Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YippieKaye
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-08 12:30
Ik heb het volgende probleem. Ik heb pas een Gigabyte EP45-DS4 mobo gekocht met een E8400 processor en intern geheugen van OCZ DDR2 PC2-6400 Reaper CL4 4GB Edition (OCZ2RPR800C44GK). Als ik 1 bank installeer start het systeem normaal op, als ik de 2e bank erbij stop blijft hij in een opstartloop hangen. Moet ik in de BIOS iets veranderen voordat het mobo de 2e bank accepteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Voltage van het geheugen verhogen misschien? Timings goed instellen?
Sowieso is OCZ en Gigabyte nooit een te beste combi. ;)

P.S. Bank is iets anders dan wat jij bedoelt. ;)

[ Voor 33% gewijzigd door -The_Mask- op 15-09-2008 10:56 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Bovenstaande modules kunnen volgens de website van OCZ een voltage van 2,1V nodig hebben om naar behoren te functioneren. Als ik het zo lees heb je hier niets aan gewijzigd, waardoor het geheugen slechts 1,8V binnenkrijgt. Dit dus even wijzigen met één module in het systeem en dan pas de tweede installeren.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

OCZ en Gigabyte bordjes gaan inderdaad niet lekker samen. Ik zou gewoon ander mem pakken (ongeacht wat, alles werkt op die Gigabytes, behalve OCZ), dan ben je waarschijnlijk direct van het probleem af.

Mocht je het met het huidige geheugen proberen, gooi het voltage eens flink omhoog van het geheugen (naar 2.2V ofzo), dat zou het wat stabiler kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YippieKaye
Hartelijk dank voor de reacties. Als ik vanmiddag thuis ben zal ik het voltage gaan verhogen en kijken of het dan wel werkt. Mocht het niet naar behoren werken zal ik een ander mem pakken. Zat dan te denken aan Corsair TWIN2X 6400C4DHX 4GB. Ik post wel wat het resultaat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:53

H.Boss

Hugo Boss

Ik had dat probleem dus ook. En had bios geupdate en nu werkt het perfect!. Maar ik heb dan wel een EP45-DS3L icm Corsair dominator PC8500 @ 1066Mhz.

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-09 19:30

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik heb exact hetzelfde probleem met een EP45-DS4, E8400 en 4GB OCZ Platinum PC8500 CL5.
Zie ook:
[Vista64] Onstabiel systeem, compatibiliteitsprobleem?
en:
systeem onstabiel en kan geen dx9 of games laden

Ik heb inmiddels 3 BIOSen gehad: F5, F7 en F8. Ook heb ik mijn geheugen 1:1 geklokt met de FSB. Ik vandaag contact gehad met de winkel en het wordt waarschijnlijk mobo omruilen voor een ander merk, maar wellicht dat geheugen veranderen ook werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YippieKaye
Gister het ik het voltage verhoogd naar 2.1V. Alles werkte perfect. Daarna de 2e DIMM toegevoegd en ook toen werkte alles perfect. De hele avond met de pc gewerkt zonder problemen. Belt net m'n vriendin dat de pc wel opstart maar geen beeld geeft.... Dat wordt dus zoeken naar het volgende probleem. Wordt vervolgd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YippieKaye
Probleem opgelost. Videokaart zat los. BIOS gaf wel een waarschuwing aan i.v.m. de verhoogde voltage. Heb hem 1 stapje terug gezet naar 2.08V. Kijken of het systeen nu stabiel blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Die waarschuwing hoef je niet bang voor te zijn met jouw mem. Het is meer dat standaard geheugen een verhoging van 0.3V niet altijd even leuk vindt, maar met jouw geheugen maakt dat niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YippieKaye
Dus ik kan hem rustig terug zetten naar 2.1V?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik lees net op de OCZ site dat mijn mem op 2.1-2.2V hoort te draaien, dus ik kijk dat vanmiddag na.

Jouw geheugen:
http://www.ocztechnology....00_reaper_cl4_4gb_edition
staat ook voor 2.1V in de boeken en is beschermd tot 2.15V

• YippieKaye
Ik heb m'n geheugen op 2.1V gezet. Hele nacht getest met Orthos. Orthos zegt dag alles ok is. Ik zet m'n pc uit. Wil ik hem na een uur weer opstarten, slaat hij weer in de opstartloop. Ik word er gek van. Komt dit puur door het OCZ mem? Want als dat zo is denk ik dat ik toch maar eens ander mem ga gebruiken.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dit soort dingen zie ik wel vaker met OCZ spul. Het is simpelweg niet compatible met veel bordjes, dus als je de optie hebt om ander mem te pakken zou ik dat ook zeker doen.

• YippieKaye
Pakken is geen optie, kopen wel. Als ik daarmee dit probleem kan oplossen...

