harddisk speler? zoek ik een Hifi systeem met opslag capaciteit om mijn muziek collectie op te zetten.

Ik zoek:

- Hifi set
- HDD opslag capacitiet
- Te bedienen zonder dat een TV als interface hoeft te dienen
- Active versterking + boxen
-Geen actieve PC / NAS als host
(- netwerk mogelijkheid)

Dus een Squeezebox of Sonos of andere systemen voldoen niet. Of geen actieve versterking of geen interne opslag capaciteit. Moet je of je PC laten aanstaan.

Eén van de weinige producten die voldoen aan mijn eisen is de volgende Philips Streamium:
Afbeeldingslocatie: http://www.fullhd.gr/blog/images/2008/06/mci500h-1jpg.jpg
Dit is de Philips MCi500H te koop bij o.a. NoRRod

De WiFi / netwerk mogelijkheid is geen vereiste, maar wel prettig om de audiocollectie te beheren.

Denon heeft een heerlijke oplossing die zowel de audiofiel plezier doet als de tweaker. de Denon S-302 speelt alle soorten media af (dus ook DivX/Xvid) en heeft daarnaast een hele goede DAC en versterking, maar met 1999 euro heel ver boven mijn budget...

Wie weet meer van dit soort apparaten tot een prijsrange tot ongeveer 400 euro?

Ah Sony doet ook mee:
Afbeeldingslocatie: http://www.cnet.co.uk/i/c/blg/cat/digitalmusic/sony_NAS-50HDE_NAC-HD1E.jpg
Afbeeldingslocatie: http://sp.sony-europe.com/media/53/26174
En voor mij onbekende merk Warfedale heeft ook zoiets.
Afbeeldingslocatie: http://www.redferret.net/Images/wharfdaleharddiskhifi_small.jpg

Ps. het mag een 'gewoon' (liever zelfs) een 42cm form factor hebben

[ Voor 16% gewijzigd door BoutWout op 15-09-2008 17:28 . Reden: typo + aanvulling ]

Red een boom, eet een bever

Verwijderd

Als een apparaat zoekt dat volledig onafhankelijk werkt van de PC , het opnemen (rippen) van je CD-collectie incluis, ga je er met 400€ niet komen vrees ik.
Die dingen kosten al snel het dubbele: Cambridge 640H, Hifidelio (voor zover nog te verkrijgen), en dan die stand-alone Sony musicserver (die ook in jouw afbeeldingen staat), wordt soms heel scherp aangeboden (heb al prijzen gezien van rond 500€!), als je deze voor dat bedrag op de kop kan tikken, dan is je probleem imo opgelost.
Als je echter niet meer wil uitgeven dan die 400, is een 'mediaplayer' misschien wel de oplossing:
je moet dan nog wel de PC als tussenstap gebruiken om je collectie te rippen, maar eens dit gebeurd, sluit je hem gewoon aan op je Audio of TV (bijkomend voordeel: je kan hier ook je DVD's en je foto's op plaatsen) en je kan kan naar hartelust je muziek beluisteren, films (of foto's) kijken.
Ik hoor je al denken dat je om te navigeren, de TV aan moet hebben, da's juist (hoewel sommige van die toestellen een ingebouwd display hebben, maar meestal erg summier).
Je kan ook, zoals ik in mijn geval gedaan heb, zoeken naar een klein LCD-schermpje van zo'n 6,5 of 7inch (ong 17cm diagonaal), binnen oogbereik opgesteld.
Mediaplayers heb je tegenwoordig overvloedig in aanbod, al dan niet standaard van een harde schijf voorzien (Freecom, Conceptronic, om er maar enkele te noemen...).
Google maar!

Verwijderd

sony heeft een hifi set met harddisk en die zijn nieuw niet veel duurder dan 400euro
Alleen deze zijn wel stereo.

Zal even kijken voor je

http://www.gadgetzone.nl/...?id=1177&querya=stereoset

http://www.digitalstreet....=vergelijk&utm_medium=cpc
497euro

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2008 21:05 ]

• BoutWout
Inderdaad jempivs, dit zijn allerlei opties die ik overwogen heb, maar ik ga liever voor één gehele oplossing ook al leg ik mezelf dan meer vast.
Ik gebruik mijn TV niet vaak en is dan ook een oud beesie (niet eens Scart) heb geen versterker op moment en heb meestal mijn laptop met een simpel setje boxjes aanstaan voor muziek.

Nu wil ik dus een prettig werkend systeem zonder dat ik OF mijn PC aan moet hebben staan of gebruiken om de muziek te regelen, of een TV aan moet zetten om een liedje te wijzigen.

Als ik voor een losse oplossing zou gaan dan moet ik het volgende aanschaffen: Streaming PC / NAS / Laptop die aanstaat, netwerk mediaplayer en een versterker met boxen (of mediacenter) en een andere TV. Daarom koop ik liever een nette geintegreerde oplossing.
De onderste Sony heb ik al ergens gezien voor 300 euro en de Philips kost (net op de markt) 450 euro maar zal binnenkort vast wel wat goedkoper worden aangeboden.

