Toon posts:

Laptop defect aangekomen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vorige week heb ik een ASUS X56 laptop besteld bij de webshop 4launch. Nadat ik de laptop uit de doos heb gehaald kwam ik erachter dat de linkerbovenhoek van het toetsenbord los zit, zodanig dat er wellicht meer stuk is gegaan onder het toetsenbord.

De laptop was overigens niet erg goed verpakt, er zat geen extra doos om de laptop doos. ik heb de laptop nog niet aangehad en is dus defect bezorgd.

Nou heb ik contact met ze gehad en gaat de laptop eerst naar hun technische dienst en krijg ik mogelijk van de fabrikant een nieuw exemplaar. Ik zou toch van hun een nieuw exemplaar moeten ontvangen, en niet moeten wachten op een reactie van een eventuele reparatie of van ASUS in dit geval?

ik hoop dat iemand een antwoord voor mij heeft.

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Beroep doen op de wet koop op afstand en vervolgens je geld terug eisen. Dan dezelfde laptop lekker ergens anders kopen. Meteen korte metten maken met zulke slechte service.

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Lijkt me een gevalletje DOA, vreemd dat ze zeggen dat je "mogelijk een nieuw exemplaar krijgt"

Je zou gewoon een nieuwe moeten krijgen laten hun het maar uitvechten met asus

Elect a clown, expect a circus.

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:08

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Sowieso heb je die laptop niet van Asus gekocht maar van de winkel. De winkel is ervoor verantwoordelijk dat het spul dat ze uitsturen OK is en dus is dit per definitie bij het transport van de winkel naar jou toe stukgegaan, en is de winkel daarvoor dus verantwoordelijk. Conclusie: de winkel moet deze terugnemen en een nieuwe leveren.

Ik heb het zelf ook gehad met een nieuwe wasmachine waarvan het sluitmechanisme defect was. De winkel wilde eerst een servicemonteur sturen maar daar was ik het uiteraard niet mee eens. Je gaat toch een nieuwe wasmachine niet repareren? Jullie zorgen maar dat ik een nieuwe krijg die het wel goed doet, want dat heb ik immers gekocht.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Je krijgt hem binnen, maakt hem open en ziet schade.

Dit heeft niks te maken met de maker van de laptop. De winkel moet hem gewoon meteen omwisselen.

Doen ze moeilijk zeg je gewoon ik hoef hem niet meer. En eis je je geld terug.

Verwijderd

Slasher schreef op maandag 15 september 2008 @ 15:48:
Lijkt me een gevalletje DOA, vreemd dat ze zeggen dat je "mogelijk een nieuw exemplaar krijgt"

Je zou gewoon een nieuwe moeten krijgen laten hun het maar uitvechten met asus
Hij zou een nieuwe moeten krijgen, maar 4Launch is af en toe weleens wat vreemd bezig met DOA's omruilen/garantie. Ik kreeg zelf als reactie te horen dat ik mijn DOA monitor beter via Samsung kon laten afhandelen omdat het sneller zou gaan dan via hun (kost je nog steeds een paar weken, als je geluk hebt).

Lijkt mij, dat wanneer de TS geen zin heeft om al te lang te wachten, hij een stevig mailtje stuurt met wat citaten uit http://www.consuwijzer.nl/ en een nieuwe laptop of geld terug eist.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2008 17:28 . Reden: vage zinnen gefixt ]

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13:42

Twazerty

AVCHDCoder developer

Ik heb ook een DOA gehad bij 4launch. Toevallig ook een asus laptop. Laptop werkte vanaf de eerste dag al niet goed. Ging moeilijk aan. Na de 5e dag ging die helemaal niet meer aan. Binnen de week had ik een gloednieuwe van 4launch ontvangen. Nieuw serienummer en alles.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:08

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Klopt wat king-ky zegt. Technisch gezien moet de winkel voor een nieuwe laptop zorgen, maar niets let je om toch Asus te bellen en te kijken wat zij voor je kunnen regelen.

Ik heb zelf ooit bij Philips garantie-afhandelingen gedaan en daar namen we ook DOA's aan. Officieel was er geen DOA-procedure, maar in de praktijk krijgen DOA-slachtoffers gewoon binnen 2 werkdagen een spiksplinernieuwe monitor thuis. Sneller en beter opgelost dan de meeste winkels het kunnen.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor alle snelle reacties,

De laptop word morgen naar 4launch gebracht en dan zal ik, als het probleem is erkend vast en zeker ook een nieuwe krijgen. Twazerty heeft precies hetzelfde gehad. ik ga er vanuit dat voor mij dezelfde afhandeling geld.

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:20
Verwijderd schreef op maandag 15 september 2008 @ 16:48:

De laptop word morgen naar 4launch gebracht en dan zal ik, als het probleem is erkend vast en zeker ook een nieuwe krijgen. Twazerty heeft precies hetzelfde gehad. ik ga er vanuit dat voor mij dezelfde afhandeling geld.
Noteer ergens het serienummer etc. Wel handig namelijk voor later.

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-01 21:16

Paulus0013

pom pom

Volgens mij mag de winkel nog altijd kiezen tussen vervanging of herstel bij een gebrek.
Als ze dat ding bv zelf in hun TD weer normaal in elkaar kunnen zetten is dat geen enkel probleem.
Uiteraard binnen een redelijk termijn.
Naar mijn idee valt 2 weken wachten omdat de laptop opgestuurd moet worden daar niet onder in het geval het een net nieuwe exemplaar betreft.

