Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Office 2007] Gelijktijdig aan documenten werken

Pagina: 1
Acties:

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Samen met een andere student werk ik momenteel aan een opdracht. Gezien wij beide bestanden opslaan en creeëren welke ook door de ander nodig zijn, proberen wij deze gemakkelijk met elkaar te delen. Daarnaast willen we gelijktijdig aan één Word document of Excel sheet kunnen werken.

Voor het delen van de bestanden hebben we nu een werkruimte opgezet met behulp van MS Office Groove. Dit werkt prima, ik kan zien wanneer hij online is en dit stukje software synct de inhoud van een bepaalde map tussen beide systemen. Op het moment dat wij beide hetzelfde document in de gedeelde map openen, dan zorgt Groove er automatisch voor dat deze worden opgeslagen een ander bestand ( '<filename> "Neok_'s copy.docx ' ), zodat je niet het werk van de ander overschrijft.

Wat we met Groove echter niet kunnen realiseren, is het gelijktijdig werken aan één document, waarbij je direct de wijzigingen van de ander ziet verschijnen. Nu vraag ik mij af hoe dit het beste te realiseren is. Kan dit alsnog met Groove, of heb je hiervoor bijvoorbeeld MS Sharepoint nodig? Plugins van andere ontwikkelaars zijn ook prima, we willen echter wel met Office 2007 (en docx) blijven werken (dus geen Google Docs oplossingen oid).

• Neok_
  • Niet online
*kick*
[...] gelijktijdig werken aan één document, waarbij je direct de wijzigingen van de ander ziet verschijnen.
Waarmee doe je dat icm met Office 2007?

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik kan je niet echt verder helpen maar ik kan je wel vertellen dat je mbv MS Sharepoint ook NIET gelijktijdig aan een document kunt werken op de manier dat dat bij Google Docs kan. Bij MS Sharepoint check je een bestand uit om het te bewerken en vervolgens weer in als je er klaar mee bent, iemand anders kan niet gelijktijdig aan het document werken wanneer jij het hebt uitgechecked.

• Neok_
  • Niet online
MrAcid schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 15:26:
Ik kan je niet echt verder helpen maar ik kan je wel vertellen dat je mbv MS Sharepoint ook NIET gelijktijdig aan een document kunt werken op de manier dat dat bij Google Docs kan. Bij MS Sharepoint check je een bestand uit om het te bewerken en vervolgens weer in als je er klaar mee bent, iemand anders kan niet gelijktijdig aan het document werken wanneer jij het hebt uitgechecked.
Thx, dat scheelt mij ook weer uitproberen. Als de dure pakketten van MS het echter niet kunnen, dan komt bij mij echter wel de vraag op of zoiets wel bestaat voor Office..

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Sowieso kun je "direct de wijzigingen van de ander ziet verschijnen" vergeten; moet je nagaan wat een puinhoop dat zou worden als je in een paragraafje lekker zit te typen en de ander besluit een paar pagina's te verwijderen, verplaatsen, paginanummers te wijzigen en wat afbeeldingen te vervangen door andere afbeeldingen en daarna een flinke tabel er in te plempen. Denk je dat je dan nog 'rustig' in je tekstje kunt typen? :P En dan wordt het helemaal lachen als 'ie aan jouw paragraafje komt ;)

[ Voor 7% gewijzigd door RobIII op 16-09-2008 16:53 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Neok_
  • Niet online
RobIII schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 16:52:
Sowieso kun je "direct de wijzigingen van de ander ziet verschijnen" vergeten;
Dat bestaat dus wel, alleen blijkbaar niet voor Word.
moet je nagaan wat een puinhoop dat zou worden als je in een paragraafje lekker zit te typen en de ander besluit een paar pagina's te verwijderen, verplaatsen, paginanummers te wijzigen en wat afbeeldingen te vervangen door andere afbeeldingen en daarna een flinke tabel er in te plempen. Denk je dat je dan nog 'rustig' in je tekstje kunt typen? :P En dan wordt het helemaal lachen als 'ie aan jouw paragraafje komt ;)
Dat klopt, het kan een puinhoop worden als je met teveel mensen aan een document werkt. Als je echter met elkaar afspreekt waaraan je werkt en op welke manier moet dat echter geen probleem zijn.

