Toon posts:

PPPoE Bridge/Relay

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De huidige situatie bij mij thuis is dat 21 computers via één speedtouch modem met het internet verbonden moeten worden. Dit resulteerd vaak in upnp fouten en crashes door een te kleine cache denk ik. Ook als er 3 man bittorent gebruiken kan niemand meer wat doen omdat het arme apparaatje maar 1024 open en 1024 half-open connecties kan onderhouden.

Nu heb ik in de laatste tijd redelijk wat ervaring opgedaan met FreeBSD. Zou het theoretisch mogelijk zijn om dat 1024 connectie limiet te omzeilen als het modem alleen maar relayed/bridged en ik een krachtiger apparaat het echte onderhouden laat doen?

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-11 14:04
Ja..

Of je koopt een router waarin je QoS kunt instellen (max bandbreedte/connecties per poort/user)...
Of je voed je huisgenoten op en leert ze waar ze de maximum threads in hun p2p client kunnen instellen :)

Verwijderd

Topicstarter
Haha, 20 andere mensen die totaal geen idee/begrip hebben voor enige ict zaken behalve limewire en msn? Geprobeerd en afgebrand ;)

Toch bedankt denan, ik ga een freebsd modem/router bouwen en heel snel PF+ALTQ installeren.

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-11 14:04
Verwijderd schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 09:40:
Haha, 20 andere mensen die totaal geen idee/begrip hebben voor enige ict zaken behalve limewire en msn? Geprobeerd en afgebrand ;)

Toch bedankt denan, ik ga een freebsd modem/router bouwen en heel snel PF+ALTQ installeren.
Ik had hetzelfde probleem.. maar met wat 'old school monitoring' (trek 1 voor 1 de netwerkkabels van de huisgenoten uit de switch... tot het probleem verholpen is) werd al snel duidelijk dat men alles goed moest configureren.. als men nog internet op wilde :)

Je kunt domheid op twee manieren verhelpen.. informeren of afstraffen..
Werkt de 1e niet.. dan de 2e O-)

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Ik zou een oud pctje pakken

Compaq EN SFF
Dell optiplex
Dual netwerkkaart erin

Pfsense distro erop of
Mikrotik distro erop

en gaan ..

Meestal wordthet connectie limiet bepaald door de software en de processor van de router

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:06

alienfruit

the alien you never expected

Ik blokkeerde gewoon het gebruik van torrents. Het is traag en dan in combinatie met uploaden. Brrr.
Pagina: 1