SB Audigy aansluiten op Home Cinema Set

Pagina: 1
Acties:

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ik heb sinds kort een nieuwe LCD tv, en nu wil ik mijn films vanaf mijn PC bekijken op de TV via een Home Cinema set. Ik heb al een DVI>HDMI kabel alleen nu heb ik nog een kabel nodig voor het geluid.

Dit is de achterkant van mijn SB Audigy: Afbeeldingslocatie: http://images.tigerdirect.com/skuimages/large/C44-3272.jpg

Daarnaast heb ik ook nog onboard geluid op mijn Asus P35 Mobo: Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/images/news/asus_p5k_mei2007.jpg

Iemand een idee wat voor soort kabel ik nodig heb, en/of welke home cinema set evt compatible zijn?

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-11-2025

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

Afbeeldingslocatie: http://www.fransvaneeckhout.be/bijleren/Images/mini-jack.jpg dat 3 keer? of
Afbeeldingslocatie: http://www.satteliettv.be/joomla/components/com_virtuemart/shop_image/product/472d27e5a7b001b03fdf65c1fd5f9c3f.jpg1 keer

• Sensei_D
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-05 08:27
Of een cobinatie van beide kabels; 3,5mm -> Coax. Volgens mij kan die namelijk op die grijze uitgang op je mobo. Dan heb je eventueel DD5.1 of DTS.

Verder geef je niet zoveel info, verwacht dan ook geen duidelijke antwoorden :+

sensei_d.fpv channel

• shoombak
  • Niet online
Maar in het eerste geval moet ik dus 3x2 aansluitingen voor sound in op de home cinema hebben oid?

• shoombak
  • Niet online
Sensei_D schreef op maandag 15 september 2008 @ 11:38:
Of een cobinatie van beide kabels; 3,5mm -> Coax. Volgens mij kan die namelijk op die grijze uitgang op je mobo. Dan heb je eventueel DD5.1 of DTS.

Verder geef je niet zoveel info, verwacht dan ook geen duidelijke antwoorden :+
Ja ik heb een idee hoe ik het wil, maar al die termen zeggen mij niets :+

Ik heb op mijn Mobo wel een SPDIF out. Daar kan die COAX dus op? En dan moet ik een set hebben die Coax IN ondersteund?

[ Voor 12% gewijzigd door shoombak op 15-09-2008 11:57 ]

• Sensei_D
shoombak schreef op maandag 15 september 2008 @ 11:54:
[...]

Ja ik heb een idee hoe ik het wil, maar al die termen zeggen mij niets :+

Ik heb op mijn Mobo wel een SPDIF out. Daar kan die COAX dus op? En dan moet ik een set hebben die Coax IN ondersteund?
Exactomundo! Ik denk zelf dus dat het die grijze aansluiting is. Daar past de 3,5 mm jack dan in en aan de andere kant zit dan een tulp en deze kan dan in de Coax IN op je receiver. Moet je even in de handleiding van je mobo kijken of dat de sp/dif aansluiting is.
shoombak schreef op maandag 15 september 2008 @ 11:54:
[...]

Maar in het eerste geval moet ik dus 3x2 aansluitingen voor sound in op de home cinema hebben oid?
Dit kan vaak ook ja. Dan moet je die aansluitingen wel hebben op je receiver. Als je voor deze optie kiest kan het eventueel ook via je geluidskaart als je dat mocht willen.

[ Voor 25% gewijzigd door Sensei_D op 15-09-2008 14:20 ]

sensei_d.fpv channel

• shoombak
  • Niet online
Sensei_D schreef op maandag 15 september 2008 @ 14:18:
[...]

Exactomundo! Ik denk zelf dus dat het die grijze aansluiting is. Daar past de 3,5 mm jack dan in en aan de andere kant zit dan een tulp en deze kan dan in de Coax IN op je receiver. Moet je even in de handleiding van je mobo kijken of dat de sp/dif aansluiting is.

[...]

Dit kan vaak ook ja. Dan moet je die aansluitingen wel hebben op je receiver. Als je voor deze optie kiest kan het eventueel ook via je geluidskaart als je dat mocht willen.
Die gele aansluiting op het Mobo, bovenin, is die aansluiting. Maar welk signaal geeft die uitgang door? Stereo?

• Sensei_D
shoombak schreef op maandag 15 september 2008 @ 14:45:
[...]

Die gele aansluiting op het Mobo, bovenin, is die aansluiting. Maar welk signaal geeft die uitgang door? Stereo?
Och stom, ik keek niet goed. Je moet inderdaad die gele tulp uitgang hebben. De 2de kabel die Firestorm dus laat zien kan je gebruiken.
Deze levert een digitaal signaal op en je receiver moet dus wel een Coax IN hebben. Met AC3Filter of vergelijkbare tool kun je dan gewoon DD5.1 of DTS geluid over de SP/DIF gooien. Klaar! ;)

Ow vergeten. Ja, die gele kan ook stereo geluid opleveren, dit ligt aan je bronbestand.

[ Voor 7% gewijzigd door Sensei_D op 15-09-2008 16:09 ]

sensei_d.fpv channel

Pagina: 1