Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] Hangt tijdens installatie

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Na vorige week een vaag proggie geïnstalleerd te hebben heb ik besloten om mijn PC eens op te frissen met een nieuwe XP installatie. Dit ging allemaal prima en had de boel in een paar uurtjes weer helemaal up en running.
De problemen ontstonden nadat ik mijn Creative Soundblaster Audigy wilde installeren. De kaart erin gestoken en installatie CD erin, maar geluid kreeg ik niet. Kaart eruit en in een ander socket gestopt ..... weer niets. Windows zag de kaart gewoon niet. Toen ik voor de zoveelste keer de kaart had gewisseld (soms ook wanneer de pc aanstond) vond windows het genoeg en deed mijn pc niets meer.
Toen ik opnieuw wilde opstarten kwam ik in de veilige modus terecht. Dit liep allemaal soepel dus ik wilde de volgende keer in normale modus opstarten. Dit ging dus niet meer ..... Systeemherstel deed ook niets.

Dan maar opnieuw XP erop. Ik was toch nog niet helemaal klaar met programma's installeren.

Partities (2x70GB ongeveer) gemaakt en XP erop. De PC blijft halverwege in de installatie hangen. Sterker, hij blijft precies 34 min voor het einde hangen. Daarnaast komt er een vage piep uit mijn moederbord zetten wanneer hij aankomt bij dit punt. (geen pc speaker btw) Ik heb ook de partities verwijderd en de hele schijf geformatteerd maar ook dit werkt niet.

Ik heb sterk de indruk dat ik iets kapot is gegaan .... maar heb geen idee wat. Mobo ziet er op het oog goed uit, schijf werkte tot gisteren prima. Geen idee dus.

Jullie een idee ?

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:30

JohnD

Bernd

wacht even... heb je de kaart in een ander PCI slot gestoken terwijl de PC aan stond? Of begrijp ik je verkeerd?

Probeer je Windows nu te installeren met de audigy erin? Haal de kaart eens eruit en probeer het nog eens.

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

Verwijderd

Topicstarter
JohnD schreef op maandag 15 september 2008 @ 14:30:
wacht even... heb je de kaart in een ander PCI slot gestoken terwijl de PC aan stond? Of begrijp ik je verkeerd?

Probeer je Windows nu te installeren met de audigy erin? Haal de kaart eens eruit en probeer het nog eens.
Ehhh... ja, hij stond toch al even vast ... ik dacht laten we gewoon eens wat proberen. (was niet handig he?)
Kaart is eruit maar hij wil nog steeds niet verder.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Tegen user abuse is eigenlijk maar weinig bestand....

Maar als je vermoed dat je zelf iets met je acties hardwarematig gesloopt hebt, dan snap ik niet helemaal waarom je dan in een Software forum een oplossing gaat zoeken.

Neem voor je verder gaat alsjeblieft een kijkje in de FAQ van Processors, Moederborden & Geheugen en denk logisch na.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Dit topic is gesloten.