Hallo,
Ik heb hier een HP DL360 G5 met een HP NC373i netwerkkaart. Deze machine draait Windows 2003 64 bits standaard editie met Service pack 2. Op deze server draait Exchange 2007 SP1, daarnaast is hij ook domain controller.
Nu wil ik de netwerk connectie teamen mbv lacp op mijn HP 5400ZL-96GL switch.
Vervolgens de 2 netwerkkaarten in Windows met de HP Network Configuration Utility geconfigureerd met onderstaande instellingen:
Team Type Selection:
902.3ad Dynamic with Fault Tolerance
Transmit Load Balancing Method:
Automatic (recommended)
Daarna de nieuwe virtuele netwerkkaart de juiste IP settings gegeven. So far so good
Hierna de 2e netwerkkabel op de switch aangesloten. HP network utility geeft aan dat alles goed gaat, een show lacp op de switch zegt ook dat de trunk vrolijk in de lucht is.
De server is nog steeds te pingen (ook als ik nu netwerkkaart1 “los trek”
De clients zijn nu alleen niet meer in staat om de exchange server te bereiken.
Trek ik de 2e netwerkkabel weer los dan werkt alles weer naar behoren.
Kijk ik vervolgens in de eventviewer van de exchange server dan kom ik onderstaande melding tegen:
Blijkbaar gaat er iets mis met het teamen maar ik heb geen idée wat.
Ik gebruik driver versie 4.4.21.0
Iemand enig idee waar ik het moet zoeken?
PS: Ik heb een 5tal Dell servers op dezelfde manier geteamed op deze switch en hier werkt alles naar behoren.
Ik heb hier een HP DL360 G5 met een HP NC373i netwerkkaart. Deze machine draait Windows 2003 64 bits standaard editie met Service pack 2. Op deze server draait Exchange 2007 SP1, daarnaast is hij ook domain controller.
Nu wil ik de netwerk connectie teamen mbv lacp op mijn HP 5400ZL-96GL switch.
code:
1
| Trunk A4,B4 trk5 LACP |
Vervolgens de 2 netwerkkaarten in Windows met de HP Network Configuration Utility geconfigureerd met onderstaande instellingen:
Team Type Selection:
902.3ad Dynamic with Fault Tolerance
Transmit Load Balancing Method:
Automatic (recommended)
Daarna de nieuwe virtuele netwerkkaart de juiste IP settings gegeven. So far so good
Hierna de 2e netwerkkabel op de switch aangesloten. HP network utility geeft aan dat alles goed gaat, een show lacp op de switch zegt ook dat de trunk vrolijk in de lucht is.
De server is nog steeds te pingen (ook als ik nu netwerkkaart1 “los trek”
De clients zijn nu alleen niet meer in staat om de exchange server te bereiken.
Trek ik de 2e netwerkkabel weer los dan werkt alles weer naar behoren.
Kijk ik vervolgens in de eventviewer van de exchange server dan kom ik onderstaande melding tegen:
code:
1
2
3
4
5
6
| Process MAD.EXE (PID=2872). All Domain Controller Servers in use are not responding: Server1.bedrijf.nl Server2.bedrijf.nl For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp. |
Blijkbaar gaat er iets mis met het teamen maar ik heb geen idée wat.
Ik gebruik driver versie 4.4.21.0
Iemand enig idee waar ik het moet zoeken?
PS: Ik heb een 5tal Dell servers op dezelfde manier geteamed op deze switch en hier werkt alles naar behoren.