Toon posts:

Meer dan 2 MBram kaartjes...

Pagina: 1
Acties:
  • 316 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakerties!

Ik heb op mijn P5K PRO moederbordje nu 2 MBram modules zitten. (2 keer 2 gig)

Als ik er nog 2, of zelfs nog 1, MBram module(s) bij reageert mijn moederbord niet meer.
Krijg wel zwart beeld. (beeldschermen gaan aan met signaal, maar zwart beeld) En verder gebeurt er niks. Gewoon zwart. Daarom denk ik dat het moederbord dan niet meer reageert.

Nu zij een maatje van mij dat dat komt omdat het moederbord met "fabrieksinstelling" niet genoeg stroom naar de MBram slots stuurt en als je er dan meer dan 2 in doet dat het zaakje niet lekker werkt.
Nu vertelde hij ook dat ik dan in de BIOS het voltage van de MBram slots moet ophogen. Maar ik weet niet helemaal hoe dit werkt. Kan wel in BIOS komen maar weet niet welk voltage ik dan moet kiezen.

En daarbij komt dat ik ook al niet weet of ie niet gewoon uit ze nek loopt te lallen. :)

Dus heeft hij gelijk? Heeft iemand hier ervaring mee? Bedankt! :D

-Sebas

PS: De kaartjes die ik erbij wil doen zijn allebei 1gig groot. En ze zijn niet kapot. Heb het getest door ze om te wisselen met de kaartjes van 2gig.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-04 09:08
Dat verhaal over voltages moeten verhogen lijkt me onzin.
Begin hier eens met lezen, want die dingen heten geen MBram kaartjes:
RAM FAQ

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Je zou eens je handleiding na moeten lezen wat betreft welke combinaties geheugen (aantal/snelheid) dit moederbord aan kan.

Het advies van je vriend zou ik niet opvolgen tenzij je de geheugenbanken wil mollen. Meestal word er meer stroom op gezet wanneer men wil gaan overclocken, uit jou post maak ik dit niet op.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Verwijderd

Topicstarter
JasperE schreef op maandag 15 september 2008 @ 14:59:
Dat verhaal over voltages moeten verhogen lijkt me onzin.
Begin hier eens met lezen, want die dingen heten geen MBram kaartjes:
RAM FAQ
Nee, maar iedereen weet wel gelijk wat ik bedoel. :'(
Bedankt, ik ga het even doornemen. :)

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-04 09:08
Verwijderd schreef op maandag 15 september 2008 @ 15:01:
[...]

Nee, maar iedereen weet wel gelijk wat ik bedoel. :'(
Integendeel, had je het exacte type geheugen erbij vermeld dan hadden we je misschien kunnen wijzen op mogelijke incompatibiliteiten met je mobo. ;)

Nu kunnen we je alleen vertellen dat voltages veranderen niet de oplossing is. Wat wél de oplossing zou kunnen zijn weten we niet op basis van deze informatie.

Dat het een probleem met het geheugen is weet je immers zelf ook al.

[ Voor 29% gewijzigd door JasperE op 15-09-2008 15:12 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat is in vredesnaam een "2 MBram module" :?

De laatste keer dat ik een 2MB RAM module tegenkwam was op een 486... 8)7

Op GoT verwachten we dat je zelf op zoek gaat voor je een topic opent. Eerste voorwaarde voor een geslaagde zoektocht is dat je goede zoektermen gebruikt. "MBram" is dat overduidelijk niet. Waar vind je goede zoektermen als je nog van niets weet: in de FAQ. We hebben er in dit geval een heel stuk over terminalogie staan.

Daar heb je duidelijk niet gekeken. Ook heb je niet in het beleid van dit subforum gekeken naar exact welke informatie we van je nodig hebben, met name bij een topic over geheugen. Dit topic gaat dan ook dicht wegens te weinig info & inzet.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.