Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Mappen uitfilteren vanaf bepaalde datum

Pagina: 1
Acties:

• T-800
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-08 00:17
Hallo allen,

Ik heb al eventjes gezocht op google of daar evt een oplossing te vinden is, en hier op het forum is er 1 persoon die ik tot zover heb kunnen vinden die een soortgelijke vraag had, maar die van mij is nog iets in gewikkelder ;)

stel ik heb 3 mappen
ik wil uit deze 3 mappen alle bestanden verplaatsen die ouder zijn dan bijvoorbeeld 1-1-2006

echter, de verplaatste bestanden dienen op de nieuwe locatie ook in de map te komen met dezelfde naam... als deze map niet bestaat moet deze dus aangemaakt worden, maar met ong 1000 mappen is dit handmatig geen doen, en liefst dus automatisch..

weet iemand of hier een util voor is?
google helpt wel maar dan gaan alle bestanden naar dezelfde map, en dat kan niet, ze moeten echt in de zelfde mapnamen komen (het kan zijn dat er ook nog submappen in bijv die 3 mappen staan)

alvast zeer erkentelijk bedankt, dat scheelt nogal ruimte :)

[ Voor 8% gewijzigd door T-800 op 15-09-2008 13:11 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Geef dan ook even een link naar de gevonden topics. Dan hoeven wij niet te zoeken naar die tips, zodat we meer tijd over hebben om met je mee te denken ;)

Ook: ik heb vrij recent nog in een (ongetwijfeld door je gevonden) topic met een gelijksoortige vraag een manier gegeven, door via xcopy een lijst van bestanden te maken. Dat was andersom, maar je kunt xcopy twee keer doen en middels FOR de nieuwere bestanden juist filteren.De resulterende lijst gebnuiken om te verplaatsen / verwijderen en klaar.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

stel ik heb 3 mappen
[...]
maar met ong 1000 mappen
[...]
Waar komen die 1000 directories ineens vandaan? Ik neem tenminste aan dat je met mappen directories bedoelt. Dit is zeer goed te scripten; je gaat hier echt niet een kant-en-klare applicatie voor vinden; daarvoor is dit probleem te specifiek. Heb je zelf geen enkele scripting kennis? Anders zul je toch echt je probleem duidelijker moeten maken zodat iemand hier je op weg kan helpen :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

kopieer je drie mappen naar een andere (sub) dir.
zoek in de ene versie met je windows zoekoptie naar bestanden die ouder zijn dan de datum die jij wil, en in het zoekvenster verwijder jij alles wat hij vind.

hetzelfde nog een keer op de copie, maar nu zoek je alles nieuwer dan die datum, en wederom alles verwijderen wat hij vind.

voor de zekerheid, eerst de eigenschappen opvragen van de 3 mappen voordat je begint, beide zoekresultaten zouden opgeteld hetzelfde aantal bestanden moeten hebben.

• T-800
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-08 00:17
omg

ik voel mezelf nu echt dom :S en dat terwijl ik altijd met dos heb gewerkt :(
die van xcopy had ik nog niet gevonden... zo had ik niet gezocht

zal volgende x die topic tip even meenemen iig.

ik ga even in een hoekje zitten zeg maar.
problem solved!

merci :)
edit: kroesed zo kan ie iederdaad ook, mocht xcopy toch niet gaan (alhoewel hij nu bezig is :]) dan zal ik die manier ook even proberen.
bedankt allen!

[ Voor 21% gewijzigd door T-800 op 15-09-2008 13:30 ]