Het veraste mij gewoon dat hier nog niet heel veel producten voor worden aangeboden. In elk geval niet in de samenstelling zoals ik hem wil hebben. Maar dacht, de t.net achterban heeft natuurlijk nog legio fantastische oplossingen. Ik hoor graag van jullie als je goede ideeën hebt of mij op andere gedacht wil brengen

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-12-2025
Ik heb gisteren de philips MCI500H gekocht, en al een hele avond ervaring mee :-). Tot nu toe doet hij alles wat hij belooft, en dat doet hij soepel. Geen vervelende bediening. Moest alleen ff de xp-firewall vertellen dat de computer op de radio mocht 'inloggen'. Na internet contact, meteen ff firmware bijwerken, ging allemaal erg soepel.

Ik heb hem gekocht voor 400 euro bij een webwinkel. zie voor prijzen webwinkels
http://www.kieskeurig.nl/...5894DC12574AC004008B3.htm

Als je iets specifieks wil weten, vraag maar raak.

Ik heb de sony ook overwogen, maar dat was prijs technisch wat minder, en daar zat een los kastje bij voor de netwerk verbinding...

• jelle64
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:51
> Als je iets specifieks wil weten, vraag maar raak.

1. ik heb gelezen dat je muziek van je PC naar de MCi500H kan overzetten. Is dat browserbased? (dus geen windows programma - thuis Ubuntu)?

2. in de reclame lees ik ook "Wanneer u een thuisnetwerk hebt hebt u toegang tot de muziek op uw PC en kunt u dit draadloos naar de MCi500H overbrengen". Lees ik hieruit dat het apparaat via (bijvoorbeeld SMB) direct bestanden vanaf de PC kan afspelen?

• jelle64
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:51
Heb het antwoord al gevonden (helaas) in de online user manual:

> 1. ik heb gelezen dat je muziek van je PC naar de MCi500H kan overzetten. Is dat browserbased? (dus geen windows programma - thuis Ubuntu)?

De WADM (Wireless Audio Device Manager) op de meegeleverde installatie-CD helpt u
muziek te importeren naar de MCi500H. Voordat u muziek kunt importeren van een PC die is aangesloten op een thuisnetwerk, moet u de MCi500H aansluiten op de PC

Windows-only:
Windows 2000 SP4 (of later)/XP SP2/Vista

edit: de WADM applicatie lijkt ook onder Wine te kunnen draaien
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=521205

> Wanneer u een thuisnetwerk hebt hebt u toegang tot de muziek op uw PC en kunt u dit draadloos naar de MCi500H overbrengen

Daarvoor is blijkbaar toch een externe streaming server nodig:
U kunt muziek streamen naar de MCi500H
van een aangesloten UPnP-apparaat zoals een PC als u Windows Media Player 11 op de PC installeert en de PC configureert om uw muziek te delen.

Firmware upgrades alleen via windows.

Dus geen directe access naar file servers, je moet de bestanden óf naar de MCi500H overzetten óf een externe streaming server hebben draaien die de bestanden serveert naar de MCi500H

[ Voor 5% gewijzigd door jelle64 op 17-09-2008 07:45 ]

• witteveder
jelle64 schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 14:31:
Heb het antwoord al gevonden (helaas) in de online user manual:
...
Je kunt idd geen file servers eraan hangen oid, streamen of kopieren...

Windows Media Player 11 kan ook streamen naar de MCI500H, nog niet geprobeerd.

Verder het apparaat voert zelf zijn firmware checks uit, de PC is daar niet bij nodig. Zodra ik mijn draadloze verbinding had gemaakt, kwam hij met de mededeling dat er een firmware update was.

• BoutWout
@witteveder slikt & ript de Philips MCI500H alle CD's? Dus ook gekopieerde CD's e.d.
Dit omdat Sony, Philips e.d. nog steeds denken dat DRM een recht is om de particulier lastig te vallen.

De CD informatie, hoesjes e.d. worden deze ook weergegeven op het display? Worden deze automatisch opgezocht/bijgewerkt via het internet? Kan je zelf ook plaatjes o.i.d. toevoegen bij een bepaals album/artiest?

Op welke wijze kan je je collectie vanaf het apparaat allemaal benaderen? Artiest, album, genre e.d. en werkt dat ook naar verwachting?

Hoe vind je het geluid? Ik ben zeker geen audiofiel, maar wil wel meer dan een blikje dat rammelt.

Alvast bedankt voor je antwoorden

• witteveder
BoutWout schreef op donderdag 18 september 2008 @ 09:46:
@witteveder slikt & ript de Philips MCI500H alle CD's? Dus ook gekopieerde CD's e.d.
Dit omdat Sony, Philips e.d. nog steeds denken dat DRM een recht is om de particulier lastig te vallen.

De CD informatie, hoesjes e.d. worden deze ook weergegeven op het display? Worden deze automatisch opgezocht/bijgewerkt via het internet? Kan je zelf ook plaatjes o.i.d. toevoegen bij een bepaals album/artiest?

Op welke wijze kan je je collectie vanaf het apparaat allemaal benaderen? Artiest, album, genre e.d. en werkt dat ook naar verwachting?

Hoe vind je het geluid? Ik ben zeker geen audiofiel, maar wil wel meer dan een blikje dat rammelt.

Alvast bedankt voor je antwoorden
De MCI500h slikt tot nu toe nog alle cd's die ik erin gestopt hebt, zelf hele oude zelf-gebrande uit de vorige eeuw :-) Cd speler maakt bij inlezen en uitwerpen wel wat geluid...

Uitvoerende en titel van song worden opgezocht met database die op de hhd staat in het apparaat. Die database wordt automatisch geupdated (nog niet meegemaakt). Het herkennen van namen e.d. op een cd ging bij mij 1x fout, dus die cd bleef onbekend (niet op de computer overigens). Als ik een cd rip met de MCI500h, vind hij meestal de afbeelding van het hoesje. Soms echter niet... dat vind ik jammer.

Het rippen duurt lang... ik heb een verhuisdoos vol met cd's en wil die allemaal op de hdd krijgen, maar dat duurt dus erg lang. Je kunt ook mp3's van je computer op de MCI500h zetten, werkt simpel (transfer rate +/- 400kb/s bij mij). Je kunt in 1x alles sleuren en pleuren en je kunt het apparaat dan blijven gebruiken al die tijd (computer ook). Maar het gekke is, als ik cd's rip op de computer en dan over zet, komen uiteraard keurig de nummers op de hdd van d MCI500h met albumnaam en titelsong, maar geen afbeelding van het hoesje.. en dat vind ik dus weer jammer... Het is mij niet 1x gelukt om hoesjes mee te krijgen van computer naar MCI500h...

Overigens is de afbeelding van het hoesje tijdens het afspelen klein... als je tijdens afspelen pijltje naar rechts doet, wordt de afbeelding beeldvullend, dat is groot genoeg. Tijdens het browsen door je cd's op de hdd zie je overigens ook de cd hoes (klein dan) als die aanwezig is.

Zelf plaatjes toevoegen is idd ook wat ik wil, maar daarover heb ik nog niets gevonden of ontdekt... Je kunt de inhoud van de HDD van de MCI ook niet direct openen maar gebruikt een programma daarvoor en die laat alleen mp3's zien...

Benaderen van inhoud met apparaat zelf is simpel... op artiest, album, genre (werkt niet echt lekker, is niet specifiek genoeg). Artiesten met verschillende schrijfwijzen worden apart gelist. bv VOF de kunt en Vof de kunst. Via de computer kun je heel makkelijk album en artiest van veel mp3's veranderen. (Gisteravond laat nog ontdekt :-) Via PC en MCI500h kun je playlists maken, werkt erg ok. PC is het snelst hiervoor.

Over het geluid... ik kan hierin geen onderscheid maken tussen deze en andere micro/mini setjes, valt mij dus niet negatief of positief op.

Verder had ik ook best wat meer 'grafisch' spektakel gewild op het display, ruimte zat voor dingen zoals bijv windows media speler dat laat zien... gewoon omdat het kan.

Ik hoop dat de firmware ontwikkeld blijft worden (dus niet alleen bugs eruit (nog geen ontdekt, komt vast nog wel)) en dat we nog meer functionaliteiten kunnen krijgen... bv songtekst downloaden en laten zien.. schermpje is groot genoeg imo...

Oja, apparaat staat in kast met deur bij ons (met voldoende ruimte eromheen), maakt weinig lawaai (alleen bij inlezen en uitwerpen cd) en bij ons wordt ie niet absurd warm, ook niet na avondje rippen ;-)

Luidspreker snoer is lekkere dikke kwaliteit, maar kort, ben dus op zoek naar verlengsnoer hiervoor.

• BoutWout
@ witteveder, enorm bedankt voor je antwoorden. Klinkt, afgezien van een paar tekortkoming, als het appraat wat ik wil. Nu speuren naar de laagste prijs, maar kan niet wachten tot hij in de kast staat!

• witteveder
BoutWout schreef op donderdag 18 september 2008 @ 12:29:
@ witteveder, enorm bedankt voor je antwoorden. Klinkt, afgezien van een paar tekortkoming, als het appraat wat ik wil. Nu speuren naar de laagste prijs, maar kan niet wachten tot hij in de kast staat!
Ik ben er al met al erg tevreden mee.. Wat mij opviel is dat de meeste audio micro/mini setjes veel knopjes hebben e.d. De MCI500h heeft erg weinig knopjes... alles zit op de afstandsbediening (behalve eject) of is via de menu structuur toegangekelijk... ik vind het wel mooi... beetje ipod design achtig wel....

Over prijzen... BCC en Mediamarkt 499 (vorige week 12 sept)
laagste prijs bij webwinkel 398
Ik heb de prijs in de afgelopen weken bij de webwinkels overigens wel heel sterk zien dalen, misschien daalt ie nog verder.
De voorradigheid viel me erg tegen... meeste winkels (ook web) hebben/hadden hem niet in voorraad.

• BoutWout
Ik hoef hem niet vandaag of morgen in huis te hebben. Ik zal hem via de pricewatch een week of wat in de gaten houden op prijsdaling tot ik mijn slag sla.

Als andere GoT-ers nog alternatieven tegenkomen? Ik hoor het graag.

Verwijderd

witteveder schreef op donderdag 18 september 2008 @ 12:50:
[...]

Ik ben er al met al erg tevreden mee.. Wat mij opviel is dat de meeste audio micro/mini setjes veel knopjes hebben e.d. De MCI500h heeft erg weinig knopjes... alles zit op de afstandsbediening (behalve eject) of is via de menu structuur toegangekelijk... ik vind het wel mooi... beetje ipod design achtig wel....

Over prijzen... BCC en Mediamarkt 499 (vorige week 12 sept)
laagste prijs bij webwinkel 398
Ik heb de prijs in de afgelopen weken bij de webwinkels overigens wel heel sterk zien dalen, misschien daalt ie nog verder.
De voorradigheid viel me erg tegen... meeste winkels (ook web) hebben/hadden hem niet in voorraad.
Hi Witteveder,
Heb zelf ook pas de MCI50H gekocht, in een webwinkel, redelijke prijs betaald, alleen bij thuiskomst bleek er een verkeerde afstandsbediening in te zitten :'( . Maar...ze sturen de juiste op. Ben er al behoorlijk mee bezig, maar toch enkele vraagjes. Hoe bevalt jou de WADM programmatuur? Zelf merk ik dat als ik een bepaalde cd naar "beneden" kopieer de WADM er allemaal aparte albums van maakt...niet de bedoeling. Als ik het dan wil oplossen door hem aan de playlist toe te voegen, dan blijven ze toch staan in de album lijst. Verdwijder ik m uit de albumlijst....dan is-ie ook weg uit de playlist..aaaggh. Kom jij ook zoiets tegen?
Heb je al voordelen van de te downloaden upgrade bij Philips ontdekt?
Hoor het wel.
Grts Alfred

• witteveder
Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 22:00:
[...]

Hi Witteveder,
Heb zelf ook pas de MCI50H gekocht, in een webwinkel, redelijke prijs betaald, alleen bij thuiskomst bleek er een verkeerde afstandsbediening in te zitten :'( . Maar...ze sturen de juiste op. Ben er al behoorlijk mee bezig, maar toch enkele vraagjes. Hoe bevalt jou de WADM programmatuur? Zelf merk ik dat als ik een bepaalde cd naar "beneden" kopieer de WADM er allemaal aparte albums van maakt...niet de bedoeling. Als ik het dan wil oplossen door hem aan de playlist toe te voegen, dan blijven ze toch staan in de album lijst. Verdwijder ik m uit de albumlijst....dan is-ie ook weg uit de playlist..aaaggh. Kom jij ook zoiets tegen?
Heb je al voordelen van de te downloaden upgrade bij Philips ontdekt?
Hoor het wel.
Grts Alfred
Hoi Alfred,

Ik lees je bericht nu pas...

Vaag die verkeerde afstandbediening... bij mij zat er geen volledige gebruiksaanwijzing bij, misschien hoort dat zo, maar ik heb maar de pdf ervan gedownload op de philips site...

Ik vind de WADM software erg basic. Je kunt er mp3's mee naar je radio sturen, titels e.d. aanpassen, mp3's wissen en play lists mee maken... Ik had graag ook album covers aangepast bv. Ik heb zelf een cd die een totaal verkeerde albumcover kreeg toegewezen door de MCI500h tijdens het rippen.

Ik ken het effect dat 1 album in meerdere albums met dezelfde titel wordt opgesplists op de MCI500h (3x gebeurd)... erg iriitant. Het waren alle 3 albums die op mijn harde schijf stonden en die ik naar de MCI500h kopieerde, ik denk dat de mp3tags niet 100% goed zijn en dat er daarom meerdere albums van gemaakt waren (niet gecheckt of dat echt zo is)...

En natuurlijk even de firewall zo instellen dat de WADM software erdoor mag komen, daarvoor zou de WADM software zelf ook even kunnen waarschuwen bij installatie oid.

Welke upgrade bedoel je? Die van de MCI500h? of is er een nieuwe WADM software? De upgrade van de MCI500h werd bij mij automatisch gedaan kort na 1e aanzetten, dus de oude versie heb ik nooit gezien.

Ik ben overigens nog steeds erg in mijn nopjes met het ding... vind wel dat het bladeren door tigmiljoen cd's op de harde schijf errrug lang kan duren... en een slimme zoek functie of blader functie zou wel helpen.

Verwijderd

witteveder schreef op woensdag 05 november 2008 @ 11:21:
[...]

Hoi Alfred,

Ik lees je bericht nu pas...

Vaag die verkeerde afstandbediening... bij mij zat er geen volledige gebruiksaanwijzing bij, misschien hoort dat zo, maar ik heb maar de pdf ervan gedownload op de philips site...

Ik vind de WADM software erg basic. Je kunt er mp3's mee naar je radio sturen, titels e.d. aanpassen, mp3's wissen en play lists mee maken... Ik had graag ook album covers aangepast bv. Ik heb zelf een cd die een totaal verkeerde albumcover kreeg toegewezen door de MCI500h tijdens het rippen.

Ik ken het effect dat 1 album in meerdere albums met dezelfde titel wordt opgesplists op de MCI500h (3x gebeurd)... erg iriitant. Het waren alle 3 albums die op mijn harde schijf stonden en die ik naar de MCI500h kopieerde, ik denk dat de mp3tags niet 100% goed zijn en dat er daarom meerdere albums van gemaakt waren (niet gecheckt of dat echt zo is)...

En natuurlijk even de firewall zo instellen dat de WADM software erdoor mag komen, daarvoor zou de WADM software zelf ook even kunnen waarschuwen bij installatie oid.

Welke upgrade bedoel je? Die van de MCI500h? of is er een nieuwe WADM software? De upgrade van de MCI500h werd bij mij automatisch gedaan kort na 1e aanzetten, dus de oude versie heb ik nooit gezien.

Ik ben overigens nog steeds erg in mijn nopjes met het ding... vind wel dat het bladeren door tigmiljoen cd's op de harde schijf errrug lang kan duren... en een slimme zoek functie of blader functie zou wel helpen.
Hi WitteVeder,

Ik bedoelde inderdaad de software van de MCI500. Nu heb deze bij Philips gedownload en via de WADM overgezet naar het apparaat. Denk dat het zo goed is...(had vooraf niet gekeken welke versie erop het apparaat stond, dus weet nu ook niet of hij geupdate is, of dat de huidige er altijd al opstond), ben in iedergeval actueel nu. Hoop wel dat de programmeurs bij Philips nog eens hun creativiteit de vrijheid geven en een mooi vusuele update maken voor het scherm, dit kan inderdaad veel meer dan nu. Het probleem met al die albums in de albumlijst (zeker als er "gesplitste" tussen zitten) los ik nu op door de PLaylist te gebruiken, daar sleep ik dan de nummers naar toe. Alleen als je echt een specifiek album wilt is het wel ff zoeken ja. Ik heb in iedergeval wel alle albums steeds de goede naam gegeven, dus eerst artiest en dan albumnaam. Dit is even wat moeite, maar als je het consequent doet maakt het het zoeken wel makkelijk. Soms (vaak) zet de MCI500 eerst de naam van het album in de lijst (bv zelfs "greatest hits") en dan pas de naam van de artiest, ja, dan is het inderdaad een zoekplaatje...draai dit om in de nummer info voor ieder nummer en de artiest is makkelijker vindbaar in de albumlijst.
Verder qua uiterlijk en geluid een beauty !
Plezier,
Alfred

• witteveder
Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2008 @ 12:00:
[...]

Hi WitteVeder,

Ik bedoelde inderdaad de software van de MCI500. Nu heb deze bij Philips gedownload en via de WADM overgezet naar het apparaat. Denk dat het zo goed is...(had vooraf niet gekeken welke versie erop het apparaat stond, dus weet nu ook niet of hij geupdate is, of dat de huidige er altijd al opstond), ben in iedergeval actueel nu. Hoop wel dat de programmeurs bij Philips nog eens hun creativiteit de vrijheid geven en een mooi vusuele update maken voor het scherm, dit kan inderdaad veel meer dan nu. Het probleem met al die albums in de albumlijst (zeker als er "gesplitste" tussen zitten) los ik nu op door de PLaylist te gebruiken, daar sleep ik dan de nummers naar toe. Alleen als je echt een specifiek album wilt is het wel ff zoeken ja. Ik heb in iedergeval wel alle albums steeds de goede naam gegeven, dus eerst artiest en dan albumnaam. Dit is even wat moeite, maar als je het consequent doet maakt het het zoeken wel makkelijk. Soms (vaak) zet de MCI500 eerst de naam van het album in de lijst (bv zelfs "greatest hits") en dan pas de naam van de artiest, ja, dan is het inderdaad een zoekplaatje...draai dit om in de nummer info voor ieder nummer en de artiest is makkelijker vindbaar in de albumlijst.
Verder qua uiterlijk en geluid een beauty !
Plezier,
Alfred
Het is inderdaad grappig om een aantal 'Greatest Hits' in de album lijst terug te vinden... Je weet niet welke artiest er bij hoort...

Ik heb bij 'gesplitste' albums de album naam ook handmatig bijgewerkt, maar meestal was die bij alle nummers hetzelfde, en zeker na verandering door mij. Daarom denk ik dat er ook nog andere MP3 tags wellicht een rol spelen.

Wat mij helemaal mooi lijkt is als er een user community oid om dit apparaat ontstaat die eigen firmware en WADM software gaat maken...

Verwijderd

witteveder schreef op donderdag 06 november 2008 @ 11:22:
[...]

Het is inderdaad grappig om een aantal 'Greatest Hits' in de album lijst terug te vinden... Je weet niet welke artiest er bij hoort...

