Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[ASP.Net] impersonation en _toch_ nog permission denied

Pagina: 1
Acties:

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:05
Ik ben bezig met een webservice die bij verschillende files buiten zijn eigen applicatiedirectory moet kunnen. Ik weet dat standaard IIS draait als een gebruiker die echt niks mag en wilde dus met behulp van impersonation ervoor zorgen dat de webservice als een gebruiker draait die wél de dingen mag die ik wil dat hij moet mogen. Bij wijze van test heb ik mijn eigen login en administrator geprobeerd.

Ik had een directory gemaakt met wat nietsbeduidende tekstfiletjes. Daartoe kon ik inderdaad nu toegang krijgen. Maar als ik bepaalde andere files probeer krijg ik ineens weer te horen dat ik er niet bij mag (de directory vreemd genoeg wel).

Het vreemde is dat ik echt niet kan vinden waar de verschillen in de permissies van de betreffende files zitten. Bovendien mag ik door gewoon in windows rond te klikken als dezelfde gebruiker er wél bij.

Zitten er addertjes onder het gras met impersonation of zie ik gewoon iets gigantisch over het hoofd? Ik weet het niet meer :S ... En ja, ik heb even afgedrukt als wie de webservice draaide en dat was inderdaad dezelfde gebruiker als die ik in Web.config had neergezet.

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Welk process maakt de bestanden in de map aan?
Gebeurt dat dmv een een Create of een Copy of Move?

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

• Bananenplant
Ik heb die tekstfiletjes zelf gemaakt. Die andere files ("echte") heb ik ergens vandaan gekopieerd. Bij de laatstgenoemde gaat het dus fout.

Verwijderd

Een addertje waar ik zelf wel eens mee te maken heb gehad, is dat de ASP.NET access control mechanismes alleen maar werken voor bestanden die binnen IIS zijn geregistreerd om te worden afgehandeld door ASP.NET.

Hebben je tekstfiles en de "echte" files andere extensies? Als het hier aan ligt, kun je IIS herconfigureren om je "echte" files ook te mappen naar aspnet_isapi.dll.

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-11 13:31
Check even de NTFS permissions van de files die je gekopierd hebt. Als je een file zelf maakt (zoals je tekstfiles) dan krijgen die de rechten van de directory waarin ze worden aangemaakt. Bij kopieren geldt dat niet (altijd), dan worden de rechten van de file meegekopieerd.

Omdat je wel in de directory kan, maar niet bij de files, lijkt het er op dat de files hun eigen permissions hebben meegekregen, en dat jouw (impersonated?) user daar niet bij staat.

Whatever

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Bij een move/copy actie worden de rechten van de folder niet doorgevoerd en kan het dus prima zijn dat je idd geen rechten hebt op de betreffende files.

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

• Bananenplant
Okay, het is echt enorm vaag aan het worden. Het komt voor dat ik vanuit de webapplicatie files niet mag lezen die exact dezelfde permissies en ook dezelfde extensie hebben als files die ik wel mag lezen. Als ik bij een directory waar ik de files niet van mag lezen ervoor zorg dat niks meer read-only is mag het ineens wel 8)7 !

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

check even met filemon van sysinternals.com wat er precies gebeurd
Pagina: 1