Toon posts:

Internet explorer startpagina in novell omgeving

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier in een school netwerk met een probleem. Het heeft zeer waarschijnlijk niet veel met novell of het netwerk te maken.

Probleem:

Als ik als administrator inlog in een werkstation en als ik startpagina van Internet explorer aanpas werkt het verder goed (als je met administrator inlog elke keer).

Maar log je in als b.v. leerling (ik zit in een school omgeving) dan krijg deze de NAL en als hij/zij windows verkenner start en via daar op internet gaat lukt dat ook nog maar als hij/zij dan op het huisje van startpagina klikt komt nl.msn.com tevoorschijn dus gewoon de website van msn.

Deze heb ik niet terug kunnen vinden in de register. Bij de instellingen van IE staat deze natuurlijk niet beschreven als nl.msn.com maar als www.microsoft.com/blablablabla

Dus als mensen inloggen voor de eerste keer krijgen ze als lokaal startpagina msn voor IE terwijl deze echt als Google staat beschreven in de register.

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-02 12:20
How to Change the Internet Explorer Initial Start Web Page

binnen 1 minuut gevonden met google.

Welkom op GoT by the way :D

[ Voor 9% gewijzigd door Fonta op 15-09-2008 13:35 ]

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:56

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Internet Explorer onthoud de instellingen per user.
Dus als Administrator iets instellen, heeft geen zin voor de user 'leerling'.

De registry keys worden pas aangemaakt voor de user 'leerling' als deze voor het eerst inlogt.
Er zijn wel mogelijkheden voor, volgens mij iets met policies, maar dat is even buiten mijn werkterrein.

Alles kan stuk.

• Tetsuo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-02 15:34
Ik denk dat je het niet op werkstation niveau moet zoeken maar op server niveau. Via de Novell server kan je namelijk zen policies (user packages) laten toepassen op de werkstations, deze configureer je in ConsoleOne. Ik ga hier niet stap voor stap uitleggen hoe je een package moet aanmaken aangezien dit echt teveel werk is.

Ik denk dat als je in de knowledge base van novell zoekt (www.novell.com) dat je dan al een heel eind komt. Ik heb nog even gezocht voor je (http://www.novell.com/doc...install/data/bpowx6d.html) deze link komt aardig in de buurt.

[ Voor 17% gewijzigd door Tetsuo op 15-09-2008 14:20 . Reden: toevoeging ]

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost door de eerste link! ik was aan het zoeken met nederlandse termen en dan kan je blijkbaar niet altijd de antwoord op je vraag vinden.

vriendelijke bedankt voor de snelle reacties!