Ik heb bij 'gesplitste' albums de album naam ook handmatig bijgewerkt, maar meestal was die bij alle nummers hetzelfde, en zeker na verandering door mij. Daarom denk ik dat er ook nog andere MP3 tags wellicht een rol spelen.

Wat mij helemaal mooi lijkt is als er een user community oid om dit apparaat ontstaat die eigen firmware en WADM software gaat maken...
Ja dat zou heel mooi zijn, hoop dat de mannen uit Eindhoven (of Amsterdam nu) dit ook lezen. Had nog een vraagje aan je; heb jij ook dat als je de MCI in de eco mode afsluit hij er lang over doet (relatief) als je hem weer aanzet de volgende keer? En wat mij ook nog opviel is de volume interval. Als je bv aan tafel zit te eten met de family en je wilt een achtergrond muziekje, dan is pos3 net te zacht en pos4 net te hard, maar mischien ben ik wel een moeilijke hierin, viel me gewoon op. Vandaag overigens weer gebeld, de juiste afstandsbediening komt eind volgende week....

• witteveder
Verwijderd schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 00:23:
[...]

Ja dat zou heel mooi zijn, hoop dat de mannen uit Eindhoven (of Amsterdam nu) dit ook lezen. Had nog een vraagje aan je; heb jij ook dat als je de MCI in de eco mode afsluit hij er lang over doet (relatief) als je hem weer aanzet de volgende keer? En wat mij ook nog opviel is de volume interval. Als je bv aan tafel zit te eten met de family en je wilt een achtergrond muziekje, dan is pos3 net te zacht en pos4 net te hard, maar mischien ben ik wel een moeilijke hierin, viel me gewoon op. Vandaag overigens weer gebeld, de juiste afstandsbediening komt eind volgende week....
Grappig dat jij dat nou ook vind van de volumeknop... 3 te zacht, 4 te hard... heb ik ook... ik heb het wel eens bij meer apparaten (onze oude philips tv bijv). Bij elke stap dat je het apparaat zachter zet, wordt ie meteen veel zachter. Idee voor volgende firmware update, misschien kunnen ze, vooral bij lage geluidsvolumes, de intervallen wat kleiner maken als het volume aangepast word.

Vanuit de eco stand opstarten is idd langzamer, staat ook ergens in de gebruiksaanwijzing. Zal wel helemaal opnieuw moeten opstarten dan en anders is het een soort slaapstand oid.

Verwijderd

witteveder schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 13:54:
[...]

Grappig dat jij dat nou ook vind van de volumeknop... 3 te zacht, 4 te hard... heb ik ook... ik heb het wel eens bij meer apparaten (onze oude philips tv bijv). Bij elke stap dat je het apparaat zachter zet, wordt ie meteen veel zachter. Idee voor volgende firmware update, misschien kunnen ze, vooral bij lage geluidsvolumes, de intervallen wat kleiner maken als het volume aangepast word.

Vanuit de eco stand opstarten is idd langzamer, staat ook ergens in de gebruiksaanwijzing. Zal wel helemaal opnieuw moeten opstarten dan en anders is het een soort slaapstand oid.
Eindelijk de goede afstandsbediening per post ontvangen, er gaat gelijk een wereld (letterlijk) voor me open met Internet Radio. Great !
Wel nog een (laatste?) vraagje. er staat nog steeds in de standby stand "geen zender geinstalleerd" hoe krijg je dat weg ?

• witteveder
Verwijderd schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 16:35:
[...]

Eindelijk de goede afstandsbediening per post ontvangen, er gaat gelijk een wereld (letterlijk) voor me open met Internet Radio. Great !
Wel nog een (laatste?) vraagje. er staat nog steeds in de standby stand "geen zender geinstalleerd" hoe krijg je dat weg ?
"geen zender geinstalleerd" --> wilde ik jou ook nog eens vragen.. Ik heb geen idee dus... want ik ontvang genoeg zenders via internetradio e.d.

• Juicie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-02 14:43
Is de Sony NAC-HD1E niks voor jou?

Afbeeldingslocatie: http://www.advancedmp3players.co.uk/shop/images/products/NACHD1EYG/NACHD1EYG_mainlarge.jpg

o 250GB HDD (opnameformaat : Linear PCM, ATRAC, MP3)
o ATRAC 48kbps: ca. 11100 uur
o Linear PCM: ca. 375 uur
o Maximaal 40.000 tracks
o 24-bits/192kHz D/A-omzetter, EI-core transformator en andere hoogwaardige audiocomponenten
o Tot 16x rippen van audio-CD naar HDD
o Auto Title Labelling** voor CD en externe analoge en digitale bronnen
o x-DJ met Radio Music Channel en Music Surfin'
o Importeren van muziekbestanden vanaf PC (MP3, ATRAC zonder DRM)
o Overdracht van muziekbestanden naar WALKMAN met maximaal 50x
o Overdracht van muziekbestanden met gegevenscompressie (van Linear PCM naar Atrac/MP3)
o 4,3-inch LCD-kleurendisplay
o Radiotuner: FM (met RDS)/AM, timer voor opname naar HDD

Wel stuk boven je budget maar een ideaal apparaat.

Via kieskeurig kan ik er maar 1 aanbieder van vinden voor 599 Euro.

[ Voor 3% gewijzigd door Juicie op 24-11-2008 13:44 ]

• BoutWout
Vandaag mijn Philips MCi-500H gekocht. 'Gewoon' bij de IT's fysiek in de winkel. Officieel staat hij daar voor 499 euro in de schappen, maar ik een printje bij me met 'webwinkel' prijzen, dus gewoon gezegd: "Of ook voor die prijs, of ik bestel hem dan daar"
Na wat overleggen met de vestigingsmanager mocht hij hem voor één tientje meer dan webwinkel prijs verkopen. Dat is dus 100 euro eraf...lekkere marges hebben ze daar, maar goed. Apparaat doet het heerlijk. Dit weekend maar eens lekker veel muziek op douwen. Woei.

Verwijderd

witteveder schreef op maandag 24 november 2008 @ 13:30:
[...]

"geen zender geinstalleerd" --> wilde ik jou ook nog eens vragen.. Ik heb geen idee dus... want ik ontvang genoeg zenders via internetradio e.d.
Ik heb de vraag over "geen zender geinstalleerd" via Internet aan Philips gesteld, verwacht deze week antwoord, laat het wel weten....
Verder heb ik goed nieuws ! Heb pas een nieuwe firmware geinstalleerd (nu 1.04) en de afbeeldingen van de hoesjes blijven nu contant in beeld ! het kan dus wel..
;)

• witteveder
Verwijderd schreef op zondag 30 november 2008 @ 10:18:
[...]

Ik heb de vraag over "geen zender geinstalleerd" via Internet aan Philips gesteld, verwacht deze week antwoord, laat het wel weten....
Verder heb ik goed nieuws ! Heb pas een nieuwe firmware geinstalleerd (nu 1.04) en de afbeeldingen van de hoesjes blijven nu contant in beeld ! het kan dus wel..
;)
Interessant die nieuwe firmware update... Haalt het apparaat die zelf binnen, of moet ik daar nog iets voor doen?

edit: ik heb firmware 1.04.3131, is dat de meest recente?

[ Voor 5% gewijzigd door witteveder op 02-12-2008 09:24 . Reden: extra info ]

Verwijderd

witteveder schreef op zondag 30 november 2008 @ 18:43:
[...]

Interessant die nieuwe firmware update... Haalt het apparaat die zelf binnen, of moet ik daar nog iets voor doen?
Op de site van Philips MCI500H na, of bij, het aanmelden hier kun je instellen dat er automatisch updates geinstalleerd worden....of je plukt m daar even van de site....het is nog wel zo dat het zichtbare hoesje maar bij enkele albums werkt....zal wel aan de Grace note ondersteuning liggen. Schijnt dat het bij direct geripte cd's vaker zichtbaar is....maar (ik spreek voor mezelf) wij zetten natuurlijk meerendeels mp3 zo van de pc op de mci en plakken dan het hoesje mee...

Verwijderd

witteveder schreef op zondag 30 november 2008 @ 18:43:
[...]

edit: ik heb firmware 1.04.3131, is dat de meest recente?
Volgens mij heb je dan de nieuwste inderdaad (ik weet niet alle cijfers achter de 4), maar versie 1.04 is de nieuwste. Ik heb ook op de Philips site bij mijn registratie aangegeven dat ik automatische updates wil. Denk dat dat wel werkt....nog geen antwoord van de whiz kids van P over de tekst op het scherm bij stand-by modus. Heb ik deze week geen antwoord, dan stuur ik weer een mail, net zo lang tot ze reageren, vindt het zo zonde dat die lullige tekst in dat mooie apparaat staat...... :O

Verwijderd

Ik heb antwoord gekregen van Philips op de vraag over het scherm in standby stand. Niet naar tevredenheid voor mij, hier is het antwoord;

Ik begrijp uit uw e-mail dat het display van uw MCI500H in standby modus aangeeft dat er geen zender geregistreerd is.

Dit is normaal als u geen streamium apparaat op uw MCI500H heeft aangesloten (draadloos). Helaas is deze teks niet te veranderen of uit te zetten.

Ik hoop uw vragen hiermee voldoende te hebben beantwoord.

Nou.....niet dus. Ik begrijp het antwoord ook niet, jullie wel ?
Heb alweer een mail verzonden met een doorvraag. Ook gevraagd of ze er niet een firmware update aan kunnen besteden.
Blijven zoeken allemaal ! Btw witte veder jouw versie is dezelfde als die van mij, ook achter de punten...

• witteveder
Verwijderd schreef op donderdag 04 december 2008 @ 19:02:
Ik heb antwoord gekregen van Philips op de vraag over het scherm in standby stand. Niet naar tevredenheid voor mij, hier is het antwoord;

Ik begrijp uit uw e-mail dat het display van uw MCI500H in standby modus aangeeft dat er geen zender geregistreerd is.

