Ik ben bezig met een webservice die bij verschillende files buiten zijn eigen applicatiedirectory moet kunnen. Ik weet dat standaard IIS draait als een gebruiker die echt niks mag en wilde dus met behulp van impersonation ervoor zorgen dat de webservice als een gebruiker draait die wél de dingen mag die ik wil dat hij moet mogen. Bij wijze van test heb ik mijn eigen login en administrator geprobeerd.
Ik had een directory gemaakt met wat nietsbeduidende tekstfiletjes. Daartoe kon ik inderdaad nu toegang krijgen. Maar als ik bepaalde andere files probeer krijg ik ineens weer te horen dat ik er niet bij mag (de directory vreemd genoeg wel).
Het vreemde is dat ik echt niet kan vinden waar de verschillen in de permissies van de betreffende files zitten. Bovendien mag ik door gewoon in windows rond te klikken als dezelfde gebruiker er wél bij.
Zitten er addertjes onder het gras met impersonation of zie ik gewoon iets gigantisch over het hoofd? Ik weet het niet meer
... En ja, ik heb even afgedrukt als wie de webservice draaide en dat was inderdaad dezelfde gebruiker als die ik in Web.config had neergezet.
Ik had een directory gemaakt met wat nietsbeduidende tekstfiletjes. Daartoe kon ik inderdaad nu toegang krijgen. Maar als ik bepaalde andere files probeer krijg ik ineens weer te horen dat ik er niet bij mag (de directory vreemd genoeg wel).
Het vreemde is dat ik echt niet kan vinden waar de verschillen in de permissies van de betreffende files zitten. Bovendien mag ik door gewoon in windows rond te klikken als dezelfde gebruiker er wél bij.
Zitten er addertjes onder het gras met impersonation of zie ik gewoon iets gigantisch over het hoofd? Ik weet het niet meer
💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻♂️