Verwijderd

Topicstarter
Zaterdag heb ik na lang zoeken een Sony A200 DSLR gekocht voor 379 in de winkel.
Na de lens erop gezet te hebben viel me op dat er toch stof in zat.

Ik de lens eraf gehaald en in het camera huis geblazen, opnieuw gekeken nogsteeds niet goed.
Vervolgens nog een keer geblazen en op het moment van blazen schiet de spiegel omhoog waardoor er dus 5 miniscule druppels speeksel op mijn ccd sensor zitten.

Goed naat bij een hagelnieuwe camera, heb de spiegel en het matglas(voor de kijken met focuspunten al schoongemaakt met het doekje dat ik bij de imac krijg en het stof is nu dus weg.
Alleen zit ik nog met 1 heel klein puntje, maar daar is mee te leven.

Verder heb ik nu dus een 5 tal plekjes op mijn ccd, hiervan zie ik niks van op mijn fotos maar vind het wel bijzonder jammer en wil het dus gewoon schoon hebben.

Vraag me dus af wat jullie adviseren, heb al gekeken naar sensor whipe ec2 etc. maar dit is nogal prijzig, verder wil ik niks beschadigen of slopen, daar ik al goed in de stres zat met een hagel nieuwe camera welke ik zelf bijna gesloopt heb en het eigenlijk alleen maar erger heb gemaakt , stof op je zoeker of spiegel is niet zo erg, maar 5 druppeltjes speeksel op je ccd wil ik toch wel kwijt.

Graag jullie advies.

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-12 22:42
1) NOOIT meer in je zoekerhuis blazen
2) NOOIT meer met een willekeurig doekje in je zoekerhuis gaan zitten frotten.

3) blaasbal kopen, wattenstaafjes kopen en eclipse vloeistof. Should do :)

'sensor' schoonmaken geeft btw genoeg hits ;)

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:16

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Via de got search is er genoeg te vinden over sensor schoonmaken en de verschillende mogelijkheden daarin.
Dit topic gaat daarom op slot

[ Voor 109% gewijzigd door Nomad op 15-09-2008 13:29 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Dit topic is gesloten.