Beste Tweakers,
Mijn volgende probleem, ik heb een systeem net inelkaar gezet doe hem aan en hij blijft hangen bij het bios scherm (MSI moederbord druk DEL of ESC etc)
Ik heb het hangen topic doorgenomen en ben begonnen met een gestripte computer.
Enkel proc erop en 1 geheugen reepje, verder geen aansluitingen.
Dan geeft hij 2 biebjes. Nu wil dit aangeven:
2 short
Memory parity error
A memory parity error has occurred in the first 64K of RAM. The RAM IC is probably bad.
Is dit op te lossen of zijn de gehugen reepjes gaar?
Toen ben ik verder gaan kijken of mijn mobo uberhuabt het wel doet. Dus alles eruit alleen processor en moederbord aan, dan geeft hij helemaal geen biebjes. Betekend dit dat het moederbord gewoon stuk is?
Zijn er nog meer punten hoe ik kan testen of het mobo echt kapot is?
Het CMOS ook al gereset het is een volledig nieuwe PC ik ben nog niet eens tot een OS instaleren gekomen.
Graag jullie hulp.
SPECS
MSI P35 NEO-F
Intel Core 2 Duo E8400
Kingston 2GB DDR2 PC 6400 CL5 Dual channel
Sapphire HD4850
Antec Life Sonata III (500W)
Mijn volgende probleem, ik heb een systeem net inelkaar gezet doe hem aan en hij blijft hangen bij het bios scherm (MSI moederbord druk DEL of ESC etc)
Ik heb het hangen topic doorgenomen en ben begonnen met een gestripte computer.
Enkel proc erop en 1 geheugen reepje, verder geen aansluitingen.
Dan geeft hij 2 biebjes. Nu wil dit aangeven:
2 short
Memory parity error
A memory parity error has occurred in the first 64K of RAM. The RAM IC is probably bad.
Is dit op te lossen of zijn de gehugen reepjes gaar?
Toen ben ik verder gaan kijken of mijn mobo uberhuabt het wel doet. Dus alles eruit alleen processor en moederbord aan, dan geeft hij helemaal geen biebjes. Betekend dit dat het moederbord gewoon stuk is?
Zijn er nog meer punten hoe ik kan testen of het mobo echt kapot is?
Het CMOS ook al gereset het is een volledig nieuwe PC ik ben nog niet eens tot een OS instaleren gekomen.
Graag jullie hulp.
SPECS
MSI P35 NEO-F
Intel Core 2 Duo E8400
Kingston 2GB DDR2 PC 6400 CL5 Dual channel
Sapphire HD4850
Antec Life Sonata III (500W)
- Squeeek !!!