Aansluiten Mivoc SW1100

Pagina: 1
Acties:

• detonated
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-04 06:14
hallo,

ik heb sinds kort een Sony STR-DG720 met daarop een Eltax Universe Surround set.
omdat ik wat bas mis wil ik daar een niet al te dure subwoofer bij plaatsen, mijn oog viel op de volgende subwoofer : http://www.mivoc.com/home...=SW%201100%20A-II%20buche

nu heb ik 1 aansluitmogenlijkheid op mijn reciever en dat is 1 enkele tulp aansluiting
( of iets wat daarop lijkt )
de subwoofer zelf heeft een dubbele Line-in en mijn vraag is dan ook hoe deze correct aan te sluiten?

Afbeeldingslocatie: http://www.mivoc.com/mivoc/xxl/SW1100A_II_buche_Rueckseite_XXL.jpg

BVD

[ Voor 12% gewijzigd door detonated op 15-09-2008 14:02 ]

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Gewoon 1 tulp kabeltje leggen van je receiver naar je sub en op de L of R ingang aansluiten.
Werkt prima.
Intern in de sub worden L en R ingangen namelijk bij elkaar gevoegd tot 1 signaal. Dus of jij er nou 1 of 2 aansluit maakt voor het geluid niets uit. Dat er 2 aan de buitenkant opzitten, is voor mensen die geen receiver hebben met 1 sub uitgang. Zij hebben een gewone stereo line uitgang, en moeten er dan weer wel 2 tulp kabeltjes instoppen. Maar dat is voor jouw niet van toepassing.

[ Voor 72% gewijzigd door remco_k op 15-09-2008 14:06 ]

Alles kan stuk.

• detonated
ok bedankt voor de reactie!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-03 15:06

Younes

Wie, Wat, Waar?

remco_k schreef op maandag 15 september 2008 @ 14:03:
Gewoon 1 tulp kabeltje leggen van je receiver naar je sub en op de L of R ingang aansluiten.
Werkt prima.
Intern in de sub worden L en R ingangen namelijk bij elkaar gevoegd tot 1 signaal. Dus of jij er nou 1 of 2 aansluit maakt voor het geluid niets uit. Dat er 2 aan de buitenkant opzitten, is voor mensen die geen receiver hebben met 1 sub uitgang. Zij hebben een gewone stereo line uitgang, en moeten er dan weer wel 2 tulp kabeltjes instoppen. Maar dat is voor jouw niet van toepassing.
Klopt niet helemaal wat je zegt. De subwoofer heeft dan wel 1 driver, maar als vanuit de sub een lage toon van links word gestuurd en je heb je sub toevallig op de rechter aangesloten, dan hoor je die lage toon niet!

De uitgang die de TS op zijn receiver heeft, is waarschijnlijk een Low Level uitgang. Een Sub pre out ook wel genoemd. Als ik zo de afbeelding bekijk, denk ik niet dat het gaat werken, tenzij de receiver eenzelfde uitgang heeft (dus 2 tulpjes OUT speciaal voor een subwoofer of een recorder). Heb zelf nooit met zo'n aansluiting gewerkt dus misschien dat een ander wat meer kan vertellen over deze dubbele tulp aansluiting op de sub?

...en waarom?

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-05 22:20
Op je receiver zit een enkele tulp en op je sub een dubbele, je receiver poept door die enkele zowel L en R samengevoegt naar je sub....

Lijkt mij dat je geen dan geen tonen verliest hoor....

Campoza - Manage your campsite. Not your mailbox.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Younes schreef op maandag 15 september 2008 @ 22:58:
[...]
Klopt niet helemaal wat je zegt. De subwoofer heeft dan wel 1 driver, maar als vanuit de sub een lage toon van links word gestuurd en je heb je sub toevallig op de rechter aangesloten, dan hoor je die lage toon niet!
Alsof de sub een lage toon stuurt naar de versterker? :? 8)7
Het is andersom, de Sony versterker stuurt lage tonen naar de sub, hij maakt van alle kanalen een downmix en de lage tonen van alle kanalen komen samen uit die ene sub uitgang op de Sony versterker.
Dan wordt er 1 tulp kabel gelegd naar de L of R ingang van de aktieve subwoofer en die geeft gewoon de lage tonen weer hoor. Ongeacht op welke ingang je die tulp stekker stopt.

[ Voor 4% gewijzigd door remco_k op 16-09-2008 10:43 ]

Alles kan stuk.

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-05 11:46

silitek

Tubes Only

Younes schreef op maandag 15 september 2008 @ 22:58:
[...]

En de rest van het verhaaltje
Nee, per-out op 1 kanaal R is voldoende...is namelijk geen stereo subje :+

Tubes....It's what make music music!

• detonated
gelukkig ik had namelijk alles al besteld :) ben blij dat het tog werkt!

• Younes

Younes

Wie, Wat, Waar?

remco_k schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 10:39:
[...]

Alsof de sub een lage toon stuurt naar de versterker? :? 8)7
Het is andersom, de Sony versterker stuurt lage tonen naar de sub, hij maakt van alle kanalen een downmix en de lage tonen van alle kanalen komen samen uit die ene sub uitgang op de Sony versterker.
Dan wordt er 1 tulp kabel gelegd naar de L of R ingang van de aktieve subwoofer en die geeft gewoon de lage tonen weer hoor. Ongeacht op welke ingang je die tulp stekker stopt.
idd. Dat bedoel ik ook...

...en waarom?

• Younes

Younes

Wie, Wat, Waar?

silitek schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 11:27:
[...]

Nee, per-out op 1 kanaal R is voldoende...is namelijk geen stereo subje :+
Oke, downmixen gebeurd dus al in de reciever..

...en waarom?

Pagina: 1