[ Voor 33% gewijzigd door Paulus0013 op 15-09-2008 22:43 ]

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-01 17:25
nee dat mogen ze niet. wet koop op afstand biedt de mogelijkheid zonder opgaaf van reden de koop te ontbinden. geef je dan nog een reden is dat een leuk extratje, maar ze hebben maar te buigen.

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Verwijderd schreef op maandag 15 september 2008 @ 15:36:Nou heb ik contact met ze gehad en gaat de laptop eerst naar hun technische dienst en krijg ik mogelijk van de fabrikant een nieuw exemplaar. Ik zou toch van hun een nieuw exemplaar moeten ontvangen, en niet moeten wachten op een reactie van een eventuele reparatie of van ASUS in dit geval?
Natuurlijk zal je een nieuw exemplaar van de winkel krijgen, maar als er geen stock is kan het even duren voor je een nieuw toestel hebt :) Ik denk dat ze daarop bedoelen.

March of the Eagles

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-01 21:16

Paulus0013

pom pom

iceheart schreef op maandag 22 september 2008 @ 17:26:
nee dat mogen ze niet. wet koop op afstand biedt de mogelijkheid zonder opgaaf van reden de koop te ontbinden. geef je dan nog een reden is dat een leuk extratje, maar ze hebben maar te buigen.
Zeg, wat wil je bereiken? Volgens mij dat je flaptop gaat doen waarvoor je hem koopt, dat het euvel wordt verholpen. Dan schiet je met ontbinden ook niets op. Waarom wordt zoiets redelijk vaak zo snel geroepen?
En een winkel heeft wel degelijk het recht om de laptop te herstellen, danwel te vervangen. Wellicht is het euvel makkelijk door hen zelf op te lossen, dan ga als je retailer het toestel toch niet terugsturen en wachten op een nieuw exemplaar, daar is niemand bij gebaat.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Paulus0013 schreef op maandag 22 september 2008 @ 18:12:
[...]

Zeg, wat wil je bereiken? Volgens mij dat je flaptop gaat doen waarvoor je hem koopt, dat het euvel wordt verholpen. Dan schiet je met ontbinden ook niets op. Waarom wordt zoiets redelijk vaak zo snel geroepen?
En een winkel heeft wel degelijk het recht om de laptop te herstellen, danwel te vervangen. Wellicht is het euvel makkelijk door hen zelf op te lossen, dan ga als je retailer het toestel toch niet terugsturen en wachten op een nieuw exemplaar, daar is niemand bij gebaat.
Je koopt een artikel dat voor de volle 100% werkend en 100% onbeschadigd moet zijn. Dat is dit apparaat niet en dus MOET de verkoper een geheel nieuw apparaat leveren, dat is zijn plicht.

De leverancier heeft in dit geval geen enkel recht om het betreffende apparaat te (laten) herstellen en de klant daarmee te ontdoen van de mogelijkheid om het apparaat direct te gebruiken waar het voor is bedoeld.

ARME AOW’er

• Ijsklont
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:42
Verwijderd schreef op maandag 15 september 2008 @ 16:48:

En hoe was het opgelost? Ik heb namelijk zelf ook oog voor een X56 notebook van Asus bij 4Launch.

Verwijderd

Topicstarter
Eerst kreeg ik mail dat de laptop niet defect was bevonden. na een telefoontje hebben ze nog eens gekeken en toen zagen ze het toetsenbord toch wel los zitten.

De week daaropvolgend heb ik een nieuwe kunnen ophalen.

• BLN
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:36

BLN

Lijkt me een nette afhandeling.

Even buiten de wet koop op afstand om: bij onvrede over het functioneren van een product moet je de verkoper altijd eerst de kans geven het te repareren, te vervangen en in het uiterste geval je geld terug te geven. In die volgorde.

Een verkoper hoeft dus bij een product wat niet 100% goed werkt geen niet apparaat te leveren. Wel moet hij deze pogen te repareren.

If it ain't broken, don't fix it

• Silver7
  • Laatst online: 29-11-2025
Dubbelpost

[ Voor 95% gewijzigd door Silver7 op 15-10-2008 12:03 ]

• Silver7
  • Laatst online: 29-11-2025
Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 11:04:
Eerst kreeg ik mail dat de laptop niet defect was bevonden. na een telefoontje hebben ze nog eens gekeken en toen zagen ze het toetsenbord toch wel los zitten.

De week daaropvolgend heb ik een nieuwe kunnen ophalen.
Wel nette feedback over die winkel achterlaten.

Op zich vind ik netjes van die winkel.

• Jantjeuh
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 24-07-2024

Jantjeuh

zei iets zinnigs..

Verwijderd schreef op maandag 15 september 2008 @ 15:36:
Vorige week heb ik een ASUS X56 laptop besteld bij de webshop 4launch.
Voor de modjes: Alvast excuses voor de kick mocht deze reactie niet stroken met jullie zeer stricte beleid :)

*knip* Als je denkt dat je post wel eens niet volgens de regels mocht zijn, post dan niet ;)
En het kapen van andermans topic is inderdaad tegen de regels

[ Voor 44% gewijzigd door Orion84 op 29-10-2008 00:03 ]

Pagina: 1