Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Access] Append query & data types

Pagina: 1
Acties:

• Scheppie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-11 21:43
Ik ben bezig twee MS Access 2000 databases te koppelen en om tussen de twee databases data uit te wisselen. Nu heb ik hiervoor linked tables aangemaakt en enkele append queries om de data over te zetten. Dit gaat voor de meeste linked tables goed.
Nu komt het probleem; In tabel A heb ik kolom met een datatype Text en in tabel B met een datatype Yes/No. Alhoewel er in de kolom van tabel A slechts twee verschillende teksten voorkomen kan ik het niet omzetten naar tabel B m.b.v. een append query. De query zet er dan in de kolom van tabel B een nul value. Helaas kan ik het datatype van één van de twee tabellen niet aanpassen omdat deze al gevuld zijn met records.
Is dit uberhaupt mogelijk via een Append query?
Is er een mogelijkheid voor een omzetting van datatypes zonder de inhoud van de tabel te wijzigen (al dan niet met VBA)?
Alvast bedankt _/-\o_

• Loenhoet
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-05-2023
Je kan even een tijdelijke kolom ernaast zetten, en met een update query
SQL:
1
2
3
4
UPDATE tabel
SET nieuwekolom = "Yes"
WHERE oudekolom = "Ja";
(geef alleen het idee aan, syntax klopt misschien niet)
de nieuwe kolom vullen. Had ook eens een dergelijk probleempje met datumnotatie als nummer, heeft me wel wat moeite gekost, maar is wel gelukt.

[ Voor 12% gewijzigd door Loenhoet op 15-09-2008 16:11 ]

• Scheppie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-11 21:43
Loenhoet schreef op maandag 15 september 2008 @ 13:10:
Je kan even een tijdelijke kolom ernaast zetten, en met een update query
SQL:
1
2
3
4
UPDATE tabel
SET nieuwekolom = "Yes
WHERE oudekolom = "Ja";
(geef alleen het idee aan, syntax klopt misschien niet)
de nieuwe kolom vullen. Had ook eens een dergelijk probleempje met datumnotatie als nummer, heeft me wel wat moeite gekost, maar is wel gelukt.
Bedankt voor de tip...
Heb geprobeerd wat je zei en het werkte meteen :*)
Ik heb in tabel A een tijdelijke kolom aangemaakt van het type Text.
Als je dan via een update query de text omzet naar de text Yes of No kan ik wel via de append query de data overzetten naar de andere tabel.