Dit is normaal als u geen streamium apparaat op uw MCI500H heeft aangesloten (draadloos). Helaas is deze teks niet te veranderen of uit te zetten.

Ik hoop uw vragen hiermee voldoende te hebben beantwoord.

Nou.....niet dus. Ik begrijp het antwoord ook niet, jullie wel ?
Heb alweer een mail verzonden met een doorvraag. Ook gevraagd of ze er niet een firmware update aan kunnen besteden.
Blijven zoeken allemaal ! Btw witte veder jouw versie is dezelfde als die van mij, ook achter de punten...
Klinkt inderdaad als iets wat in een nieuwe firmware ff verandert moet worden...

• BoutWout
Ik snap het antwoord wel, maar het is inderdaad geen antwoord op je vraag. Je kan meerdere streamium apparaten van Philips gebruik laten maken van de HDD op de MCi-500H.
Maar ik vind het ook lelijk en zou het ook weg willen. Ik hoef toch niet op elk moment eraan herrinnert te worden dat ik niet kapitaal krachtig genoeg ben om mijn hele huis vol met Streamium apparaten te zetten?

Daarnaast vindt ik dat het display veel te fel staat als hij in stanby staat. Kan je dit aanpassen?

Verwijderd

BoutWout schreef op maandag 08 december 2008 @ 08:46:
Ik snap het antwoord wel, maar het is inderdaad geen antwoord op je vraag. Je kan meerdere streamium apparaten van Philips gebruik laten maken van de HDD op de MCi-500H.
Maar ik vind het ook lelijk en zou het ook weg willen. Ik hoef toch niet op elk moment eraan herrinnert te worden dat ik niet kapitaal krachtig genoeg ben om mijn hele huis vol met Streamium apparaten te zetten?

Daarnaast vindt ik dat het display veel te fel staat als hij in stanby staat. Kan je dit aanpassen?
Jouw reactie is inderdaad een stuk beter dan die van Philips, begrijp nu hun antwoord wel. Blijft inderdaad vreemd die tekst. Heb al de vraag gesteld of er een firmware update aan te besteden is, laat wel weten als er antwoord is.
Felheid display kun je volgens mij bij de menu optie aanpassen in keuze helderheid/contrast beeldscherm. Weet niet of dat iets doet, maar zal het ook eens proberen....grappig is om hierover nog te melden dat ik eerst (zie eerdere berichten) een verkeerde afstandsbediening gekregen had bij de aanschaf van de MCI500, hierop zat echter wel een "dim" knop die het beeldscherm 1 stap minder fel maakte ! Helaas ben ik met het wisselen van ab nu ook deze functie kwijt.... :/ (voor de rest alleen maar voordelen)

• Gabberhead
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-12-2020

Gabberhead

Pluizig en blauw

Ik geef dit topic weer even een schopje, omdat ik zelf ook aan de MCI500H zit te denken.
Toen ik op zoek ging naar een nieuw stereosetje waren de voorwaarden voor mij:
- HDD van minimaal 80Gb
- CD-rip mogelijkheid
- Internetradio mogelijkheden

Daarmee kwam ik eerst terecht bij de WAC3500D (ook van Philips). Voldeed precies aan mijn voorwaarden alleen de prijs vond ik net wat aan de hoge kant. Nu een paar maanden later merk ik ineens dat die hele set bijna nergens meer te vinden is, maar dat onze vrienden uit Eindhoven nu met de MCI500H op de proppen zijn gekomen. Op zich ook niks verkeerd mee volgens mij. Bijna dezelfde specs als de WAC3500D, maar met in elk geval een grotere harde schijf als voordeel.

Nu is mijn vraag eigenlijk dezelfde als die van de TS: zijn er ook nog alternatieven? Aangezien ik geen losse versterker of boxen heb/wil, wil ik sowieso een setje. Maar veel verder dan het hier eerder genoemde Sony setje kom ik ook niet met Google.

Integratie ontwikkelaars hier melden! http://www.whitehorses.nl

"If everything seems under control, you're just not going fast enough."

• witteveder
Er is een nieuwe firmware (v1.14) uit voor de MCI500H. Er zijn een paar in het oog springende dingen veranderd. Standaard geluidsvolume is nu 4 en de melding dat er geen ander apparaat geregistreerd staat is ook weg, verder nog wat zaken.

Nieuwe firmware is hier te vinden:
http://www.p4c.philips.co...=MCI500H/12&slg=nl&scy=NL

In dit topic staan de verbeteringen (firmware versie 1.11 aan het begin, versie 1.14 verderop in het topic):
http://www.streamiumcafe....in/showthread.php?t=20788
Ook staan in dit topic instructies om de nieuw firmware zelf erop te zetten als de auto update hem niet pakt (zoals bij mij).

Edit:
Er is weer een nieuwe firmware versie 1.15, zie ook:
http://www.p4c.philips.co...=MCI500H/12&slg=nl&scy=NL

[ Voor 11% gewijzigd door witteveder op 12-06-2010 09:09 ]

Pagina: 1