Ik ben hier bezig met het compilen van een linux kernel voor een powerpc (MPC5200).
Nu heb ik met buildroot een toolchain en een rootfs gemaakt, ik heb de default config gebruikt waarvan ik alleen de ' Target Architecture' en de ' Target Architecture Variant' heb aangepast naar powerpc, 603e. Dit compiled allemaal zonder fouten.
Hierna heb ik een nieuwe linux kernel source gedownload en een Real Time linux patch.
Uitpakken, patchen, makefile aanpassen voor cross compiler.
Als config gebruik ik de meegeleverde MPC5200_defconfig, waarvan ik alleen de real time opties aanpas en de can-bus support aanzet.
'make uImage' uitvoeren, tot zover gaat alles zonder fouten.
Nu draait er op de powerpc de bootloader U-boot.
Hiermee heb ik met succes een meegeleverd linux systeempje kunne booten.
Maar als ik nu mijn kernel probeer te booten krijg ik even helemaal niks te zien en reboot het systeem ineens.
De meegeleverde kernel word wel met een 'Flattened Device Tree' geboot, maar als ik deze aan mijn kernel meegeef doet hij nog precies hetzelfde.
Ik heb helaas (nog) geen info over hoe de meegeleverde kernel gecompiled is.
Wat gaat/doe ik hier verkeerd?
Ik heb al veel gezocht, maar heb enige wat ik tegenkom zijn problemen waar de kernel al berichten geeft.
Alvast bedankt
Nu heb ik met buildroot een toolchain en een rootfs gemaakt, ik heb de default config gebruikt waarvan ik alleen de ' Target Architecture' en de ' Target Architecture Variant' heb aangepast naar powerpc, 603e. Dit compiled allemaal zonder fouten.
Hierna heb ik een nieuwe linux kernel source gedownload en een Real Time linux patch.
Uitpakken, patchen, makefile aanpassen voor cross compiler.
Als config gebruik ik de meegeleverde MPC5200_defconfig, waarvan ik alleen de real time opties aanpas en de can-bus support aanzet.
'make uImage' uitvoeren, tot zover gaat alles zonder fouten.
Nu draait er op de powerpc de bootloader U-boot.
Hiermee heb ik met succes een meegeleverd linux systeempje kunne booten.
Maar als ik nu mijn kernel probeer te booten krijg ik even helemaal niks te zien en reboot het systeem ineens.
De meegeleverde kernel word wel met een 'Flattened Device Tree' geboot, maar als ik deze aan mijn kernel meegeef doet hij nog precies hetzelfde.
Ik heb helaas (nog) geen info over hoe de meegeleverde kernel gecompiled is.
Wat gaat/doe ik hier verkeerd?
Ik heb al veel gezocht, maar heb enige wat ik tegenkom zijn problemen waar de kernel al berichten geeft.
Alvast bedankt