Printer Delen

Pagina: 1
Acties:

• Thomas312
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-03 08:32
Hallo iedereen,

Als eerst, uit de zoekfunctie werd ik wat wijzer, maar niet goed genoeg, vandaar een eigen onderwerp!

Ik heb een nieuwe pc. Die heb ik goed op het thuis netwerk (via router) aan kunnen sluiten. Ik ben een leek op het gebied van netwerk e.d.
Ik heb een printer op een andere pc staan. Die heb ik kunnen "delen". Op mijn eigen pc zie ik die printer ook. Zodra ik die wil toevoegen als printer op mijn eigen pc, krijg ik de foutmelding dat ik geen stuurprogramma's heb geïnstalleerd op de server. Mijn vraag is, hoe doe ik dit. Ik zou niet weten hoe ik via de pc iets op het netwerk installeer?

Alvast bedankt,
Thomas.

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-01 20:45

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Geen idee welk OS je hebt. Ik ga uit van Windows. Volgende instructies zijn voor Vista, maar XP is gelijkaardig. Ik ken enkel de Engelse termen, de vermoedelijke Nederlandse vertaling staat steeds tussen haakjes.

Doe rechterklik op je printer op de PC waar de printer effectief geïnstalleerd is en kies Properties (Eigenschappen). Daar ga je naar het tabblad Sharing (Delen) en klik je op Change Sharing Options (Wijzig Deeleigenschappen (?)). Je zou dan onderaan een vakje Additional Drivers (Extra Stuurprogramma's(?)) moeten zien. Installeer hier de drivers voor het de OSen die de gastcomputers gebruiken. Als je op de gastcomputer via het netwerk de printer tracht te installeren gaat hij zo de drivers zoeken op de andere PC.

Je kan ook gewoon de drivers voor die printer voor dat OS installeren op de gastcomputer overigens. Het belangrijkste is dat de drivers gewoon aanwezig zijn - anders kan hij 'm niet installeren.

[ Voor 20% gewijzigd door YellowOnline op 14-09-2008 22:54 ]

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

Met google: http://www.google.nl/sear...q=install+network+printer
evt je besturingsysteem er achter toevoegen kan helpen. En evt zelf op de computer waar je em op wilt installeren zelf de driver er op zetten.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Thomas312
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-03 08:32
Hee,

Bedankt voor de antwoorden, en sorry voor de late reactie! De andere pc kan de cd niet meer lezen, dus ben bang dat t dan ophoudt!

Ik ga het nu via een andere pc proberen, hopen dat t dan wel lukt!
Yellowonline bedankt voor de uitleg heb ik echt wat aaan!

@wiethoofd voordat ik hier weer post zal ik dat eerst doen!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-02 20:57

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Je kan de CDrom speler ook via het netwerk delen, dus dat zou dan geen probleem zijn.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.