Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gezocht - Commerciële incident-management pakketten *

Pagina: 1
Acties:

• Trent900
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2022
Binnen ons bedrijf maken we gebruik van een verouderd systeem voor het rapporteren van operationele incidenten. Deze worden vluchtig bekeken en opgeslagen, om er vervolgens weinig tot niets meer mee te doen.

Nu zijn wij aan het kijken naar vernieuwing, om het systeem gebruiksvriendelijker te maken en als belangrijkste: het analyseren van de gerapporteerde data.

Waar moet de input cq. formulier aan voldoen:
  • Creeren van inputvelden (zoals naam, personeelscode, mailadres en een stuk vrije tekst)
  • Er moet een dropdownlist zijn die tot 3 levels met elkaar zijn verbonden: Dus list 1 heeft optiekeuze X, list 2 geeft alle opties (Y) die gerelateerd zijn tot X en list 3 (Z), die op zijn beurt weer gerelateerd is tot Y. Oftwel een 3 level breakdown in categorien, X ->Y -> Z (Te laat op het werk ->File onderweg -> Ongeluk)
  • Overige inputveldjes, checkboxes etc. etc.
Bovenstaande gegevens worden opgeslagen in een database (MySQL?) om vervolgens met queries er weer uitgetrokken te worden, waar de gegevens a.d.h.v. visuele hulpmiddelen (grafieken etc.) weer worden gepresenteerd. Het moet mogelijk zijn om grafieken eruit te trekken die zijn gebaseerd op zowel level 1, 2 en 3 (analyse # of occurences).

Uiteindelijke vraag:
Wie kent commerciele softwarepakketten die voldoen aan bovenstaande criteria? Budget is vooralsnog geen issue en het mag niet op PHP gebaseerd zijn (geen faciliteit daarvoor).

Bij voorbaat dank voor alle hulp!

• loser180
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-11 14:37
Heb je al eens gekeken naar topdesk? Weet niet of het voldoet aan je eisen maar het is wel een bekend en groot pakket.

Jouw naam in onder mijn Post

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:21

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Volgens mij kan dit met Topdesk en/of met Expertdesk. Je kan daar de opties in laten aanpassen vziw.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Topdesk is meer voor een helpdesk toch? Volgens mij gaat het niet om dit type van 'incidenten'.

Kan de TS niet iets met Access of Excel wat knutselen? Wat ik uit de TS opmaak, lijkt me niet al te complex om in een middagje te maken...

• Outerspace

Outerspace

Noork schreef op maandag 15 september 2008 @ 15:57:
Topdesk is meer voor een helpdesk toch? Volgens mij gaat het niet om dit type van 'incidenten'.
je kan de input in topdesk naar smaak aanpassen dacht ik.
Dan is het een simpel en makkelijk programma om onder de knie te krijgen. Kosten daar buiten gelaten.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Trent900
Hi Noork,

Nee, we willen geen Access of Excel hiervoor gebruiken. Excel gebruiken als output voor visualisatie resultaten is evt. wel prima.

Met incidenten bedoel ik: Stel ik ben een transportonderneming (trucks). Chauffeur is te laat bij zijn bestemming, zijn truck is kapot of hij heeft een doosje te weinig in zijn wagen etc. etc. Operationele incidenten die gemeld moeten worden. :)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik pas je topictitel even aan zodat deze beschrijft waar je topic over gaat

Analyse softwarepakketten > Gezocht - Commerciële incident-management pakketten *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Trent900
Spider: Top, kan het zelf niet beter verwoorden!

• Outerspace

Outerspace

Download Topdesk eens en kijk als het bevalt: http://www.topdesk.com/nl/downloads/

• Trent900
Outerspace, door de website van topdesk ben ik zeker geïnteresseerd geraakt in het product. Ik ga hier verder naar kijken.

Bedankt voor je input!

Verwijderd

Ik raad je aan om te kijken naar Topdesk Professional 4. Deze variant is niet te zwaar maar wel webbased en draait op een SQL server. Volgens mij wordt MySQL niet ondersteund maar de gratis Express Edition van Microsoft weer wel.

Topdesk is trouwns een 'servicemanagement' oplossing dus of het nou om 'helpdesk' incidenten gaat of om incidenten over een verstopte toiletpot, dat maakt niet uit. Rapporteren gaat prima, daar registreer je alles ook voor.

Je kunt op de website een online demo proberen. Succes met je keuze.
Pagina: 1