Niemand die zoiets weet voor Word '07?

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Neok_ schreef op maandag 22 september 2008 @ 13:02:
[...]
Dat bestaat dus wel, alleen blijkbaar niet voor Word.
Oeh, * RobIII curious is.
Neok_ schreef op maandag 22 september 2008 @ 13:02:
Dat klopt, het kan een puinhoop worden als je met teveel mensen aan een document werkt. Als je echter met elkaar afspreekt waaraan je werkt en op welke manier moet dat echter geen probleem zijn.
Ik zie het probleem in losse documenten (Hfdstk1.doc, Hfdstk2.doc, etc.) niet; die kun je naderhand "met 1 druk op de toets" samenvoegen...

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• giMoz
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-11 14:05

giMoz

iets met meester...

een excel sheet kan je "SHARED" maken zodat je er met meerdere tegelijk in kan.
Dat werkt erg goed.
Maar een word document kan dat niet.
Vraag is ook of je het echt wel moet willen....

Of niet natuurlijk...

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:27

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Neok_ schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 15:23:
*kick*

[...]

Waarmee doe je dat icm met Office 2007?
Ik kan me toch echt herinneren dat onze Bill dat een keer gedemonstreerd heeft in het verleden: met 2 man/vrouw in één document werken en daarbij elkaars wijzigingen zien, maar ik kan het zo 1-2-3 niet terugvinden :X

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

• Neok_
  • Niet online
Zoiets dus:
Documents:
If you and another collaborator are editing the same document at the same time, a box at the bottom left of the screen will appear, telling you the name of the collaborator/s you're working with.

10 people can edit a document at the same time. However, you can share a document with 200 people (whether you add collaborators or viewers, the total cannot exceed 200 people).
Google Docs
[...]

Ik zie het probleem in losse documenten (Hfdstk1.doc, Hfdstk2.doc, etc.) niet; die kun je naderhand "met 1 druk op de toets" samenvoegen...
En als je nou aan één hoofdstuk werkt? Of een document met meerdere personen bekijkt op typfouten? Samenvoegen is lang niet altijd ideaal, toegegeven simultaan werken soms ook niet maar in een aantal gevallen zeker wel.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Je ziet bij Google docs de wijzigingen van de ander direct verschijnen? Ik ben niet bekend met Google docs (althans, niet op dat vlak), dus enlighten me...
Neok_ schreef op maandag 15 september 2008 @ 12:58:
waarbij je direct de wijzigingen van de ander ziet verschijnen
Neok_ schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 10:41:
En als je nou aan één hoofdstuk werkt?
Tjeez... dan splits je dat op in verschillende documenten. Kijk als een hoofdstuk maar 1 pag. beslaat is het andere koek, maar dan zie ik niet waarom je er met meerdere mensen aan zou werken. Als een hoofdstuk 100 pagina's is, is dat prima op te splitsen in 2 of meer documenten (en subhoofdstukken ofzo)
Neok_ schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 10:41:
Of een document met meerdere personen bekijkt op typfouten? Samenvoegen is lang niet altijd ideaal, toegegeven simultaan werken soms ook niet maar in een aantal gevallen zeker wel.
Ik denk dat je het jezelf veel te moeilijk maakt. Wat is er mis met losse documenten reviewen van elkaar? Waarom moet dat gelijktijdig? Je kunt toch elkaars documenten reviewen en verbeteren?

[ Voor 45% gewijzigd door RobIII op 23-09-2008 11:32 ]

Over mij

Pagina: 1