[X-FI USB] lag / delay bij afspelen via optisch uitgang

Pagina: 1
Acties:

• K3ke
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-05 21:42
Beste tweakers,

Een tijd terug heb ik een Dell XPS M1530 aangeschaft en gezien ik de laptop op mijn tv kan aansluiten via HDMI kan ik mijn films("voornamelijk HD content") afspelen op mijn tv.
Nu heb ik sinds kort een Pioneer VSX-1017AV en wilde gebruik maken van de DTS en Dolby geluid dat ingebakken is in de films. Snel kwam ik achter dat ik een externe geluidskaart moest aanschaffen en Creative X-FI Surroud 5.1 USB leek me de ideale oplossing met optisch uitgang en vista ondersteuning.
Nu ik alles heb aangesloten kan ik alles afspelen met geweldig geluid echter met maar liefst 300 msec lag. Hierdoor zijn alle films nu out of sync. Uiteraard kan ik een timeshift instellen bij bijvoorbeeld Media center classic. Maar spellen lopen nu ook out of sync en dat is niet echt leuk en daarnaast gebruik ik niet altijd Media Center Classic voor het afspelen van films.
Probleem dat ik heb wordt bevestigd op verschillende fora. Echter zonder oplossing.

Zijn er mensen met een soorgelijk probleem of misschien een oplossing?
Ik zit te denken om het kaartje terug te sturen en een ander kaartje te kopen. Echter weet ik niet wat welk ander product geschikt is voor mij?

Alle tips zijn welkom.

• l1dert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-08-2025
Het zou kunnen dat er teveel usb apparaten actief zijn of dat je processor het te druk heeft om info naar de usb te schrijven. Daardoor komen wat pakketjes te laat aan waardoor de driver het geheel wat vertraagd om een buffer te hebben die dat soort gaten op kan vullen. Het kan ook puur liggen aan een brakke driver. Als alternatief kun je kijken naar een firewire oplossing, die kan namelijk eisen stellen wat betreft de verbinding.

• K3ke
l1dert schreef op maandag 15 september 2008 @ 14:21:
Het zou kunnen dat er teveel usb apparaten actief zijn of dat je processor het te druk heeft om info naar de usb te schrijven. Daardoor komen wat pakketjes te laat aan waardoor de driver het geheel wat vertraagd om een buffer te hebben die dat soort gaten op kan vullen. Het kan ook puur liggen aan een brakke driver. Als alternatief kun je kijken naar een firewire oplossing, die kan namelijk eisen stellen wat betreft de verbinding.
ondertussen even rondgekeken op het forum van Creative and het lijkt er op dat er meer mensen zijn met met hetzelfde probleem.

Ik heb slechts 1 USB apparaat aan de laptop hangen en dat is de geluidskaart.
Het lijkt er op dat de drivers brak zijn en dat creative nog geen oplossing heeft.

Je hebt het over firewire, enige externe geluidskaart dat ik kan vinden met firewire interface is een Terratec van meer dan 300 euro. zoveel wil ik niet uitgeven voor een geluidskaart. Is er niemand met ervaring met een USB geluidskaart of ben ik de enige die probeert zijn laptop/ pc aan een versterker te hangen?

• K3ke
Probleem is opgelost door Creative :) heb een beta driver in handen gekregen die het probleem oplost. Dus kan gesloten worden.

Verwijderd

K3ke schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 11:13:
Probleem is opgelost door Creative :) heb een beta driver in handen gekregen die het probleem oplost. Dus kan gesloten worden.
Hoe ben je aan de beta driver gekomen en is deze ook ergens beschikbaar. Ik zit met hetzelfde probleem.