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik heb dit besproken met de winkel en zij zijn bereid om mjin OCZ reepjes te ruilen voor een andere merk. Ik ga voor Corsair Dominators. Wellicht kan je hetzelfde doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YippieKaye
Heb je de Corsair al binnen? Laat het me ff weten hoe het bevalt. Ben erg benieuwd. Ik draai nu met 1 DIMM zonder problemen. Dus tot ik iets anders heb blijf ik maar op 2GB draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik loop ook al een tijdje stabiel op 1 DIMM, maar dat is toch zonde (ik draai Vista64). De Corsair verwacht ik begin volgende week pas binnen, dus dan laat ik het je zsm weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
YippieKaye schreef op donderdag 18 september 2008 @ 10:07:
Ik heb m'n geheugen op 2.1V gezet. Hele nacht getest met Orthos. Orthos zegt dag alles ok is. Ik zet m'n pc uit. Wil ik hem na een uur weer opstarten, slaat hij weer in de opstartloop. Ik word er gek van. Komt dit puur door het OCZ mem? Want als dat zo is denk ik dat ik toch maar eens ander mem ga gebruiken.
Heb je niet last van coldboot probleem?
Voltage van NB omhoog wil wel eens helpen, GMCH voltage bij jouw mobo volgens mij. :)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezzley
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-09 21:04
Ik heb met mijn gigabyte x48-dq6 icm corsair dominators (8500c5d) precies dezelfde problemen gehad als de TS. kingston geheugen was voor mij de oplossing, corsair dominators waren bij mij het probleem. kijk goed wat op de qvl van je mobo staat.

[ Voor 0% gewijzigd door wezzley op 19-09-2008 18:14 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

http://www.giga-byte.com/...rd_memory_ga-ep45-ds4.pdf

De CM2X512-8500 en CM2X1024-8500C5D staan in de QVL. Alleen de 2GB modules ontbreken, maar de GigaByte QVLs zijn zo vreselijk onvolledig dat ik het toch ga proberen.

edit: er staat maar 1 module van 2GB pc8500 in de QVL. De rest is 1GB en 512MB(!)

[ Voor 14% gewijzigd door Edmin op 19-09-2008 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-09 15:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Hier zit 2x 2GB GEIL PC6400, wat ook vrij cheap was (degelijk 4GB PC6400 voor ~77 euro), op de EP45-DS3P. Modules van 2GB zijn geen probleem voor deze serie hoor, ding kan immers ook tot 16GB aan.
Alleen OCZ is hier waarschijnlijk de factor waar het op stuk loopt

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Terw_Dan schreef op maandag 15 september 2008 @ 10:57:
OCZ en Gigabyte bordjes gaan inderdaad niet lekker samen. Ik zou gewoon ander mem pakken (ongeacht wat, alles werkt op die Gigabytes, behalve OCZ), dan ben je waarschijnlijk direct van het probleem af.

Mocht je het met het huidige geheugen proberen, gooi het voltage eens flink omhoog van het geheugen (naar 2.2V ofzo), dat zou het wat stabiler kunnen maken.
Wij prikken regelmatig OCZ latjes op Gigabyte moederborden, en hebben daar nog nooit problemen met gehad. Overigens is er niks speciaals aan OCZ; zij produceren niet eens geheugenlatjes, maar kopen deze gewoon elders en plakken hun label erop.

March of the Eagles

• Mr.Viper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:04

Mr.Viper

Tja... iets met Dodge Vipers

Heb hier ook een EP45-DS4 en had ook al het een en ander gelezen over dat Gigabyte en OCZ geen goede combi was/is.
Dus heb nu Corsair XMS2 TWIN2X4096-6400C5 4GB (2x 2GB) DDR2 erin zitten en nog geen problemen gehad, ook niet tijdens of na het overclocken naar 3,8 Ghz.
Ik draai nu wel weer standaard, 3.8 Ghz was even een testje, maar daarbij moet ik wel zeggen dat de Corsair maar 1.9v nodig is en ik daar dus niks aan heb veranderd.

|| System Specs || 36° Oost-West 4875Wp ||

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Hacku schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 00:10:
[...]

Wij prikken regelmatig OCZ latjes op Gigabyte moederborden, en hebben daar nog nooit problemen met gehad. Overigens is er niks speciaals aan OCZ; zij produceren niet eens geheugenlatjes, maar kopen deze gewoon elders en plakken hun label erop.
Het speciale aan OCZ spul is dat ze veel dimmen hebben die ver buiten de intel/jedecspecs werken. Dus dat betekent dat je minstens 2.1V op die dingen moet zetten willen ze goed werken. En dat gaat bij Intelchipsets vaak fout.

• YippieKaye
Heb vandaag een setje Corsair TWIN2X 6400C4DHX 4GB binnen gekregen. Alles loopt nu als een trein... Heb nu m'n processor op 3,6 Ghz draaien, mem op 4-4-4-12, alles zonder problemen. Orthos 4 uur laten lopen, ook zonder problemen. Ben erg blij!!!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik heb net mijn Corsair TWIN2X 8500 C5D 4GB erin gestoken en alles loopt retestabiel. Dit bord houdt duidelijk niet van OCZ!
Pagina: 1